רכב

טויוטה מחלקת 5 מיליון שקל בישראל: מי הזכאים לפרס?

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מכריזה על "פרס הסביבה של ישראל": מיליון שקלים, שיחולקו בכל שנה במשך חמש שנים לפחות, עבור יוזמות פורצות דרך בתחום ההגנה על הסביבה. הבחירה תבוצע על ידי ועדה ייעודית ועצמאית שתורכב מאנשי אקדמיה, ממשל ופעילים למען הסביבה
כפיר אדר |  1
טויוטה מיראי (צילום TOYOTA)
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על "פרס הסביבה של ישראל" - פרויקט רב שנתי במסגרתו תעניק 5 מיליוני שקלים למימון וקידום יוזמות פורצות דרך בתחום ההגנה על הסביבה. הפרס, בגובה מיליון שקלים, יינתן מידי שנה בחמש השנים הקרובות ליוזמה, מחקר או ארגון אשר ישפיעו ויתרמו בפעילות יוצאת דופן למען איכות הסביבה, מתוך מגוון פרויקטים סביבתיים שמטרתם להטיב עם המשאב הקיומי החשוב לנו ביותר – כדור הארץ, והם בעלי פוטנציאל ליצירת שינוי בר קיימא. ככל הידוע, זהו הפרס הגבוה ביותר בישראל שניתן על ידי חברה מסחרית לפרויקט בודד עבור יוזמה סביבתית.
את הפרס תעניק ועדה מקצועית ועצמאית שתוקם באופן ייעודי לצורך בחינת הפרויקטים והיוזמות השונות שיגישו את מועמדותן. הוועדה תורכב מאנשי אקדמיה, ממשל ופעילים למען הסביבה. ההכרזה על הפרס יוצא הדופן נעשתה במסגרת אירוע שנערך לרגל ציון 30 שנים לפעילותה של טויוטה בישראל, ובהשתתפות שגריר יפן בישראל, מר קואיצ'י מיזושימה ובכירים מטויוטה אירופה. בדומה ליוזמות רבות של יוניון מוטורס ומתוך מחויבותה החברתית העמוקה, גם פרס זה מהווה נדבך חשוב במימוש חזון ה-Beyond Zero של טויוטה העולמית, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאים מגדר הרגיל בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר.
 
נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, בירך על היוזמה החדשה של יוניון מוטורס: "חברות עם חשיבה קדימה כמו טויוטה, עומדות מזה שנים בראש החנית של מאמץ יקר ערך זה[1]. המיקוד של טויוטה בפיתוח רכבים היברידיים וחשמליים הובילו את תעשיית הרכב, וכך גם היישום של תקנות תאגידיות לעידוד הניטרליות הפחמנית. השקת היוזמה החדשה של טויוטה העולמית ושל יוניון מוטורס, לקידום תהליכים ופעילויות סביבתיות ומקיימות בישראל באמצעות תגמול משמעותי, היא צעד חשוב בכיוון אליו כולנו שואפים- לעבר עתיד בהיר ובריא יותר. אני משבח את החזון שלכם, את המחויבות שלכם ואת מאמציכם החיוניים להגנה על כדור הארץ שלנו ועל הקהילות בהן אתם פועלים".
רן דנאי, מנכ"ל קבוצת הרכב בקבוצת יוניון, אמר עם ההכרזה על היוזמה החדשה: "לאורך שנים אנחנו נוהגים לחשוב על האופן בו נוכל לנהוג בצורה אחראית כלפי הסביבה והקהילה, אשר בזכותם אנחנו יכולים לחגוג כאן הערב. בכל שנה נבחר רעיון חדש לעשייה חברתית קהילתית. אנו נרגשים להכריז על יוזמה ותרומה חדשה למען הסביבה והקהילה. כיצרנית הרכב המובילה בעולם, We Go Beyond, אנחנו מחוייבים לעתיד טוב יותר לסביבה ולילדינו."
בערב המרגש העניק מר דנאי תרומה ע"ס מיליון שקלים, זאת בנוסף לשני מיליון שקלים שכבר הוענקו בשנה החולפת, למר דניאל סעאת סמנכ"ל האסטרטגיה של עמותת תפוח, הפועלת ליצירת שוויון טכנולוגי בישראל. כחלוצת ההנעות החלופיות, ועוד טרם התפשט הטרנד בעולם, טויוטה ביצעה מאמצים רבים והשקיעה רבות במחקר ופיתוח לקידום יעילות אנרגטית וחשמול רכביה, במטרה לצמצם את פליטות גזי החממה ואויר וכן את טביעת רגלה הפחמימנית בעולם. טויוטה מאמינה כי האחריות על הכדור מוטלת על כולנו והשינוי האמיתי נמצא בידינו. בהתאם לכך, מקדמת טויוטה הגלובלית יוזמות ופעילויות שונות, בכל רחבי העולם, שבכוחן לתרום להתמודדות עם משבר האקלים, ומציבה מטרות ויעדים ברי קיימא לקידום אחריותה החברתית.
טויוטה מקדמת מזה שנים ארוכות תפיסה שנועדה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני ענף הרכב ונוגעים לשינויי אקלים ופיתוח בר קיימא, תוך התמקדות באתגר ביטול פליטת פחמן דו חמצני בכלי הרכב החדשים. החברה עובדת עם שותפים רבים מהתעשייה, ממשלות ובעלי עניין אחרים כדי לאפשר "ניידות לכולם" תוך תרומה משמעותית לחברה הממוקדת ביעדי פיתוח בר קיימא. במסגרת כך הכריזה החברה כי עד 2025 היא מצפה למכור לפחות 5.5 מיליון מכוניות חשמליות בכל שנה, ולהשיק למעלה מ- 60 אפשרויות חדשות להנעה באמצעות חשמל. בנוסף באפריל 2019 חתמה טויוטה העולמית על דו"ח בנושא גילויים פיננסיים הקשורים לאקלים ומאז חושפת מידי שנה את כל המידע הנוגע לסיכונים והזדמנויות הקשורים לשינויי אקלים.
בדצמבר האחרון הכריז נשיא טויוטה אקיו טויודה על 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה (BEV) שיושקו עד 2030, כאשר הדגם הראשון במערך הדגמים הוא ה-bZ4X שעתיד להגיע לישראל בשבועות הקרובים. בהכרזתו הסביר טויודה כי הדבר החשוב ביותר הוא באיזו מידה ניתן להגביר את היעילות האנרגטית הכוללת של הרכב, או במילים אחרות עד כמה אפשר להקטין את האנרגיה הנדרשת לרכב לנסיעה וכי טויוטה משקיעה את מירב המאמצים בכל ההיבטים בנושא זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך נרשמים או מציגים את הרעיון או היוזמה?
    יפתח 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אין כתובת שמאפשרת לשלוח את הרעיון? אני עובד על רעיון שבהחלט יכול להוות אתגר ולצמצם את זיהום האוויר רק שאין לי למי לשלוח
    סגור