קריירה ולימודים

משפחות במצוקה בקריסה? תמונה מדאיגה לגבי תזונת התינוקות בישראל

איגוד העו"סים בישיבת ועדת העבודה והרווחה בנושא הנגשת מוצרי מזון לתינוקות לכל משפחה בישראל: 91% מהעו"סיות רואות קושי של משפחות לספק מוצרים בסיסים כמו מזון לתינוקות
כפיר אדר | 
פורמולה לתינוק (צילום ויקיפדיה, freepik)
עו"ס אפרת רותם מאיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בישיבת ועדת העבודה והרווחה בנושא הנגשת מוצרי מזון לתינוקות לכל משפחה בישראל: "עובדות סוציאליות מתמודדות מידי יום עם אלפי הורים שאין להם יכולת להאכיל את הילדים שלהם. הן מנסות למצוא פתרונות ותרומות, אבל גם לא פעם נמצאות חסרות אונים. 
"משבר הקורונה נתן את אותותיו, מסקר שערכנו עלה כי 91% מהעו"סיות רואות קושי של משפחות לספק מוצרים בסיסים כמו מזון לתינוקות. הדבר מוביל לגנבות מזון והאכלה בתחליפים שאינם מזינים. בזמן שאנחנו מדברים כאן, יש תינוק שאין לו מה לאכול. וזו לא הגזמה – פשוט אין לו מה לאכול".
 
"עובדת סוציאלית מאחד הישובים באזור המרכז סיפרה לי על אימהות שבלית ברירה מועכות פתי בר, מערבבות עם קצת מים, ונותנות לתינוק, כדי להרגיע את הבכי. הורים שאין להם איך להאכיל את התינוק שלהם, לא יכולים להיות פנויים לשאר הצרכים של המשפחה. לצרכים של הילדים האחרים. יש לזה השלכות ארוכות טווח שאנחנו נמשיך לראות אצל המשפחות גם שנים קדימה".
"בזמן שאנחנו מדברים כאן, יש תינוק שאין לו מה לאכול. וזו לא הגזמה - אין לו מה לאכול. אימהות שבלית ברירה מועכות פתי בר, מערבבות עם קצת מים, ונותנות לתינוק, כדי להרגיע את הבכי", נאמר בישיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה