קריירה ולימודים

כלי התקשורת המובילים בישראל פנו לצוקרברג ודורסי: עצרו הסתה נגד עיתונאים

כלי התקשורת המרכזיים בישראל פנו לשני ראשי הפלטפורמות החברתיות המובילות בדרישה שיפעלו מול ההסתה לאלימות נגד עיתונאים על גבי הפלטפורמות: "פייסבוק וטוויטר חייבות לדעת שבאמצעות כישלונן לפעול, הן מאפשרות, אם לא מעודדות, מעשי אלימות"
כפיר אדר |  1
מארק צוקרברג וגק דורסי (צילום פייסבוק, מערכת אייס)
שורת כלי תקשורת מובילים בישראל - הערוצים קשת 12, רשת 13 וערוץ 20; חדשות כאן 11 (תאגיד השידור הציבורי); העיתונים היומיים גלובס, ידיעות אחרונות, מעריב והג'רוזלם פוסט; אתרי התוכן הישראלים ynet, וואלה ומאקו; ותחנות הרדיו 99 FM, 103 FM ו-104.5 FM - התאחדו באופן חריג לאור אירועי אלימות נגד צוותי תקשורת ואיומים על חייהם של עיתונאים ועיתונאיות בכירים.
הגופים פנו היום (שלישי) במכתבים למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, בהם הם מביעים דאגה עמוקה מהעלייה החדה בתכנים מאיימים ומסוכנים בפייסבוק וטוויטר המופנים נגד עיתונאים, עורכים ובכירים בשוק התקשורת הישראלי, ודורשים לפעול ולנקוט עמדה אל מול ההסתה המתחרשת על גבי הפלטפורמות שלהם. הפנייה נעשתה באמצעות עו"ד נגה רובינשטיין ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות׳.
ההסתה הגואה ברשתות מיתרגמת בשבועות האחרונים לאלימות פיזית כלפי עיתונאים ישראלים בשטח. בטוויטר עלו ציוצים שמתייחסים באופן פרסונלי לעיתונאים, כלי תקשורת וגופי שידור כמו "יש מחבל שיושב עכשיו ברגע זה באולפן, המרעיל הראשי נגד המדינה, כולם שם מחבלים"; "העיתונאים הם טרוריסטים תקשורתיים שמבצעים פיגועים בכל ערב בסלון של מיליוני ישראלים"; "להתנות את הפסקת האש בהחזרת מגישות החדשות לחמאס"; "במדינה מתוקנת הייתי מסלק אותם לעזה".
בפייסבוק - עלו פוסטים עם תמונות פניהם של עיתונאים בכירים וטקסטים כמו "אני מאחל לך שתשרפי היום על ידי ערבים, הלוואי שיגיעו עוד היום לבית שלך וישחטו אותך"; "אלה האנשים שאחראים להפצת שנאת חינם"; "תקשורת אנטישמית שפועלת נגד עם ישראל"; "מאחל לך אונס קבוצתי של ערבים עד שתמותי". בהמשך לציוצים והפוסטים המסיתים (אשר דוגמאות שלהם צורפו למכתבים), בשבועות האחרונים התרחשו תקיפות אלימות של צוותי חדשות, נעצר חשוד בהטרדה ואיומים על מגישה בכירה, פורסם מכתב איומים על חייה של מגישה אחרת, והוצמדה אבטחה לשורת עיתונאים.
"עיתונאים הפכו ליעד להסתה, מה שמציב אותם בסכנה ברורה ונוכחת," כך לשון המכתבים לפייסבוק וטוויטר, "עלו אינספור פוסטים בפייסבוק וציוצים בטוויטר שקראו לפגוע פיזית בעיתונאים, או תייגו אותם כבוגדים וכאויבי המדינה, באופן שמעודד או מצדיק פעולות אלימות כלפיהם. על פייסבוק וטוויטר מוטלת אחריות ציבורית לנטר ולהסיר באופן מיידי פוסטים המעודדים הסבת נזק פיזי לעיתונאים. באחריות פייסבוק וטוויטר למנוע הסתה בחסות הפלטפורמות שלהן. אם, או חמור מכך, כאשר, נזקים פיזיים או אובדן חיים יתרחשו באופן שקשור להסתה זו, פייסבוק וטוויטר חייבות לדעת שבאמצעות כישלונן לפעול ולנקוט עמדה, הן מאפשרות, אם לא מעודדות, מעשי אלימות."
בנוסף, פנו כלי התקשורת בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה וביקשו כי "מערכת אכיפת החוק תתייחס במלוא החומרה לדברי ההסתה, לרבות אלה המופצים ברשתות החברתיות, על רקע האווירה המתלהמת והאלימה, במטרה למנוע את מעשה האלימות הבא."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיתונאים נגד חופש הדיבור? ואתם תעבירו את האג'נדה שלכם? (ל"ת)
    יוסי 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור