קריירה ולימודים

ליברמן יתקפל? סבסוד מעונות היום שוב על הפרק

יו"ר סיעת ימינה ניר אורבך ויו"ר הקואליציה עידית סילמן נפגשו עם נציגי משרד האוצר בנוגע להחלטה לגבי הפסקת סבסוד מעונות היום. האם תהיה בשורה לחרדים?
אביחי דלאל |  3
אביגדור ליברמן ועידית סילמן (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך ויו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן נפגשו אתמול (שני) עם נציגי משרד האוצר. לדבריהם, הפגישה נוצרה על מנת לבחון את ייעול המנגנון המוצע לסבסוד מעונות היום.
מהודעה שיצאה הערב מטעמו של ח"כ אורבך נמסר: "בפגישה סוכם כי הגורמים המקצועיים באוצר ונציגי הישיבות ידונו בהקדם על התקנות החדשות והאם ניתן לעשות שינוי לטובת בחינת הנתונים בצורה אחידה, כל זאת כהכנה לפגישה הבאה בנושא בהובלת הח"כים".
 
כזכור, בתחילת יולי האחרון שר האוצר אביגדור ליברמן הטיל פצצה וטען כי הוא מחזיר את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות כדי לקבל סבסוד במעונות היום בשווי של כ-1,800 שקל לילד. נזכיר כי שר החוץ, יאיר לפיד, הכניס את הסעיף הזה כשכיהן כשר אוצר אולם מיד לאחר שסיים את כהונתו בוטל הסעיף הזה כך שמשפחות חרדיות כבר לא חויבו לצאת לעבודה כדי לקבל את הסבסוד.
ההצעה עלתה על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה,שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום, יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט. שבוע לאחר מכן, ליברמן החליט לדחות את יישום ההוראה שמבטלת את סבסוד מעונות היום למי שאינו ממצא את כושר ההשתכרות שלו. לאחר שהלחץ החרדי על ליברמן נשא פירות.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כאשר יענו אותו כן עפרה וכן יפרוץ
    מיכל 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור לליברמן ולא אלף ליברמנים לא ינהלו את אורח חייהם של חרדים או כל אדם באשר הוא
    סגור
  • 2.
    כאשר יענו אותו כן עפרה וכן יפרוץ
    מיכל 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור לליברמן ולא אלף ליברמנים לא ינהלו את אורח חייהם של חרדים או כל אדם באשר הוא
    סגור
  • 1.
    כמה עיוותים בכתבה אחת
    יעקב 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א. בג"ץ הכריח את ליברמן לדחות את ההחלטה ולא החרדים ב. הסבסוד הוא הרבה הרבה פחות מ1800 שח גם בדרגה הגבוהה ביותר ג. אם האם עובדת רק 24 שעות שבועיות היא מקבל סבסוד נמוך יותר. ד. בג"ץ הראה כמה וכמה עיוותי דיו בתקנה זו
    סגור