קריירה ולימודים

משרד התחבורה בצעד חריג: קורסי הנהיגה המונעת מבוטלים?

שרת התחבורה חתמה על תקנה שמבטלת את חובת ההשתתפות לשנה הקרובה, כדי לסייע לנהגים שממתינים למקום בקורסי הנהיגה המונעת מאז תחילת מגיפת הקורונה לאור ההגבלות
מערכת ice |  17
רכבים (צילום freepik)
משרד התחבורה מודיע בצעד חריג על ביטול חובת ההשתתפות בקורסי נהיגה מונעת עד סוף שנת 2022 – דהיינו, לשנה קדימה. בהודעה שהוציא המשרד נכתב כי שרת התחבורה מרב מיכאלי חתמה על התקנה לדחיית תוקף הרשיון בהיעדר חובת קורסים. על פי התקנות כיום, נהג שזומן לקורס נהיגה מונעת ולא ביצע אותו, רישיונו מוקפא עד ביצוע הקורס. לאחר פרסום ההודעה נסוג המשרד מהפרסום ומסר כי עדיין לא מדובר בהחלטה סופית וכי הליך התקנות החדש טרם הושלם ונמצא בשלבי דיונים בכנסת. 
מאז ההתפרצות הראשונה של נגיף הקורונה, במרץ 2019, הוארכה בפעימות התליית רשיונות הנהיגה בשל מגבלות הקורונה, תחילה בשישה חודשים . בהמשך, במסגרת הסגרים והמגבלות שהוטלו עקב מגפת הקורונה, מרכזי ההכשרה לנהגים לא פעלו או פעלו באופן חלקי במשך עוד מספר חודשים.
בעקבות כך, נוצרו עומסים כבדים, שהגבילו את מספר הנהגים שהצליחו להשלים את ההכשרה במועד שנקבע להם. בחודשים האחרונים הצטברו אלפי בקשות של נהגים שהשתתפותם בקורס בוטלה עקב הגבלות הקורונה. במטרה למנוע פגיעה בנהגים ונהגות הוחלט במשרד התחבורה להאריך את דחיית ביצוע הקורס עד ל-30 בדצמבר, 2022.
 
