קריירה ולימודים

למה פייסבוק "גנבה" השנה מאות עובדי מפתח ממיקרוסופט?

עשרות עובדים באחת החטיבות החשובות ביותר בענקית התוכנה "נחטפו" בשנה האחרונה על ידי חברות אחרות – רובם עברו למטא. מה גאם לרשת החברתית להציע לעובדי מיקרוסופט משכורות כפולות?
יאיר מור | 
אוואטרים בפייסבוק (צילום null)
ב-2021 איבדה מיקרוסופט כ-100 עובדים מאחת החטיבות החשובות ביותר שלה – חטיבת המציאות הרבודה (AR), המפתחת את משקפי ה-HoloLens, כך מדווח העיתון וול סטריט ג'ורנל.
עובדים לשעבר בחברה מסרו לעיתון כי בשנה האחרונה קיבלו הצעות מפתות מאוד מחברות אחרות, ובראשן מטא (לשעבר פייסבוק), כדי לעבור אליהן, והעיתון בדק ואישר כי אכן, כ-70 עובדי חטיבת המציאות הרבודה במיקרוסופט עדכנו ב-2021 את הפרופילים שלהם ברשת החברתית המקצועית לינקדאין, השייכת למיקרוסופט, בכך שעזבו את החברה. מתוכם 40 – יותר ממחצית – עדכנו כי עברו לחטיבה המקבילה בפייסבוק, העובדת על המטאוורס – הרשת החברתית מבוססת העולם הווירטואלי שבונה החברה.
 
העובדים איתם שוחח העיתון סיפרו כי ההצעות שקיבלו היו מפתות מכדי שאפשר יהיה לעמוד בפניהן – לחלקם הוצע במטא שכר כפול מזה שקיבלו במיקרוסופט.
הסיבה לכך שמטא "גונבת" כל כך הרבה עובדים ממיקרוסופט אינה יריבות בין שתי החברות – מיקרוסופט היתה בין המשקיעות הראשונות בפייסבוק, כאשר ב-2007 השקיעה בה 240 מיליון דולר בהערכת שווי של 15 מיליארד דולר לרשת החברתית – מה שאומר שהיום אותו סכום, אם מיקרוסופט שמרה על מניותיה, שווה פי 59.5 מזה (שכן זה המכפיל שבו עלה מאז שווי החברה, שכעת עומד על כ-892.7 מיליארד דולר), כלומר 14 ורבע מיליארד דולר. ה"רדיפה" של פייסבוק אחרי עובדי מיקרוסופט נגרמת מכך שהאחרונה מקדימה את השוק כולו בתחום המציאות המדומה בשנים רבות, כך שכל עובד בחטיבה שלה נחשב לבעל ידע מתקדם בכמה רמות מכל אדם שאינו עבד על משקפי המציאות הרבודה של מיקרוסופט.
 
משקפי ה-HoloLens, שמציגים מעין הולוגרמות וירטואליות על מסכים שקופים מול עיני הלובש באופן שנראה כאילו ההולוגרמות "נוגעות" בעצמים בעולם האמתי, הוצגו על ידי מיקרוסופט בינואר 2015 – כלומר לפני 7 שנים. כשנה לאחר מכן הם התחילו להימכר, ומאז ועד היום הם נחשבים למשקפיים המתקדמים ביותר שנוצרו בתחום המציאות הרבודה והמדומה. כעת, מטא מהמרת כי התחום הזה הוא העתיד שלה – ואף שינתה את שמה כדי להביע זאת. לכן, לא פלא שהיא מנצלת את הכיסים העמוקים שלה בכל דרך אפשרית כדי להגדיל את מאמציה בתחום – וחטיבת הולולנס, המעסיקה כ-1,500 עובדים, היא ה"קרבן" המרכזי, אם כי העובדים ציינו שגם מהחטיבה המקבילה באפל, שטרם הציגה מוצר עובד, "גנבה" מטא לא מעט עובדים. מטא עצמה ציינה לאחרונה כי בכוונתה לשכור באירופה בלבד 10,000 עובדים בתחום המציאות המדומה והרבודה ב-5 השנים הקרובות.
דובר מטעם מיקרוסופט הסתפק באמירה כללית, לפיה החברה נמצאת בחזית החדשנות בתחום במשך שנים ו"תמשיך לפתח חומרה ברמה הגבוהה ביותר, מקיפה יותר, זולה יותר ובתצורות שונות". הוא הוסיף שהחברה מתמודדת ככל חברה בתחום עם אתגר השמירה על עובדים ועושה ככל יכולתה לשמור על המקצועיים ביותר שבהם ואף לשכור נוספים לפי הצורך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה