רכב

טויוטה מחזירה אלפי נהגים למוסך: "הגלגל עשוי להתנתק בנסיעה"

טויוטה הודיע על ריקול לרכבי שטח חשמליים מסוג bZ4X, כאשר הסכנה היא שהגלגל שעלולים להתנתק בזמן נהיגה,.טויוטה מזהירה את הבעלים שלא לנהוג ברכבם עד לתיקון הבעיה
מערכת ice |  3
טויוטה מיראי (צילום TOYOTA)
טויוטה הוציאה ריקול עולמי של רכב השטח הקרוסאובר החשמלי 2023 bZ4X שלה פחות מחודשיים לאחר יציאת הרכב לשוק. יצרנית הרכב אמרה כי ברגי הרכזת בגלגל עלולים להשתחרר תוך כדי נסיעה, מה שעלול לגרום לכל הגלגל להתנתק. מטבע הדברים, טויוטה מזהירה את הבעלים שלא לנהוג ברכביהם עד לתיקון הבעיה.
הריקול מייצג נסיגה עבור יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שהתחייבה להוציא 17.6 מיליארד דולר כדי להשיק 30 דגמים חשמליים באמצעות סוללות עד 2030. ה-bZ4X, שהחלה משלוחים ללקוחות לפני פחות מחודשיים, נתפסת כקצה החנית. בניסיונה המאוחר של טויוטה לעבור לרכבים חשמליים.
 
טויוטה אומרת שהגורם לברגי הרכזת הרופפים עדיין נחקר. מומלץ ללקוחות להודיע ​​על כך לסוכן המורשה המקומי של טויוטה, אשר יאסוף את ה-bZ4X לשירות ויספק הלוואה ללא תשלום. מבין 2,700 כלי הרכב הכפופים לריקול, 2,200 יועדו לאירופה, 280 לצפון אמריקה, 110 ליפן ו-60 לשאר אסיה. רוב הרכבים לא נמסרו לצרכנים.
ה-bZ4X הוא ה-EV האחרון שנפגע עם ריקול, אם כי בהשוואה, הוא נראה אחד הרציניים ביותר. פורד פרסמה ריקול בשבוע שעבר ל-49,000 רכבי שטח מבית מוסטנג מאך-E, אך התעקשה שניתן לתקן את הבעיה באמצעות עדכון תוכנה באוויר. רכבי EV אחרים נקראו למוסך גם בגלל באגי תוכנה שונים ובעיות קלות אחרות.
הריקול מגיע בזמן שהביקוש לרכבים חשמליים עולה בהתמדה, הודות לעלייה במחירי הדלק ומספר הולך וגדל של דגמים זמינים לרכישה. טסלה ממשיכה לשלוט בשוק, אך יצרניות הרכב הוותיקות צוברות מקום עם שחרור הקרוסאוברים לטווח הביניים ורכבי היוקרה. המחירים עולים גם הודות לאינפלציה, לביקוש גבוה ולעלייה בעלות של חומרים מרכזיים, כמו המינרלים המרכיבים את סוללות הליתיום-יון.
טויוטה ישראל מסרה בתגובה: "חברת טויוטה העולמית הכריזה היום (ה) על קריאה לתיקון רכבים מדגם bZ4X אשר יוצרו בין התאריכים נובמבר 2021 ליוני 2022. הקריאה אינה רלוונטית ללקוחות בישראל, שכן בארץ טרם נמסרו רכבים מדגם זה. בשלב זה מתבצע בירור טכני ע"י היצרן להבנת שורש הבעיה ולקביעת התיקון הדרוש. הוראת היצרן היא שיש להימנע מלנהוג ברכב מדגם זה עד לביצוע התיקון כאמור. למותר לציין כי בישראל ברכבים בהם יידרש התיקון, הוא יבוצע טרם מסירת הרכב ללקוח".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בבקשה לתקן עברית
    אלי 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגלגל עלול להתנתק ולא עשוי להתנתק בדברים רעים משתמשים במילה עלול
    סגור
  • 1.
    על מי עובדים
    אורח 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טויוטה כל הזמן בריקולים כל השנים מייצרים רכב עם תקלה ומתחילים לשגע את הרוכשים ריקולים.
    סגור
  • לזה קוראים לקיחה אחריות
    גארפילד 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי היא החברה היחידה שלוקחת אחריות. לא כמו חברות אחרות, שיש להם בעיות עם המנוע שעלול להישרף. ועוד הרבה בעיות
    סגור