קריירה ולימודים

"סטודנטים חוששים להזדהות כיהודים": ראשי האוניברסיטאות מודאגים

על רקע מחאות הענק נגד ישראל באוניברסיטאות בארה"ב, ניסחו ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל מכתב נרחב בו הדגישו את דאגתם הרבה על עובדי סגל והסטודנטים היהודים. במכתב צוין: "אנו רואים בחומרה רבה את המצב"
מערכת ice |  2
מפגינים פרו-פלסטינים (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
במהלך המלחמה הנוכחית, עלו לכותרות לא מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארה"ב בשל מחאות ענק נגד ישראל המתאפיינות בהסתה ואנטישמיות שאותן מובילים ארגונים פלסטיניים ובהם ארגוני טרור.
בעקבות כך, החליטו ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל להביע במכתב חריף את דאגתם העמוקה על גילויי האלימות הקשה, האנטישמיות ששוטפים את הקמפוסים של אוניברסיטאות מובילות בארה"ב. 
"אנו רואים בחומרה רבה את המצב בו סטודנטים ואנשי סגל ישראלים ויהודים חוששים מלהגיע לקמפוסים או להזדהות כיהודים פן ייפגעו פיזית", כך הביעו את דעתם ראשי האוניברסיטאות ברחבי הארץ. 
לצד הדגשת חופש הביטוי וחופש ההפגנה המהווים כנשמת אפה של הדמוקרטיה, ציינו ראשי אוניברסיטאות המחקר כי אלו סומכים על מקבלי ההחלטות במכללות המובילות בארה"ב: "אין לנו ספק שראשי האוניברסיטאות הללו פועלים על מנת להילחם בגילויים אלו, ושההתמודדות שלהם עם קבוצות מתפרעים מוסתים ושטופי שנאה הינה מורכבת, קשה ובמקרים קיצוניים דורשת כלים החורגים מארגז הכלים הנתון בידי הנהלת אוניברסיטה". 
לצד זאת, הדגישו ראשי האוניברסיטאות בארץ כי הם מחזקים את הסטודנטים וחבר הסגל היהודים והישראלים בשעה קשה זו ואף הוסיפו: "אנחנו נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים המעוניינים בכך, להיקלט באוניברסיטאות בישראל, ולמצוא כאן בית אישי ואקדמי". 
ראשי האוניברסיטאות שלקחו חלק במכתב הזה הינם נשיא אוניברסיטת בר אילן, נשיא אוניברסיטת אריאל בשומרון, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואף נשיא מכון ויצמן למדע ונשיא האוניברסיטה העברית בירושלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדיניות המערכת
    שלום דראב 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדי פעם , אני מגיב אצלכם. המעניין, שבמקרים שהתגובות אינן נוטות לצד השמאלי של המפה, אינכם מפרסמים. אני מעוניין לדעת האם זו המדיניות שלכם? אציין, שאני סולד מתגובות שאינן ראויות מבחינת סיגנונן.
    סגור
  • 1.
    תגובת ראשי האוניברסיטאות
    שלום דראב 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובתם של ראשי האוניברסיטאות, מעניינת. אבל אני מציע שיטפלו נקודתית בסטודנטים שלהם ובסגל האקדמי שלהם, ולאחר מכן, באוניברסיטאות שבחו"ל.
    סגור