רכב

מרב מיכאלי מתכננת: בדרך להקמת רשות מטרופולנית בישראל?

בשבוע שעבר התקיימה ועדה בין משרדית מיוחדת שעסקה בנושא ביזור סמכויות, אולם מאחורי ההצהרות בדבר חשיבות המהלך, דווקא באחד הנושאים החשובים ביותר בנושא "התחבורה הציבורית", הסתפקו בהמלצות לקוניות בלבד, האם תוקם רשות מטרופולינית בישראל? 
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, אבשלום ששוני, יחצ)
בשבוע שעבר (רביעי), רגע לפני ערב הפסח, קיימו בממשלה ועדה בין משרדית מיוחדת בשיתוף נציגי רשויות מקומיות, תחת הכותרת: "ביזור סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי". מטרת הכנס הייתה: "נכונותה של הממשלה לוותר מיוזמתה על סמכויות ומשאבים, לטובת הרשויות המקומיות והאשכולות האזוריים מהווה הבעת, אמון ברשויות ובאשכולות וביכולתם לפעול ביעילות ותוך שמירה, על מנהל תקין".
אכן לביזור סמכויות עשויות להיות מעלות רבות, והיא טומנת בחובה אפשרות לייעל ולשפר שירותים רבים עבור האזרחים באמצעות הסרת חסמים בירוקרטיים ורגולטורים. אולם לפחות לגבי נושא אחד: התחבורה הציבורית, נותר סימן שאלה גדול, האם מאחורי ההצהרות, הממשלה אכן מתכננת לוותר על סמכויותיה?
 
כבר בשנת 2007 המליצה ועדת סדן על הקמת רשויות מטרופולינית נפרדת למשרד התחבורה, ועדת טרכטנברג חזרה על ההמלצה בשנת 2011, ושרת התחבורה מיכאלי עצמה הצהירה שתפעל כדי לקדם זאת בקדנציה הנוכחית , אך ההחלטה בנושא הוסרה לבסוף מחוק ההסדרים בשל מחלוקות בין משרדי תחבורה שונים. גם בוועדה הנוכחית הסתפקו בהמלצה לקונית: "קידום תחבורה בראיה מטרופולינית ומרחבית", אולם לא ברור האם המלצות המומחים מ2007 הנהוגות במקומות רבים בעולם, סוף כל סוף יישומו. 
 
בארגון 15 דקות הפועל לקידום התחבורה הציבורית, התייחסו להמלצות הועדה, ותהו באשר להמלצה "כרגע לפחות מדובר בסעיף כללי מידי שלא מציג העברה של סמכות ספציפית". כמו כן הוסיפו בארגון כי: "משרד התחבורה, מהריכוזיים במשרדי הממשלה, לא הציע תהליכי הביזור הנוגעים לשיפור התחבורה הציבורית", ואף הביעו ספק באשר נכונותו של משרד התחבורה לוותר על סמכויותיו: "גורם שמעורב בפעילות הוועדה לביזור סמכויות מצביע על "קושי בעבודה עם משרד התחבורה על תוצרי הוועדה, מעדיפים לפעול לבד בדרך שלהם ובזמן שלהם״.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שרת התחבורה עלאק
    אנטיגלובליסט 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולת נפש מדופלמת עם תואר מסטר בטרוליות
    סגור