יקיר גבאי: היזם הירושלמי שהקים אימפריית נדל"ן באירופה

הוא התחיל את דרכו במגזר הציבורי, נדד לאירופה והפך לאחד השמות הבכירים בתחום הנדל"ן. מי אתה יקיר גבאי?
מערכת ice | 
יקיר גבאי (צילום יחצ)
יקיר גבאי, יליד 1966, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי-קפריסאי, המחזיק בשליטה של אראונדטאון (Aroundtown), החברה הגדולה ביותר בתחום הנדל"ן המסחרי בגרמניה. הונו, נכון ליוני 2023, (על פי המגזין פורבס) מוערך בכ-3.4 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
גבאי גדל בשכונת טלביה בירושלים, בן הזקונים מבין שלושה אחים. אביו, מאיר, כיהן בעברו כמנכ"ל משרד המשפטים ונציב שירות המדינה; אימו, ימימה, הייתה מבכירי פרקליטות המדינה והממונה על מחקת החנינות במשרד המשפטים. כשחגג את בר המצווה, אורח הכבוד היה נשיא המדינה דאז יצחק נבון ז"ל. 
גבאי השלים תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במימון באוניברסיטה העברית בבירה. במקביל, החל לעבוד במחלקת התשקיפים של הרשות לניירות ערך, שם גם עשה סיים התמחות בראיית חשבון. לאחר מכן עבד בתפקידי ניהול בשוק ההון כבנקאי להשקעות.
באמצע שנות ה-90 כיהן כמנכ"ל חברת הבנקאות להשקעות של בנק לאומי, ובתחילת שנות 2000 שימש יו"ר ושותף בחברת גמול השקעות, שניהלה אז השקעות עבור קרנות פנסיה, נדל"ן וניירות ערך בהיקף של כ-30 מיליארד דולרים. בשנת 2004 לקח גבאי את העיסוק בנדל"ן צעד קדימה, כשהקים בברלין ובהמשך בערים נוספות בגרמניה ובהולנד מיזמים בתחומי המגורים, המלונאות והמשרדים  תוך גיוס משקיעים ובעלי הון פרטיים, כמו גם משקיעים מוסדיים בעלי גב כלכלי ומוניטין.
במהלך 2012 הנפיק גבאי בבורסה של פרנקפורט את חברת הנדל"ן שבשילטתו, גרנדסיטי פרופרטיס, לפי שווי חברה של כ-150 מיליון יורו. ההנפקה נחשבת למוצלחת בבמיוחד עם עלייה פי 9 במחיר המנייה: מ-2.7 יורו ל-24.5 יורו למנייה תבוך כשש שנים.
החברה נסחרת בבורסה הראשית (פריים סטנדרד) בפרנקפורט, נכללת במדדי המניות המרכזיים כגון מ-דאקס ונחשבת לאחת הבכירות באירופה בכל הנוגע לתחום הנדל"ן למגורים. באמצע 2015 הנפיק גבאי את חברת המשרדים ומלונות שהקים, אראונדטאון, לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד יורו. תוך כשלוש שנים הוכפל מחיר המנייה מ-3.2 יורו ל-7.7 יורו. החברה נסחרת בבורסה הראשית (פריים סטנדרד) בפרנקפורט ונכללת במדדי המניות המרכזיים. בשנת 2017 הרווח הנקי של החברה היה כ-1.5 מיליארד יורו, ובמחצית הראשונה של 2018  כמיליארד יורו.
אראונדטאון התמזגה בפברואר 2020 עם חברת הנדל"ן טי-אל-ג'י אימוביליין שבשליטת משפחת דיין. החברה המשותפת נסחרת בבורסת בפרנקפורט, לפי שווי שוק של 10 מיליארד יורו (נכון לדצמבר 2020) והיא נכללת במדדי המניות העיקריים.
אקזיט עם תשובה
גבאי נשוי לאלנה ומתגורר בלונדון. הוא נמנע מחשיפה תקשורתי ומקפיד על פרופיל נמוך. לצד פעילותו באראונדטאון, הוא משקיע סכומים נכבדים בתחום ההיי-טק וכן בנדל"ן בארצות הברית. כך לדוגמה, רכש גבאי ב-2021 את מלון ווטסון במנהטן בסכום המוערך בכ-175 מיליון דולרים. באותה השנה רשם גבאי גם אקזיט נוצץ, שזכה לכותרות במדורי הנדל"ן – בזכות עם מכירת חברת מקבצי הדיור סטאר האמריקאית, בה החזיק יחד עם יצחק תשובה, לחברת מורגן פרופרטיס תמורת סכום המוערך בכ-1.75 מיליארד דולרים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה