רות פרסול: המיליונרית הסודית שעשתה הון מהימורים מקוונים

היא ניהלה חברה שעסקה בשיחות אירוטיות ועשתה את הונה מעסקי הימורים ברשת –אבל אז החליטה למכור הכל, לעלות לארץ ולהקים קרן פילנתרופית שתרמה גם לחללית "בראשית". מי את רות פרסול?
מערכת ice | 
רות פרסול (צילום Reactionmg)
רות מוניקה פרסול, ילידת 1967, היא עורכת דין, אשת עסקים ומיליארדרית יהודיה-אמריקאית, שהקימה את חברת ההימורים המקוונים פארטי גיימינג (PartyGaming). פרסול נחשבת לאחת הנשים העשירות בישראל, כשהונה (נכון לסוף 2021), מוערך בסכום של כ-1.9 מיליארד דולרים. 
ביוגרפיה עסקית
פרסול נולדה בסן פרנסיסקו, ארצות הברית לריצ'ארד וגונה פרסול, והיא הבכורה מבין 3 אחיות. בשנת 1988 סיימה תואר ראשון במינהל עסקים מאוניברסיטת סן פרנסיסקו, וארבע שנים מאוחר יותר השלימה תואר במשפטים ובחינות הסמכה לעריכת דין מטעם המוסד האקדמי Western State College of Law. עם סיום לימודיה השתלבה בעסקי הנדל"ן של אביה, ובמקביל ניהלה גם עסק של שיחות ארוטיות ואתרי פורנוגרפיה באינטרנט. מאוחר יותר גם הקימה עסק שיחות סקס עצמאי.
עיקר ההצלחתה הכלכלית טמון באתר להימורים מקוונים שהקימה פרסול ב-1997 ונקרא Starluck Casino Online ופעל מהאיים הקריביים. בהמשך שינה האתר את שמו ל-Party Gaming, כשלצידו הוקם גם אתר למשחקי פוקר מקוונים. אתרים אלו הניבו רווחים גבוהים והפכו את פרסול לאישה עשירה במיוחד. בשנת 2005 הונפקה החברה בבורסת לונדון לפי שווי של 8.5 מיליארד דולרים.
לאחר שבשנת 2006 נאסרו האתרים לגישה בארצות הברית על רקע חוקים שאסרו על הימורים באינטרנט, הפסיקה פרסול את פעילותה בחברה ומכרה את חלקה בה בסכום של 1.1 מיליארד ליש"ט. בשנת 2015 נפרדה סופית מעסקי ההימורים, אך בתקשורת עדיין מזוהה פרסול עם הכינוי "המיליארדרית הסודית", עקב התרחקותה התמידית מראיונות וחשיפה.
העצמה נשית
בשנת 2003 נישאה פרסול ליזם רוס דה ליאון. מערכת היחסים לא החזיקה זמן רב מדי, כשהזוג נפרד בשנת 2010 והתגרש ב-2014. לפרסול ולדה ליאון שלושה ילדים. לפרסול אזרחות ישראלית וב-2015 היא עברה לגור בישראל, כשרכשה וילת ענק בהרצליה פיתוח תמורת כ-70 מיליון שקלים. בראשית העשור נמכר הבית תמורת כ-50 מיליון שקלים. כיום מתגוררת פרסול בלונדון.  
פרסול מזוהה גם כפלינתרופית: ב-2004 ייסדה קרן למטרות צדקה בשם The Parasol Foundation Trust הפועלת מגיברלטר. עד כה תרמה הקרן מעל 30 מיליון ליש"ט בין היתר לעמותות העוסקות בתחומי הבריאות, איכות הסביבה, שימור המורשת התרבותית ופיתוח כלים טכנולוגיים לשיפור הסיוע החברתי. 
פרסול השקיעה גם במיזם החללית "בראשית", ובראשית 2022 דווח כי הקרן בראשותה יחד עם SpaceIL השיקו תוכנית משותפת להעצמה נשית בחלל. פרסול עצמה ציינה כי היא "נרגשת לייצר הזדמנויות לנשים מוכשרות להיות מעורבות ולתרום למאמץ הישראלי והעולמי בתחום החלל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה