רכב

החקירה נגד טסלה עולה שלב – האם יהיה ריקול?

קרוב למיליון מכוניות של יצרנית הרכב החשמלי שייסד אילון מאסק עלולות להידרש בקרוב לריקול, בעקבות הסכנה שהן מהוות עבור הנהגים, הנוסעים וכל מי שנמצא בקרבתם בדרכים
יאיר מור | 
מניות טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים (NHTSA) הודיע השבוע על עלייה בחומרתה של החקירה שהוא מנהל בחודשים האחרונים נגד יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, שהקים ומנהל אילון מאסק.
לדברי המנהל, החקירה עוברת משלב של "הערכה ראשונית" לשלב של "ניתוח הנדסי מלא". בהודעה צוין כי המעבר הזה מתבצע במקרה ש"מידע מהערכה ראשונית מצביע על כך שקיימת הצדקה לבחינה נוספת של אפשרות לפגם בטיחותי". הוא מוסיף כי "תוצאותיו של ניתוח הנדסי קובעות האם יש לבצע ריקול או לסגור את החקירה".
 
האפשרות של דרישה לביצוע ריקול במקרה הזה צריכות להטריד מאוד את טסלה, שכן נושא הריקול - מערכת הנהיגה העצמית של החברה – משפיע על דגמי Y, X, 3 ו-S מ-2014 ועד היום – שהם כמעט כל המכוניות שהחברה ייצרה אי פעם, או 830,000 כלי רכב בארה"ב לבדה.
כזכור, החקירה נפתחה במחצית השנייה של השנה שעברה, לאחר דיווחים על סדרת תאונות שהצביעו על כך שמערכת הנהיגה העצמית של טסלה אינה מסוגלת להתמודד עם רכבי חירום (משטרות, אמבולנסים, כבאיות וכד') העומדים על הכביש או צמוד אליו באורות מהבהבים, ונוטה להתנגש בהם. המנהל בדק 16 תאונות כאלו, ועוד 106 תאונות אחרות שקרו בזמן שרכבי החברה היו במצב נהיגה עצמית.
לדברי המנהל, הבדיקה המקדימה הוכיחה את הצורך "לבדוק את המידה שבה Autopilot ומערכות קשורות של טסלה עשויות להחמיר גורמים אנושיים או התנהגויות מסוכנות על ידי ערעור היעילות של השגחת הנהג". במלים אחרות, למרות שהחברה לא מסתירה שהמערכת רחוקה מלהיות מושלמת או אפילו בשלה לשימוש קבוע, נהגים נוטים לסמוך עליה בעיניים עצומות – לפעמים תרתי משמע, ולפעמים פשוט להסתכל על הטלפון או לעשות דברים אחרים בזמן הנסיעה, כך שכשקורה מקרה חירום שנגרם מחוסר יכולת של המערכת להבין מה יש מולה, הם לא מסוגלים להגיב מהר מספיק כדי למנוע תאונה.
מניית טסלה ירדה ביום המסחר של אתמול ב-0.9%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה