רכב

המתחרה של טסלה עומדת לקרוס? אלה המשקיעים שמתחילים לברוח

המתחרה של טסלה שהונפקה בקול תרועה רמה כהבטחה הגדולה של שוק הרכב החשמלי, תיאלץ להתמודד, לצד נפילות המניה האחרונות עם נקודת היציאה הראשונה של המשקיעים שלה. מי הראשונים לחסל מניות?
מערכת ice |  2
טנדר R1T של Rivian (צילום יח"צ)
פורד צפויה למכור 8 מיליון ממניות ריביאן אוטומוטיב שבבעלותה, כאשר החסימה הפנימית של מניית יצרנית הרכב החשמלי שהיתה בעבר גבוה עומדת לפוג היום (ראשון).
כיום יצרנית הרכב מחזיקה ב-102 מיליון מניות של ריביאן. פורד תמכור את המניות באמצעות גולדמן זאקס, לפי ידווח של ה-CNBC. הנעילה מגדירה פרק זמן לאחר פרסום החברה כאשר משקיעים מוקדמים ומקורבים לחברה אינם יכולים למכור את מניותיהם. זה מבטיח שההנפקה תתבצע בצורה מסודרת ולא תציף את השוק במניות נוספות.
ג'יי.פי מורגן צ'ייס גם מתכנן למכור בלוק מניות ריביאן של בין 13 מיליון ל-15 מיליון עבור מוכר לא ידוע, אמרו מקורות לפייבר. שני גושי המניות מתומחרים ב-26.90 דולר למניה.
מניות יצרנית EV צנחו ביותר מ-50% בשלושת החודשים הראשונים של 2022, מה שהפך את המגמה מהרבעון הרביעי, כאשר החברה ערכה את הבכורה שלה בבורסה וראתה את ערכה מרקיע שחקים.
ריביאן אמרה במרץ שהיא מצפה לייצר השנה 25,000 משאיות חשמליות ורכבי שטח, בעוד הסטארט-אפ נלחם באמצעות אילוצי שרשרת אספקה ובעיות בייצור פנימיות. זה יהיה רק מחצית מתפוקת הרכב שהיא חזתה למשקיעים בשנה שעברה כחלק מתצוגת ההנפקה שלה.
ג'יי.פי מורגן צ'ייס גם מתכנן למכור בלוק מניות ריוויאן של בין 13 מיליון ל-15 מיליון עבור מוכר לא ידוע, אמרו מקורות לפייבר. שני גושי המניות מתומחרים ב-26.90 דולר למניה.
לצד משיכת המניות הבלתי מחמיאה, נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה מדינת ווירג'יניה שבארה"ב כי תזרים לחברה מענק של מיליארד וחצי דולרים בשנה הקרובה.
החברה, שנוסדה ב-2009 והונפקה בבורסה בניו-יורק בנובמבר הקודם עם הערכת שווי של כ-100 מיליארד דולר, הכריזה חודש לאחר ההנפקה על כוונתה להקים את המפעל השני שלה, שייצר מכוניות וסוללות, סמוך לבירת ג'ורג'יה, אטלנטה. כעת, מכריזה המדינה כי עם תעמוד החברה ביעדים שקבעה – השקעה של 5 מיליארד דולר, פתיחת המפעל עד סוף 2024, והעסקת לפחות 7,500 עובדים במשכורת ממוצעת של 56,000 דולר לשנה – עד 2028, היא תקבל תמריצים והחזרי מס בגובה מיליארד וחצי דולר.
 
ריביאן נחשבת לאחת החברות המבטיחות בתחום הרכב החשמלי – כאמור, היא הונפקה בשנה שעברה בשווי מוערך של כ-100 מיליארד דולר – אך בעקבות אכזבות רבות מהבטחותיה הנכזבות, שהובילו לדחיית השקת רוב הדגמים שלה ואף גרמו לאמזון, שמחזיקה 20% ממניותיה, להזמין משאיות משלוחים מהמתחרות שלה לאחר שהרכב שתכננה ריביאן במיוחד עבור ענקית הקמעונאות לא עמד בסטנדרטים המצופים, היא צנחה מאז בכ-75%, וכיום עומד שווי השוק שלה על כ-28 מיליארד דולר בלבד. בעקבות כך היא ירדה למקום ה-16 בעולם בין יצרניות הרכב הכלליות, והשלישי בין יצרניות הרכב החשמלי, אחרי טסלה ו-Lucid.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכתבה הכי עילגת בתולדות העברית.
    אבשלום קור 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם במקום אם. אכזבות רבות מהבטחותיה הנכזבות. פסקאות חוזרות בהעתק הדבק. אין עורך לשיט הזה?
    סגור
  • 1.
    השקעה מדהימה לקנות עכשיו. (ל"ת)
    א' 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור