רכב

טסלה בסכנה: בעל המניות הבכיר בדרישה חריגה מהחברה

טסלה מאבדת משקיעים ואיתם גם את גובה המניה. בעקבות כך, בעל המניות השלישי בגודלו בחברה יוצא בדרישה למאסק לרכוש מניות בהיקפים של מיליארדים
מערכת ice |  1
מניית טסלה (צילום pixabay)
המיליארדר ליאו קוגואן, שטוען שהוא בעל המניות היחיד והשלישי בגודלו במניות טסלה, קורא ליצרנית הרכב להודיע ​​על רכישה חוזרת של מניות של 15 מיליארד דולר, כדי להציל את המניה שמחירה ממשיך לצנוח.
בציוץ למרטין ויצ'ה, המנהל הבכיר של קשרי משקיעים של טסלה, אמר קוגואן שהחברה צריכה להודיע ​​מיידית שהיא מתכננת לרכוש בחזרה 5 מיליארד דולר ממניות טסלה השנה ו-10 מיליארד דולר בשנה הבאה. הוא הוסיף כי על טסלה להשתמש בתזרים המזומנים החופשי שלה כדי לממן את הרכישה החוזרת וכי היא לא אמורה להשפיע על עתודות המזומנים הקיימות שלה בסך 18 מיליארד דולר. 
 
מניית טסלה נסגרה ביום רביעי ביותר מ-6% על רקע מכירת שוק נרחבת. מניית החברה יורדת השנה ביותר מ-30%. רכישה חוזרת של מניות - כאשר חברה ציבורית משתמשת במזומן כדי לקנות מניות משלה בשוק הפתוח - היא שיטה שבה משתמשות חברות כדי לנסות להחזיר הון לבעלי המניות.
 
הרכישות החוזרות טיפסו לשיא של 850 מיליארד דולר בשנת 2021. במהלך השנה, אפל רכשה לאחרונה מחדש יותר ממניותיה מכל חברה ציבורית אחרת, אחריה אלפבית ואחר כך מטה. אלפבית הודיעה על רכישה חוזרת נוספת של 70 מיליארד דולר בחודש שעבר.
 
קוגואן הימר על טסלה בשלב מוקדם של הקורונה, כך על פי דיווח של פורבס מאוקטובר, שאמר שהוא הרוויח מיליארדים על ידי שימוש ארוך ביצרנית הרכב החשמלי. לפי הדיווחים, קוגואן שם את כל תיק ההשקעות שלו בטסלה לאחר שמכר את מניותיו בחברות אחרות כמו Baidu, Nvidia, China Mobile ו-Nio.
"החשבתי בעצמי כאוהד של אילון", אמר קוגואן. "הייתי אומר שהוא האדם היחיד שאני באמת מכבד על פני כדור הארץ". מאסק, האדם העשיר בעולם לפי הספרים, אמר ביום שלישי כי הוא שם את עסקת טוויטר "בהמתנה" עד שיקבל מידע נוסף על כמה חשבונות מזויפים או ספאם יש ברשת המדיה החברתית.
 
אנליסטים בג'פריס אמרו ביום שלישי כי נראה כי מאסק מנסה להוזיל את המחיר עקב המכירה האחרונה בשוק. "ההערות האחרונות של אילון מאסק מצביעות על כך שהוא מנסה לשאת ולתת על מחיר הצעה נמוך יותר", אמר אנליסט המניות ברנט ת'יל וחבר המניות ג'יימס הייני בהערת מחקר.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות
    בלוף 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקוש . טסלה עושה שימוש יותר חכם בתזרים המזומנים שלה. וביחס לחברה עם מכפיל רווח כמו שלה היא לא התחילה ליפול . המדדים נפלו שיעור דומה. וביחס לסקטור שלה המניה הוכיחה אמון משקיעים גדול . חברות טובות אחרות עם מכפיל גבוה נחתכו ב70 אחוז.
    סגור