הדחייה בביצוע הקורסים נועדה לאפשר לחברות המבצעות את הקורסים מטעם משרד התחבורה שהות מספקת לביצוע הקורסים לכל הנהגים המחויבים בהם. זאת, מבלי לפגוע בחופש התנועה של הנהגים והנהגות, שנבצר מהם לבצע את הקורס. יחד עם זאת, המשמעות היא שעל הנהגים להשלים את חובת הקורס שלהם עד סוף 2022, אז, מי שלא ישלים את הקורס יחזיק ברשיון שאינו בתוקף.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    להחליף את "שיטת הניקוד" בהשתלמויות חובה
    ד"ר משה בקר 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת ל10 שנים כל בעל רשיון נהיגה יעבור השתלמות חובה יום מלא (8 שעות): 4 שעות רענון לגבי השינויים כולל תאוריה של התרגולות אחר הצהרים 2 שעות מול מחשב וצג סימולציה ו 2 שעות תרגולת 3 מצבי חוסר שליטה ברכב: ירידה לשוליים נמוכים, בלימת חרום עם הופעת מכשול פתאומי, תמרון התחמקות וסטייה ממכשול. הכוונה היא לא ל"אמן" לפעולת מנע במצבי סיכון, אלא להמחיש את אבדן השליטה כדי להמנע ממצבי הסיכון. ההשתלמויות חובה ומותאמות לפי סוג הרשיון החלק הראשון בקבוצות דיון בכתת לימוד עם אמצעי המחשה. החלק השני 2 שעות מול תכנת מחשב וסימולציה על "יבש" את התירגול ב"רטוב" ו 2 שעות לתרגול עם הרכב ומדריך במגרש שליד הכיתה. מחייב הערכות בפרישה ארצית בכ 100 מגרשים לאורך 200 ימים... ס"ה 20000 ימי מגרש ובכל יום מגרש 30 משתלמים למגרש וכתת מחשבים.
    סגור
  • 13.
    לשנות באופן דחוף את ההשתלמויות.
    לוני 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף היה לבדוק את יעילות הקורסים ותרומת לבטיחות. רק מלל אינו מועיל ! יש לעבור גם לתרגולת מעשית, באמצעות אנשי מקצוע , בכלי הרכב הפרטיים של משתלמי הקורס לנהגים עבריינים מעשית ותרגול
    סגור
  • 12.
    אני מתחיל להתגעגע לישראל כץ
    המוכיח בשער 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השרה הנוכחית, כמו השרה הקודמת, לא מבינה את חומרת המצב
    סגור
  • 11.
    יפה
    טליה 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן להפסיק את השחיתות הגדולה במדינה הניקראת נהיגה מונעת ,גם מבחן התאוריה מיותר,כאילו שמעניין את הנהג/ת איך בנוי מנוע וכמה פעימות הוא מסתובב,בולשיט אחד גדול,שעורי נהיגה חייבים להוסיף גם למידה של החלפת גלגל במקרה של תקר,אבל כל היתר זה שוד לאור היום והפרת רווחים ענקיים הרצאות ועבודה בעיניים.
    סגור
  • 10.
    במקום קורס, לימוד בבית וביצוע מבחן תיאורטי.
    יויו 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קורס נהיגה מונעת הוא קורס מיותר, ברמה נמוכה ומועבר על ידי מדריכים בהתאם. מקורו בסידור עבודה לטובת אנשי שלומנו. קנסות כבדים לעברייני תנועה כבדים ואף שלילת רשיון יניבו תוצאות טובות יותר.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    השרה קצת מוזרה.
    נכה 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המפלגה הזאת מוזרה
    סגור
  • 8.
    בכבישים וכבישות
    קורסי וקורסות 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם או בלי מזגנים ומזגנות מתבטלים ומתבטלות... אפס עשייה אמיתית במשרד התחבורה . שרת התחבורה מה יהיה?????? זו המסוגלות שלך????
    סגור
  • 7.
    תעשיה משומנת של עשיית כסף
    ליאור 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם הממשלה וגם החברות שעושות נהיגה מונעת מגלגלים כל שנה מיליארדי שקלים.המדינה עוסקת את אזרחיה בכל התחומים.
    סגור
  • 6.
    איזה בלאגן הולך בישראל ארץ בר מינן
    אלון ארה"ב 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוב שעזבתי את ישראל מדינה חרא זה לא מילה מדינה בהליכי ריקבון מיתקדם ברוך שפטרנו ! ! !
    סגור
  • חבר שואל :/
    רפדוני ב אשישות 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתיי חוזרים הקורסים לא מצויין?
    סגור
  • רבוטה פנטסטיקו
    רפדוני ב אשישות 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש גם בר רפאלי
    סגור
  • טוב שעזבת. פחות קקי בישראל.... (ל"ת)
    ד"ר זיגמונד פרוייד 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    משרד התחבורה או התחבולה?
    יורם 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר לקיים קורסי בוקר וקורסים בימי שישי. צריך רק לרצות ולחשוב. הידד לעברייני התנועה. עוד שנה של באלגן.......
    סגור
  • 4.
    מדוע לא לאפשר קורס בזום?? (ל"ת)
    עמוס 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    יוסי
    יוסי 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא אוהב אותה ואת הדעות שלה .אבל כל הכבוד לה החלטה נכונה
    סגור
  • 2.
    מה הבעייה ללמוד
    ברמינו 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הבעייה ללמוד בכיתה עם מסכות, דמגוגיה של צרת התחבוק
    סגור
  • 1.
    למיכאלי אין בכלל רשיון אז מה איכפת לה?
    צארת התחבורה 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה ההגיון בכלל להחזיר לכביש עברייני תנועה סידרתיים בתירוץ עלוב של "יש לנו עומס"? האם עדיף שאנשים לא יסתכנו בקורונה אבל כן יסכנו את הנוסעים בכביש?
    סגור