צבי לובצקי: הכדורסלן שייסד את IBI

מקריירת משחק מפוארת והיבחרו כאחד מ-50 הכדורסלנים הגדולים בתולדות המדינה, ועד להסבה מקצועית מוצלחת המתבטאת בהפיכת IBI לאחד מבתי ההשקעות המצליחים בישראל. מי אתה צבי לובצקי?

מערכת ice | 
צבי לובצקי (צילום מסך אתר IBI, שאטרסטוק , ISTOCK)
לובצקי, יליד 1939, הוא איש עסקים וכדורסלן לשעבר בנבחרת ישראל וקפטן הפועל תל־אביב, ומי שנחשב גם היום לאחד מגדולי סמליה. בעולם העסקי מזוהה לובצקי בעיקר עם איי.בי.איי IBI)) – אחד מבתי ההשקעות הוותיקים והמצליחים בשוק ההון בישראל.  
ביוגרפיה עסקית
לובצקי הוא הוכחה לכך שניתן לשלב בהצלחה בין תחומים שונים. הסיפתח היה בכדורסל, כשכבר בגיל צעיר הראה הבחור התמיר (1.90 מטרים) כי מדובר בכישרון יוצא דופן. בקריירת משחק מפוארת שנפרסה על כ-15 שנים, זכה לובצקי בארבע אליפויות וגביע מדינה אחד עם הפועל תל־אביב, שבה גם שימש כאמור כקפטן. הוא לבש 49 פעמים את מדי הנבחרת הלאומית וב-2005 נבחר כאחד מ-50 הכדורסלנים הטובים ביותר בתולדות המדינה.
גם עם פרישתו ממשחק פעיל בראשית שנות ה-70, נשמר הקשר החם לכדור הכתום, כאשר לוצבקי עבר אל הקווים ואימן את הפועל רמת גן. כמו כן, שימש לובצקי כעוזר מאמן נבחרת ישראל, ועמד בראש הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל. פעילות אחרת של לובצקי בתחום הספורט נוגעת לבחירתו מטעם משרד הספורט לעמוד ב-2012 בראש ועדה מקצועית (ועדת לובצקי) אשר עסקה בקביעת אמות המידה לתמיכה בגופי הספורט.
בראשית שנות ה-60, ובמקביל לכדורסל, סיים לובצקי לימודי כלכלה באוניברסיטה העברית שבירושלים והחל לעסוק בייעוץ כלכלי ובניירות ערך. בשנת 1969 החליט לקחת את העניין צעד קדימה, כשהיה אחד ממייסדי IBI (לצד דוד ויסברג ועמנואל קוק), שבמהלך העשורים הבאים יבנה לעצמו שם מוניטין כאחד מבתי ההשקעות האיכותיים בשוק ההון, וכמי שידע להתמודד בהצלחה גם עם התהפוכות ומשברים שחווה המשק הישראלי.
לובצקי נחשב גם כאחד היזמים הראשונים בתחום הפיננסי, כשבשנת 1972 היה שותף להקמת חברת אמבן. עשר שנים מאוחר יותר, נמנה לובצקי על מייסדי גחלת, חברת ציבורית המחזיקה בחברות מקבוצת IBI. נכון לסוף שנת 2021 מאגדת IBI עשרות אלפי לקוחות פרטיים, מוסדיים ותאגידים, בארץ ומעבר לים – נהנית מהכנסות בכ-600 מיליון שקל בקירוב, ומרווח נקי של כ-160 מיליון שקלים.
לאורך השנים שימש לובצקי בין היתר חבר בדירקטוריון הבורסה ובוועדותיה, וכן כיהן כיו"ר ועדת החברות בבורסה. נוסף על כך, הוא השתתף בוועדות ציבוריות שונות, בהן ועדת ברודט. בנו דייב לובצקי מכהן מ-2019 כמנכ"ל IBI בית השקעות ויו"ר IBI ניהול תיקים.
סגירת מעגל אדומה
בית ההשקעות IBI תומך כיום במועדון הכדורגל הפועל תל־אביב, ומשקיע בפעילות מחלקת הנוער, פעילות קבוצת הבוגרות וקבוצת הבוגרים של המועדון האדום. בריאיון שנערך עימו בקיץ ב-2009 בכלכליסט, כאשר התבקש להשוות בין עולם הספורט לעולם העסקי, השיב לובצקי: "יש חוויות שאי אפשר לחוות בחיים בעולם העסקים. נכון, אנשים אוהבים להרוויח כסף, אבל זה סוג אחר של חוויה לעומת ניצחון במשחק. החוויות בספורט הרבה יותר מרגשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה