קריירה ולימודים
שדרוג השכר ב-18% והטבות חדשות: אלו העובדים שירוויחו בענק
הסכמים חדשים לעובדי מטרופולין. במרכז ההסכם: תוספת שכר משמעותית לנהגי ונהגות החברה, שימצב אותו כגבוה ביותר בענף התחבורה הציבורית. כמו כן יוגדל תקציב האש"ל היומי ויינתן כרטיס נטען למימושו, עובדי/ות המנהל ייהנו מהגדלת שכר ממוצעת של 18-9% ומשיפור בתוכנית הבונוסים החודשית

ההסתדרות, הנהלת מטרופולין ונציגות העובדים חתמו היום (ראשון) על הסכמים קיבוציים חדשים בחברה. במסגרת ההסכם לנהגי ונהגות החברה, תינתן תוספת שכר משמעותית שתשמר את מטרופולין כחברה ובה שכר הנהגים הגבוה ביותר בענף התחבורה הציבורית. עוד בהסכם לנהגים: הגדלת הפרמיה עבור נסיעות בתפקיד, העלאת השתתפות החברה בדמי האש"ל ומתן כרטיס נטען.
כמו כן, נחתם הסכם לעובדי ועובדות המינהל (ובהם נציגי פניות הציבור, נציגי שירות, פקידי רב-קו ועוד) והוא כולל תוספות שכר ממוצעות שבין 9 ל-18 אחוז, שיחזקו את הביטחון התעסוקתי בחברה. בנוסף, הושקה תוכנית בונוסים חודשית מיטיבה והושגה תוספת משמעותית לתקציב הרווחה ולפעילויות גיבוש של העובדים. בסך הכול יחולו ההסכמים החדשים על כ-2,500 עובדים.
מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה והנמלים בהסתדרות עו"ד רועי בליטנטל: "מדובר בהסכמים מצוינים המשפרים באופן ניכר את תנאי העסקתם ורווחתם של העובדים מחד, ומאפשרים לחברה להמשיך לנהל פעילות עסקית רווחית מאידך. במגזר הנהגים המשכנו בהעלאות שכר ובשיפור תנאי רווחה הממצבים את 'מטרופולין' כמובילה בענף התחבורה הציבורית, ובמגזר המנהל הבאנו בשורה של ממש עם העלאות שכר משמעותיות, שיפור תוכנית הבונוסים, והכפלת תקציב הרווחה".
מנכ"ל מטרופולין יאיר קציר: "'מטרופולין' מברכת על שדרוג משמעותי נוסף בתנאי השכר של נהגי החברה, זו הפעם השלישית בפרק זמן של שנתיים וחצי בלבד. במסגרת הסיכומים החדשים, שנחתמו מול ההסתדרות ונציגות ועד העובדים, יעלה שכר הנהגים של מטרופולין במדרגה נוספת וימשיך להיות השכר הגבוה בענף בפער ניכר מול חברות התחבורה הציבורית האחרות. יודגש כי השכר השעתי הגבוה משפיע מהותית גם על תעריף השעות הנוספות, קרן ההשתלמות והפנסיה. מאז ומתמיד הובילה מטרופולין את ענף התחבורה הציבורית בישראל בהיבט של שכר הנהגים וסל ההטבות לו הם זכאים, ואנו גאים להמשיך במגמה זו גם בימים אלה. הגדלת השכר, לצד הגדלה משמעותית של האש"ל היומי, מצטרפים לתנאים הייחודיים אותם מציעה החברה, שכוללים, בין היתר, גרירת ותק מלאה, קרן השתלמות מהיום הראשון, משכורת 13 למצטיינים ונופש זוגי שנתי. גם בהתייחס לעובדי המנהל, הרי שתוספת השכר לצד מדרגות הוותק ותוכנית הבונוסים הייחודית ממצבים את תנאי העובדים כמובילים בענף".
מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה אורי מתוקי: "הגענו לתוצאה טובה. עובדי מטרופולין נהנים מתנאים מובילים בענף וההסכמים עליהם חתמנו מוסיפים גם לשכר העובדים, גם לתנאים מסביב וגם לרווחתם. מודה להנהלה שיחד הגענו לתוצאה זו".
יו"ר ועד הנהגים במטרפולין וסאם אסדי: "שמח וגאה לחתום על עוד הסכם שמשפר את שכר הנהגים, ונותן בשורה חדשה ומשמעותית של כרטיס נצבר לקניית ארוחות בתקציב שכמעט הכפיל עצמו. אנחנו נהגים גאים בתחבורה הציבורית, שקמים כל יום לתת שירות לנוסעים, ואנחנו שמחים שאנחנו יכולים לעשות את זה תוך פרנסה בכבוד".
יו"ר ועד עובדי המנהל במטרופולין חגית דהאן: "השגנו הישג היסטורי לציבור עובדות המנהל, המחלקות שלרוב נשארות מאחור, ומעתה הן זוכות לתוספות שכר ולטבלת שכר שנותנת אופק ארוך שנים ועידוד להתמיד בעבודה".
עוד ב-
במהלך לחתימת ההסכם לקחו חלק - מטעם ההסתדרות: עו"ד מוריה גליק משרד אלעד מורג, שונטל קולט ואלעד טבצ׳ניק מאגף הכלכלה, מנכ״ל איגוד עובדי התחבורה רועי בליטנטל, מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד אורי מתוקי, יושבי הראש וחברי הוועדים. מטעם מטרופולין: מנכ"ל מטרופולין יאיר קציר, סמנכ"ל משאבי אנוש דורון עזרא ועו"ד יפעת ארינובסקי לוין ממשרד מ. פסי ושות'.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.ועוד בדן נשארים אדישיםדוד חן 02/2025/17הגב לתגובה זו0 0בושה וחרפה שבחברת דן או טוענים שהכי כדאי ושווה לעבוד אצלםסגור
-
1.הלוואי וישפיע על שאר החברותאבי 02/2025/17הגב לתגובה זו0 0משכורות עלובותסגור