קריירה ולימודים

משרד הכלכלה במלחמת עולם: אין תו ירוק, אין פיצויים

משרד הכלכלה והתעשייה הוציא תזכיר חוק עם הצעה לתיקון חוק פיצויי הפיטורים. לפי התזכיר, עובד שהחליט להתפטר בגלל שסירב לתקנות התו הירוק, ההתפטרות לא תהיה בדין פיטורים
אביחי דלאל |  11
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי (צילום שריה דיאמנט, פלאש 90)
משרד הכלכלה והתעשייה הוציא אמש (חמישי) תזכיר חוק בנוגע לתיקון חוק פיצויי הפיטורים. עובד שיתפטר בגלל שלא יוכל להציג תו ירוק, תהווה התפטרות שלא בדין פיטורים והמעסיק לא חייב לשאת בנטל של ההחלטה על הפיטורים.  תזכיר החוק מצטרף לתזכיר החוק לתיקון חוק ביטוח לאומי שמשרד האוצר קידם בערב חג סוכות לפיו, דמי האבטלה לעובדים שסירבו להתחסן ישולמו לאחר 90 ימים.
כזכור, בחוות הדעת של משרד הבריאות מב-22 באוגוסט האחרון, נקבע כי במקומות עבודה שבהם מתקיים ריבוי גורמי סיכון מגבירי הדבקה הן עבור העובדים עצמם והן עבור המגעים שלהם, קיימת הצדקה אפידמיולוגית להחלת תו ירוק על מנת לצמצם סיכונים אלה. מקומות עם קבלת קהל, מקומות עבודה המופעלים בתו ירוק בעבור לקוחות, עבודה בחללים משותפים, טיפול באוכלוסייה בסיכון מוגבר לתחלואה קשה ובתי ספר ומוסדות לילדים.
החל מה-9 בספטמבר האחרון נכנסו הנחיות התו הירוק. לאור הדברים הללו, משרד הכלכלה והתעשייה של השרה אורנה ברביבאי וסגן השר יאיר גולן, מקדם בימים אלה תיקון לחוק פיצויי הפיטורים. 
"מוצע לתקן את חוק פיצויי פיטורים כך שיובהר כי התפטרותו של עובד מחמת הפסקת עבודתו בשל סירוב העובד לקיים דרישות מכוח הדין להתנות את הכניסה לעבודה באישור תו ירוק, תהווה התפטרות שלא בדין פיטורים ולא תיחשב כסיום חוזה לתקופה קצובה, וזאת בשים לב כי אין להטיל על המעסיק את הנטל על החלטה להתפטר שקיבל עובדו בשל המצב החקיקתי החדש ונוכח הצורך להבטיח את בריאות העובדים, המעסיקים והאוכלוסייה הבאה במגע עם העובדים במקומות עבודה כפי שפורטו בחוות הדעת של משרד הבריאות" נכתב בתזכיר החוק.
עוד נכתב כי: "התיקון המוצע אינו גורע מחובתם של המעסיק והעובד לנהוג בתום לב, ובכלל זה שקילה של חלופות סבירות המאפשרות המשך קיומם של יחסי עבודה בתקופה שבה חלה דרישה מכוח הדין לעניין הצגת אישור תו ירוק במקומות עבודה, ואף סמוך לאחר תום התקופה כאמור, אם בדרך של שינוי בתנאי העבודה (כך שיועסק באופן שהגבלה כאמור לא תהיה רלוונטית לגביו), מיצוי ימי חופשה בתשלום או הוצאת העובד לחופשה בלא תשלום בהסכמה, ובלבד שבמסגרת זו, עובד אשר מסרב להציג אישור תו ירוק לא יהיה זכאי ליחס מועדף לעומת העובדים האחרים אצל המעסיק שמציגים אישור תו ירוק, ובשים לב לצרכי העבודה ולמגבלות המעסיק".
תזכיר החוק עורר נכון לכתיבת שורות אלו 71 תגובות שהרוב, תגובות המתנגדות לחוק. בין התגובות האזרחים זועמים: "חוק  פאשיסטי", "אתנגד לשלם מס", "חוק לא דמוקרטי בעליל", "פאשיזם במיטבו, לא נשתוק", רק חלק מהתגובות שתזכיר החוק קיבל מאזרחים שהתנגדו. התזכיר פתוח להערות הציבור עד למוצאי שבת הבאה בשעה 22:00 בלילה.
כזכור, בערב חג סוכות, משרד האוצר קידם גם כן תזכיר חוק לתיקון חוק הביטוח הלאומי לפי עובדים שיפוטרו או יתפטרו מעבודתם בגלל שלא התחסנו, יוכלו לקבל את דמי האבטלה שלהם רק לאחר שלושה חודשים.
תגובת שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, טרם נמסרה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    בושה לשרת הכלכלה !!! ככה לא מנהלים מדינה (ל"ת)
    שוחרת צדק במצוקה 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה
    שי 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אדם שמסרב להתחסן בכפייה יאבד לא רק את משלח ידו אלא יאלץ לרעב מהיום ללחם.
    סגור
  • 7.
    מה זו דיקטטורה?
    נגעל 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לשמוע את כל הממשלה הזו מדברת כדי לאלץ אותנו להפוך לשפני ניסוי, בשיתוף פעולה של התקשורת השמאלנית
    סגור
  • 6.
    עע
    ענת 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אישה דוחה ביותר שתוותר על הפנסיה הצבאית שיש לה אדם שעבד מגיע לו לקבל פיצויים היא פוגעת בזכויות הכי בסיסיות של האדם ממשלת סדום שמתעמרת החלשים צריך דחוף לצאת לרחובות לא מבינה את האדישות של העם צאו ונפיל את הממשלה הרעה הזאת מין העולם
    סגור
  • 5.
    מאיר לפיד ממשיך
    אשתו 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את התתעללות בחלשים.כשהיה שר אוצר הדבר הראשון שעשה זה לייקר את הטבק ואת הערק.החיילת הדבה ממשיכה בחיסול האנשים.מנדט אחד לא יהיה להם
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    פאשיסטית
    אלי 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האמנתי בה, ממשלת שינוי לרעה, פאשיסטים בשלטון
    סגור
  • 3.
    ממששת אובדת דרך
    7780 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוב מוכח שגנרלים הם לרוב חומר כושל בבואם לפוליטיקה הישראלית.מרביתם היוו כשלון מוחלט הגדילו לעשות ברק גור שטרן ועוד חסרי ערך דומים. מעט מהם השאירו חותם בעם ישראל מרביתם היו כשלון קולוסלי
    סגור
  • 2.
    כוהנת השחיתות מאכ"א !!! (ל"ת)
    אסף 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • זוכרים היטב את קומבינת
    7780 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיוס החרדים והשקרים שנתגלו ואיך לא זוהמת התקשורת התעלמה כי היא התאימה למזהמי התקשורת
    סגור
  • 1.
    כל אותם הזויים שקראו לנתניהו דיקטטור
    מישהו 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה הזמן לבקש סליחה ולהתנצל.המטורללים האלה הם הדיקטטורים האמיתיים.שקרנים,נוכלים,חלאות אמיתיות שגנבו את הבחירות.נגד כל אחד מהשרים האלה יש קופת שרצים מושתקת. יום יבוא ויעמדו לדין כל אחד ואחת מהם.הלוואי.
    סגור
  • השרים האלה פשיסטים, אבל נתניהו מכר אותנו לפייזר (ל"ת)
    לא נשכח 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור