רכב

מכה לנהגים: אלו דוחות התנועה החמורים שחולקו

המשטרה פרסמה את נתוני אכיפת עבירות התנועה השבועיים. סך הכל חולקו יותר מ-4,800 דוחות בגין עבירות מסכנות חיים שונות ובריונות בכביש
מערכת ice | 
רכבי משטרה (צילום פלאש 90)
אגף התנועה במשטרת ישראל פרסם היום את נתוני פעילות האכיפה שבוצעה בשבוע האחרון. שוטרי אגף התנועה, רשמו 4,865 דו"חות במהלך השבוע נגד נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים ועבירות של בריונות בכביש ברחבי הארץ.
מתוכם, 983 דוחות נרשמו בגין שימוש בטלפון נייד -עבירה חמורה המגדילה משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונה. 507 דוחות נרשמו בגין נהיגה במהירות מופרזת, והזמנות לדין וברירות משפט נרשמו בהתאם.
 
כמו כן, 529 דוחות נרשמו לנהגי רכב כבד שביצעו עבירות תנועה או שברכבם התגלו ליקויי בטיחות ותקינות, 366 דוחות נרשמו כנגד רוכבי דו-גלגלי, ו-4 נהגים נתפסו בשכרות בגין אלכוהול או סמים. בנוסף, רישיון הנהיגה של 24 נהגים נפסל למשך 30 ימים בגין עבירות חמורות שביצעו, וכן  45 כלי רכב הושבתו למשך 30 ימים והועברו למגרש אחסנה עקב עבירות חמורות שביצעו בעליהם.
מוקדם יותר החודש אושר בוועדת הכלכלה הצו להרחבת סמכויות הפקחים העירוניים להגברת הבטיחות בדרכים. מטרת הצו הוא להרחיב את סמכויות האכיפה כלפי משתמשי כלי רכב דו-גלגליים, בדגש על כלים חשמליים.
 
הצו מסמיך הפקחים העירוניים לאכוף את העבירות הבאות: אי חבישת קסדה, איסור על רכיבה בכלים חשמליים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה (אישור הנדרש למי שאין רישיון נהיגה), איסור הרכבה, איסור שימוש באוזניות או מכשיר נייד בעת רכיבה על מדרכות שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל ומעברי חצייה. כמו כן, לפקחים תינתן הסמכות לאכוף עבירת אי ציות של רוכבי אופניים וקורקינט חשמלים, לתמרור המסמן רכיבה בניגוד לכיוון המסומן בחץ, בעת רכיבה בשביל אופניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה