קריירה ולימודים

מיקרוסופט 'הרגה' את המחשבים בעבודה, איך יושפעו העובדים?

החברה הכריזה על שירות חדש, שיאפשר לעובדים להשתמש במחשבים וירטואליים שנמצאים בענן שלה במקום שמקומות העבודה יצטרכו לקנות לכל עובד מחשב משלו
יאיר מור | 
עבודה בזמן קורונה (צילום freepik)
אחרי המעבר מחדרים אישיים לאופן-ספייס ומשכירת משרדים ל-WeWork, בקרוב יגיע כנראה מעבר מעמדות עבודה של המעסיק למחשבים וירטואליים שירוצו על המחשבים שהעובדים יביאו מהבית. מיקרוסופט הכריזה לפני זמן קצר באירוע Inspire שלה על Windows 365 – שירות חדש שיחליף את מחשבי העבודה לטובת סביבת עבודה בענן.
השירות יציע לארגונים לשכור "מחשבים וירטואליים", שרצים על שירות הענן Azure של מיקרוסופט. המעסיקים יוכלו לבחור כמה מחשבים לשכור, ואיזה מפרט יהיה לכל אחד, כולל מעבדים שונים, זיכרון של עד 16 גיגה ואחסון בנפח עד 512 גיגה, ובעתיד גם כרטיסים גרפיים. המחשבים הווירטואליים זמינים מהדפדפן על כל מחשב או טאבלט – לא משנה אם הוא מריץ Windows, מק, אנדרואיד או iPadOS, כך שניתן יהיה להיכנס אליהם ממחשב פרטי באמצעות שם משתמש וסיסמא שסיפק המעסיק מכל מכשיר תואם – בין אם הוא שייך למעסיק, לעובד או לאדם אקראי.

השימוש במחשב וירטואלי יאפשר גישה לכל תוכנות העבודה בלי להתקין אותן על המחשב, כפי שנטפליקס מעניקה גישה לסדרות וסרטים בלי להוריד אותם בשלמותם למכשיר וכפי ששירותי הזרמת משחקים מאפשרים גישה למשחקים שרצים על שרת, כך שהמחשב של המשתמש צופה למעשה בווידאו של המשחק והפעולות של המשתמש משודרות לענן ומבוצעות במהירות כדי למנוע דיליי.
החברה טרם חשפה את מחירי המחשבים הווירטואליים בשירות, אך ציינה כי ייחשפו ב-1 באוגוסט, והשירות ייפתח למחרת, ב-2 באוגוסט.
לטענת מיקרוסופט, מדובר בפיתרון מושלם לעידן שאחרי הקורונה. לפי סקר שביצעה החברה לאחרונה, 73% מהעובדים רוצים להמשיך לקבל אפשרות לעבודה מהבית לפחות חלק מהזמן, ו-66% מראשי הצוותים אומרים שהחברות שלהם שוקלות לשנות את מבנה המשרדים כדי להתאים לזה – כלומר פחות עמדות עבודה, כך שלא לכל עובד יהיה מחשב משלו.
למעשה, החברה כבר מציעה שירות דומה תחת השם Azure Virtual Desktop – אך הוא מסובך יותר לניהול ורוב הלקוחות משתמשים בו דרך ספקי ביניים של פתרונות תוכנה. עתה, מיקרוסופט תציע את השירות ישירות ללא צורך במתווכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה