קריירה ולימודים

תושבי רצועת עזה בדרך: 20 אלף קיבלו אישור עבודה

הממשלה אישרה מכסה של 20 אלף עובדים פלסטינים מרצועת עזה שיעבדו בבנייה וחקלאות. העלות של שידרוג התשתיות במעבר ארז וילווה את המהלך - 38.3 מיליון שקל. השר לשיתוף פעולה אזורי: "תושבי עזה ראויים לחיים בכבוד ועלינו כממשלה לעשות כל שניתן כדי לסייע להם"
מערכת ice | 
עיסאווי פריג (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
הממשלה אישרה היום (ראשון) מכסה כוללת של 20,050 עובדים פלסטינים בתוך תחומי מדינת ישראל. מדובר במהלך מכונן שיאפשר כניסתם של עובדים פלסטינים מרצועת עזה המצטרפים למכסת העובדים הפלסטינים המותרת לכניסה משטחי יהודה ושומרון, ובגידול משמעותי למכסה שהותרה עד כה.
ההחלטה - שהובילו משרד הביטחון והמתפ"ש, משרד רה"מ ומשרד האוצר, בשיתוף המשרד לשיתוף פעולה אזורי – צפויה לתת חיזוק חשוב לענפי הבנייה והחקלאות, הסובלים בשנתיים האחרונות ממחסור בכוח אדם, לצד חיזוק הכלכלה האזרחית של הרש"פ. לצורך יישום ההחלטה יבוצע שדרוג תשתיות רחב היקף במעבר ארז, בסך כולל של 38.3 מיליון שקל, שיאפשר גידול בנפח העוברים ושבים, לצד שיפור היכולות הטכנולוגיות והביטחוניות שיקלו על הליך המעבר ורווחת המשתמשים.
 
בחצי השנה האחרונה שותף המשרד לשיתוף פעולה אזורי בהובלת שיפור התנאים הכלכליים ברש"פ והגדלת המכסות לעובדים פלסטינים בישראל בענפים השונים, ומהלך זה מצטרף להחלטה שהוביל לאחרונה המשרד לאישור העסקת עובדים פלסטינים בענף ההיי-טק הישראלי, שנועדה לחזק את התחום בקרב העובדים הפלסטינים כמנוע צמיחה של כלכלת הרש"פ, לצד צמצום הפער הגדול בעובדים הקיים בענף בישראל. 
השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג': "תושבי עזה ראויים לחיים בכבוד ועלינו כממשלה לעשות כל שניתן כדי לסייע להם. ההחלטה היום מוכיחה שאפשר למצוא את האיזון בין צורכי הביטחון הישראליים, לבין צורכי הפרנסה של הפלסטינים בעזה. כולי תקווה כי היא תוכח כהצלחה ויהיה לה המשך בדמות הרחבה נוספת של מספר אשרות העבודה ופעולות נוספות שתהפוכנה את החיים בעזה ליותר נסבלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה