קריירה ולימודים

פייסבוק לעיתונאים: "אנחנו מאפשרים ביקורת, אבל לא לאיים או להטריד"

בפלטפורמה הגיבו למכתב הערוצים וגופי התקשורת בישראל: "אנחנו לא רוצים שאף אדם יוטרד או ירגיש מאוים בפלטפורמות שלנו, הקמנו חמ"ל מיוחד במטרה להגיב בזמן אמת לפעילות בפלטפורמות שלנו", ארגון העיתונאים: "מקווים שהדבר יסייע על מנת לבלום את האלימות הגואה נגד עיתונאים"

כפיר אדר | 
פייסבוק (צילום רויטרס)

המכתב הנוקב ששלחו היום (שלישי) ערוצי התקשורת המובילים בישראל למארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק וכן לג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, כבר זוכים להד ולתגובות ובפלטפורמה המובילה הגיבו לדברים.

מפייסבוק נמסר בתגובה למכתב: ״בתגובה לאלימות שראינו בשטח, הקמנו חמ"ל מיוחד במטרה להגיב בזמן אמת לפעילות בפלטפורמות שלנו. החמ"ל מאויש על ידי מומחים שונים מהחברה, ביניהם דוברי עברית וערבית כשפת אם. הוא מאפשר לנו לנטר את הסיטואציה ולהסיר תוכן שמפר את כללי הקהילה שלנו באופן מהיר יותר, כמו גם לזהות ולטפל בטעויות אפשריות בנושאי אכיפה".
"אנחנו לא רוצים שאף אדם יוטרד או ירגיש מאוים בפלטפורמות שלנו. אנחנו אמנם מאפשרים ביקורת כלפי דמויות ציבוריות, לרבות עיתונאים, אבל אנחנו לא מאפשרים לאנשים לאיים עליהם או להטריד אותם, ואנחנו מסירים תכנים מסוגים אלו כשאנחנו מודעים אליהם".
"אנחנו גם מסירים תוכן שמציג מידע אישי של אנשים, והסרנו מספר פוסטים שחשפו את מספרי הטלפון הפרטיים של עיתונאים. אנחנו מעודדים כל אדם שנתקל בתוכן פוגעני בפלטפורמות שלנו לדווח עליו, כדי שנפעל מולו ונשמור על ביטחון הקהילה שלנו״.
בארגון העיתונאים הגיבו גם כן: "אנחנו שמחים שגם כלי התקשורת מבינים שההסתה שמתחילה ברשתות חברתיות מסתיימת באיומים ובאלימות פיזית נגד עיתונאים, כפי שלצערנו ראינו יותר מפעם אחת בתקופה האחרונה. טוב שכלי התקשורת הצטרפו לפנייה שלנו לפייסבוק בעניין זה ואנו מקווים שהדבר יסייע על מנת לבלום את האלימות הגואה נגד עיתונאים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה