מייקל בלומברג, מייסד בלומברג: על המיליארדר, תרומתו לקהילה וחייו הפרטיים

מי אתה מייקל בלומברג? הוא היה חניך בצופים, הקים אימפריה תקשורת ואספקת נתונים פיננסיים וכיהן כראש עיריית ניו יורק.

מערכת ice |  1
מייקל בלומברג (צילום גייג' סקידמור Gage Skidmore)
מייקל רובנס בלומברג, יליד 1942, הוא איש עסקים, פוליטיקאי ופילנתרופ יהודי-אמריקאי. בלומברג הוא מייסדה של בלומברג – חברת החדשות והמידע הפיננסי הנודעת, ואף כיהן כ-12 שנים כראש עיריית ניו יורק. הונו נכון למאי 2022 (לפי המגזין פורבס), מדרג אותו כאחד מעשירי תבל, עם סכום של 94.5 מיליארד דולרים  
ביוגרפיה עסקית
בלומברג נולד בבוסטון. הוריו, וויליאם הנרי ושרלוט, היו בני מהגרים שהגיעו לארצות הברית מפולין ומליטא. בנערותו היה חבר בתנועת הצופים, ועבד בחברת אלקטרוניקה. לאחר שהשלים תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס ותואר מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד, החל בקריירה עסקית.
בלומברג היה שותף בחברת ההשקעות האחים סלומון, וכשזו נרכשה בידי Phibro Corporation, הקים את Innovative Market System – חברה שהתמחתה במכירת מידע פיננסי לגופים הפועלים בבורסה האמריקאית. ב-1986 הוסב שם החברה ל-,Bloomberg L.P והיא החלה להרחיב את פעילותה גם לתחום התקשורת. המהלך, התברר כהברקה גדולה, כשרווחי החברה עומדים על מיליארדי דולרים וממצבים את בלומברג כאחד האנשים העשירים בעולם. זרועות החברה כוללת היום בין היתר חברת חדשות, רשת טלוויזיה בינלאומית, תחנות רדיו ומגזינים.  
החיידק הפוליטי
לצד פעילותו העסקית, ידוע בלומברג בפעילותו הפוליטית. אף כי ברוב ימיו היה דמוקרט, בשנת 2001 רץ בלומברג לראשות עיריית ניו יורק דווקא כנציג המפלגה הרפובליקאית. את הקמפיין בסך 70 מיליון דולרים מימן מכספו האישי, ובסיום מערכת הבחירות נבחר כיורשו של רודולף ג'וליאני. בתפקיד כיהן בלומברג במשך שלוש קדנציות – והוא חתום על החוקים להפחתת השימוש בטבק בעיר, קידום יוזמת אקולוגיות וגיבוש תוכנית מקיפה לשיפור התשתיות.
עם סיום התקופה כראש עיר, חזר בלומברג לעסקיו, אך בסוף העשור שוב פנה לפוליטיקה, הפעם ברמה הארצית. הוא הכריז כי יתמודד על הנשיאות מול דונלנד טארמפ, אך למרות השקעה של למעלה מחצי מיליארד דולרים, לא זכה לתמיכה גורפת ופרש מהמרוץ.
בלומברג הוא פילנתרופ שתורם סכומי כסף נכבדים, ובהם גם לגופים יהודיים וישראלים. כך, למשל תרם 50 מיליון דולרים לבניית תחנת מד"א בירושלים. בלומברג נחשב לידיד בולט של ישראל, וביקר בארץ לא מעט פעמים.
לאורך השנים הוענקו לבלומברג מגוון אותות ופרסים, דוגמת פרס לסקר לרפואה, מדליית אנדרו קרנגי לנדבנות ופרס הנרי קסינג'ר. בנוסף קיבל בלומברג ב-2014 את פרס בראשית – המוענק בידי ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס ל"איש מקצוע רב הישגים ובעל מוניטין בינלאומי מכל העולם, המהווה דמות מופת בקהילתו ויוכל להעניק השראה לדור הצעיר של העם היהודי ברחבי העולם".
כיאה לאישיות במעמדו, בלומברג אוחז גם בספר אוטוביוגרפי המביא את סיפורו. הספר שראה אור ב-2009 נקרא: "Bloomberg by Bloomberg".
בלומברג התחתן פעמיים. מאשתו הראשונה, סוזן בראון, נולדו לו שני ילדים. אשתו השנייה היא דיאנה טיילור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי
    ינקו 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאוה גדולה,יהודי תומך ישראל,לעומת ביבי הליצן שמחריב את המדינה.
    סגור