רכב

עשרות מיליונים יושקעו בג'סר א-זרקא. בליכוד תוקפים: "שוחד בחירות"

השקעה של עשרות מיליונים בתשתיות תחבורתיות ליישוב ג'סר א זרקא. כלכלת בחירות או תיקון היסטורי?
מערכת ice | 
ג'סר א זרקא (צילום משה שי פלאש90)
משרד התחבורה יוצא לראשונה בהשקעה חסרת תקדים בפיתוח תשתיות תחבורה בג'סר א-זרקא ובהקמת כביש עוקף ג'סר שיאפשר את התפתחות היישוב. זאת, במסגרת הצעת מחליטים שהוגשה היום (שני) על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם משרדי ממשלה נוספים, לועדת שרים לענייני החברה הערבית.
במסגרת ההצעה, משרד התחבורה יקדם הסטה של כביש החוף (כביש 2), כך שניתן יהיה להסדיר כביש גישה ליישוב ג'סר א-זרקא, לצד הסדרת מחלף זכרון יעקב. כמו כן, הסטת הכביש תאפשר את התפתחות היישוב, המוגדר כיום כאחד היישובים המוחלשים בישראל, וסובל מצפיפות רבה ומחסור באזורי תעסוקה והכנסות למועצה המקומית.
 
כמו כן, המשרד יקדם תכנון וביצוע תשתיות התחבורה בתוך היישוב ג'סר א-זרקא, במסגרת התכנית האסטרטגית התחבורתית לחברה הערבית (החלטה 550). במסגרת התכנית, משרד התחבורה ישקיע בצמצום פערים בתשתיות התחבורה בג'סר א-זרקא, שסבל עד כה מתשתית תחבורתית לקויה ומוזנחת ולראשונה יסלול שבילי אופניים והליכה ברחבי היישוב, בעלות של 10 מיליון שקלים.
לאחר פרסום המהלך, שלח חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) מכתב ליועמ"ש בו טען כי מדובר בשוחד בחירות.
 
"מדובר בשוחד בחירות ברף הגבוה ביותר." כתב קרעי במכתב, "כולם מבינים שהמוטבת העיקרית בסיפור הזה היא רע"מ. זו למעשה מפלגה, שממשלת המעבר הזו חפצה ביקרה, ומעוניינת לרשום על שמה הישגים כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב בוחריה, ואולי אף למנוע ממנה להתרסק מתחת לאחוז החסימה."
עוד הוא הוסיף, "גם אם הדיונים על הקצאה זו מתקיימים במשך זמן רב, העברת סכום כזה בפועל בתקופת בחירות על ידי ממשלת מעבר ללא מנדט, היא דבר חמור ביותר. מדובר במתן שוחד, עם השלכות פוליטיות רחבות היקף, במאבק בין שתי המפלגות הערביות בפרט ובין שני הגושים בכלל. אסור לאפשר להחלטה זו לצאת לפועל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה