קריירה ולימודים

פיצויים בגלל הקורונה? העתירה שאולי תציל את העובדים מקריסה

בזמן שגל קורונה חדש עומד בפתח, מורי הדרך לא עוצרים בניסיונות להשיג פיצויים מהממשלה בעקבות הפגיעה הקשה במשלח ידם שנפגע מההגבלות על התיירות
מערכת ice | 
חזרה לעבודה (צילום pexels edit ice)
מורי הדרך הגישו היום (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התיירות יואל רזבוזוב, וכן נגד הכנסת. המניעים להגשת העתירה הם דרישה של מורי הדרך מהממשלה והאוצר לקבל פיצויים על התקופה שבין יולי 2021 וליוני 2011 בה מגבלות הקורונה על התיירות פגעו בהכנסתם.
בעתירה שהגישו לבית המשפט העליון ביקשו ארגוני מורי הדרך השונים הסבר, "מדוע לא ייקבע כי מורי הדרך לתיירות נכנסת בישראל זכאים לקבלת פיצויים, בגין אובדן הכנסות הנובע ממגבלות שהוטלו על כניסת תיירים לישראל, בשל התפרצויות חוזרות של נגיף הקורונה וסגירת שמי ישראל לתיירות נכנסת"?, בקשתם של מורי הדרך מתמקדת בתקופה בה ההקלות והמענקים לשאר המשק הופסקו בזמן שענף התיירות נותר מאחור.
"על אף הקשר הברור, אשר המשיבים הכירו בו זה מכבר, בין הטלת הגבלות על פעילות המשק, בשל התפרצות הקורונה, לבין חובת המדינה לפצות את העוסקים בגין הפגיעה במטה לחמם, נמנעים המשיבים מלקבוע מתווה לפיצוי מורה הדרך. הימנעות המשיבים מלקבוע מתווה לפיצוי כספי של מורי הדרך פוגעת פגיעה אנושה בזכויות היסוד של מורי הדרך, לרבות זכות היסוד לחופש העיסוק וזכותם לשוויון".
 
כזכר, בינואר האחרון, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התיירות לתקן את תקנות שירותי תיירות, העוסקות במורי הדרך. לפי ההצעה שאושרה, רישיון מורי הדרך לשנת 2022 יוארך ללא תשלום, וזאת כדי להקל על מורי הדרך שחווים פגיעה כלכלית קשה בשל משבר הקורונה, ובנוסף אושרה תוכנית סיוע בהיקף של 25 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה