קריירה ולימודים

מכה למאות אלפי ישראלים: מדוע הם נשארים ללא חניה?

405,722 כלי רכב עם תג נכה, 268 אלף אזרחים בעלי תג, עליה של כ-262% ביחס לשנת 2006, ו-122% ביחס ל-2012. ארגוני הנכים: אין אכיפה על חניה בחניית נכים, אינפלציה בהענקת התג ולכן הזקוקים לתג נותרים ללא חניה
מערכת ice |  2
חנייה בתל אביב (צילום מרים אלשר ויוסי זלינגר פלאש 90)
ועדת המשנה לנגישות עירונית, דנה היום (שלישי) במצוקת החניה הגוברת והולכת בחניות המסומנות לנכים ברשויות המקומיות. לדברי היו"ר, שירלי פינטו-קדוש (ימינה) בשנים האחרונות חלה אינפלציה במספר תווי הנכה המונפקים בישראל בשל שורת הקלות. ההקלות הופכים את התג לכזה שמי שמצליח "לסדר" אחד לעצמו - נהנה לא רק מהאפשרות לחנות ללא תשלום בכחול לבן, אלא גם במקומות בהם החניה אסורה כמו מדרכות ובסמוך למעברי חציה.
היא הדגישה כי אין די אכיפה ופיקוח ברשויות המקומיות על כלי רכב בחניות נכים. "מעבר לתופעה הבזויה אך "הרגילה" של חניית רכב ללא תו נכה בחנייה השמורה לנכים, יש גם מקרים אחרים - כאשר רכב עם תו נכה מחנה במקום חניה שמור של נכה עם מספר רישוי ספציפי ייעודי למקום. אין חולק שהנושא הזה נמצא בתת אכיפה".
 
לדברי טל זימנבודה, ממונת נגישות בנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות, למשטרה אין אפשרות להיכנס לחניות בשטחים פרטיים, כמוסדות וקניונים, ולאכוף חנייה בחניית נכים. תמר גלפין, אם לילדה סיעודית, הדגישה את הצורך בחניות נכים לרכב עם מעלון ואת דו"חות החניה העירוניות שנכים מקבלים, לפי הראל דמתי מאגף התכנון במשרד התחבורה, אין הקצאה או מכסה לחניות נכים והוא נתון לשיקול הרשות המקומית, לטענת עדי אבירם, מנהלת הנגישות במרכז השלטון המקומי, רק המשטרה יכולה לאכוף חניית נכה בחניית נכה אחר, ואילו יובל וגנר, מעמותת 'נגישות ישראל', הציע תו טכנולוגי שיאפשר שימוש רק כאשר הנכה עצמו נוסע ברכב.
אסנת אלגום-מזרחי, חוקרת במרכז המחקר והמידע של הכנסת ציינה כי על פי נתוני משרד התחבורה כיום רשומים 405,722  כלי רכב בעלי תג נכה, מתוכם 378,431 רכבים (93.3%) בעלי תג נכה רגיל ("תג ירוק"), ו-27,291 רכבים (6.7%) בעלי תג כיסא גלגלים ("תג כחול"). מספר האזרחים הרשומים כבעלי תג נכה ברשות הרישוי הוא 268,014 איש, מתוכם -  250,140 (93.3%) בעלי תג רגיל, ואילו 17,874 אזרחים (6.7%) בעלי תג כיסא גלגלים, כלומר רובם המכריע של מחזיקי תג נכה הם בעלי תג נכה רגיל. 
מספר כלי הרכב עם תג נכה, הוא פי 1.5 לערך ביחס למספר האנשים הרשומים כבעלי התג, כיוון שהחוק מתיר לשייך שני כלי רכב לתג אחד. שיעור האזרחים בעלי תג נכה בירושלים הוא הגבוה ביותר: 23,266 (8.7%) ו-36,370 מספר רכבים בעלי תג נכה (9.0%), ולאחריה תל אביב עם 14,460 (5.4%) אזרחים בעלי תג נכה ו-21,964 אלף רכבים (5.4%). בשנת 2022 מספר האזרחים בעלי תג נכה עלה לכ-268 אלף איש, בשיעור שינוי של כ-262% ביחס לשנת 2006, ו- 122%  ביחס ל-2012 .
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה הבלגן הזה
    מיריש 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה כשמנהלים בלי לחשוב על כל ההיבטים. הכל נעשה בלי שכל. העיקר הכיסא ולהראות שעשינו.
    סגור
  • 1.
    הם נשארים ללא חניה כי
    קרח שפקק בעורפו 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל זאטוט יש אוטו. זו גם הסיבה לפקקים העצומים. מכונית אחת למשפחה, לא לכל חבר במשפחה. כך צריך להיות.
    סגור