קריירה ולימודים

רכבת ישראל בסכסוך עבודה: האם העובדים ישביתו את הקווים?

בהסתדרות לא מוכנים למהלך של הנהלת רכבת ישראל לגיוס עובדי קבלן שישמשו כמפקחי הבטיחות והמלווים ברכבת | כל הפרטים על סכסוך העבודה והאם אנחנו לקראת שביתה ברכבת
מערכת ice |  8
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
הסתדרות עובדי התחבורה, בהסתדרות הכללית, הודיעו היום (חמישי) על סכסוך עבודה מול הנהלת רכבת ישראל בנוגע להחלטת ההנהלה למיקור חוץ לצורך ליווי רכבת. על פי ההודעה שיצאה מרכבת ישראל: תיתכן שביתת עובדי החברה בעוד שבועיים, החל מיום ה-21 באוקטובר וכי החברה בודקת את הנושא.
ברקע הסכסוך: מלווי הרכבות שעולים עם הנהג שאמונים על המצב הביטחוני במהלך הנסיעה: אם זה בדיקת הברקסים, החיבורים, או במילים אחרות: עם הנהג עולה עוזר שהוא מעין מפקח על הבטיחות. העובדים הם בעלי ניסיון שעוברים הכשרות וקורסים - ומבחינת וועד העובדים הם בתוך ההסכם הקיבוצי.
בעקבות מחסור בעובדים, החליטה הנהלת הרכבת כי היא אינה מעוניינת בהכשרת עובדי חברה נוספים שיהיו מאוגדים בהסתדרות ובהסכם קיבוצי, אלא שהדייל שנמצא ברכבת בכל מקרה ישמש גם כמלווה.
הביקורת של ההסתדרות מגיעה משני כיוונים: האחת - הדייל אינו בעל ניסיון והכשרה ובאם תקרה תקלה ברכבת לא יהיה לו את המענה המקצועי כדי לשמור על בטיחות הנסיעה. השניה - ההנהלה למעשה תעסיק עובדים שלא בהסכם הקיבוצי ובלי התנאים המגיעים להם, והם למעשה לא מיוצגים על ידי ההסתדרות וועדי העובדים. היינו: ההנהלה תתחיל מהלך של גיוס עובדי קבלן ואולי בכך לפתוח פתח נגד הוועד המאוגד.
בהסתדרות עובדי התחבורה הכריזו על סכסוך עבודה, כאשר לאחר 14 ימי דיון תיתכן שביתה של העובדים. בהסתדרות לא יאפשרו לרכבת לצאת כאשר לצאת הנהג יהיה דייל בלבד ולא עובד שעבר הכשרה מקצועית ושיאוגד בהסכם הקיבוצי, וככל הנראה אם ההנהלה תתעקש - בוועד יורו שלא להוציא את הרכבת הספציפית בה נמצא הדייל. 
כאמור, הנהלת רכבת ישראל קיבלה את סכסוך העבודה רק היום והם בודקים את הנושא, ובמהלך השבועיים הקרובים יתנהל המו"מ מול ההסתדרות, כאשר באם לא - בתום 14 יום - תיתכן שביתה של הרכבות בהן יעלו עובדי קבלן כעוזרי נהג, ולא עובדים המאוגדים ובהסכם הקיבוצי.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כל יום שהרכבת מושבתת,
    אני 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפיצים פחות נגיפי דלתא.
    סגור
  • 5.
    המלווה חייב להיות איש מקצוע
    ממונה בטיחות 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר רכבת נוסעת 140 קמ"ש ויותר. עם מאות נוסעים. חייב שיהיה מלווה איש מקצוע שמכיר את הרכבת ואת הנהלים לפחות כמו הנהג. רק חברת הרכבת יכולה ללמד ולאמן אדם כזה שיהיה שיהיה אפשר לסמוך עליו ועל כישוריו ברגע האמת אם אכן יהיה כזה.
    סגור
  • 4.
    כולם יהיו עובדי קבלן
    אזרח פשוט 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים ירוויחו 5,000 ₪ וההנהלה 50,000 ₪ יאללה הפרטה
    סגור
  • 3.
    מתי ההסתדרות תיפול כבר?
    דני 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אי אפשר לסמוך על נסיעות ברכבת. מתוך 4 פעמים שנסעתי בה בשבועיים האחרונים, פעמיים הורידו את כל הנוסעים מהרכבת וחיכינו שעה וחצי. תנו לי לסמוך עשר פעמים על אגד ולא פעם אחת על רכבת ישראל
    סגור
  • מוכן להתפשר:
    לא ליכודניק 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שההסתדרות תשאר על כנה ושממשלת בנט-עבאס תפול.
    סגור
  • 2.
    החזירות של עובדי הרכבת כבר הגיע לשיא (ל"ת)
    המוכיח 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • התבלבלת...
    יוסי 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההנהלה של הרכבת מסכנת את הנוסעים והעובדים ואין פה קשר לחזירות תעשה שיעורי בית
    סגור
  • 1.
    עד היכן החזירות של הנהלת הרכבת יכולה להגיע ?!
    נהג 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    להנהלה אין ברקסים ואין מעצורים !!
    סגור