קריירה ולימודים

שקד דורשת מליברמן: מענקים לגיוס ושימור עובדי התכנון והבנייה

אתר "גלובס" מדווח כי שרת הפנים איילת שקד דורשת מענקים של 36 אלף שקלים לעובדי התכנון והבנייה בוועדות המקומיות. במכתב לשר האוצר התלוננה השרה על מחסור עובדים קריטי עקב נחיתות משמעותית בשכר לעומת המגזר הפרטי. זה "צורך לאומי", אומרים בסביבתה
מערכת ice | 
השרה שקד (צילום מרסלו פוטו)
שרת הפנים איילת שקד שלחה אל שר האוצר אביגדור ליברמן מכתב ובו דרישה לשיפור תנאי השכר של עובדי התכנון והבנייה בוועדות המקומיות, כך דווח אתמול (ג') באתר "גלובס". לטענת השרה שקד קיים מחסור חמור של עובדים בתחום, "המתבטא, בין היתר, בקשיים משמעותיים בגיוס כוח אדם בשל פערי השכר המשמעותיים מול המגזר הפרטי". המהלך הוגדר כ"צורך לאומי" על ידי גורמים בסביבת שרת הפנים. 
התוכנית שמציעה שקד כוללת חמישה סעיפים מרכזיים, כשהעיקרי בהם הוא מתן "מענקי גיוס ושימור" לעובדי התכנון והבנייה ברשויות: מענק גיוס בסכום של 36 אלף שקלים עם הכניסה לתפקיד, וכן מענקי שימור בסכום דומה אחת לשנה - למשך שלוש שנים. ההערכה היא כי המהלך צפוי לעלות לקופת המדינה בין 120 ל-150 מיליון שקלים.
 
למכתב של שקד צורפה טבלה עם השוואה בין תנאי השכר במגזר הפרטי לאלה של המגזר הציבורי. לפי הנתונים, מהנדס והנדסאי מתחילים במגזר הפרטי מרוויחים כ-10 עד 13 אלפי שקל בחודש, לעומת מקביליהם חסרי הניסיון ברשויות המקומיות ששכרם הוא פחות מ-7,000 שקל בחודש; מתכנן ערים בעל ותק של כחמש שנים במגזר הפרטי מרוויח עד 24 אלף שקל, פי שלושה ויותר ממקבילו ברשויות המקומיות ששכרו כ-7,700 שקל.
מהלכים נוספים שיוזמת שרת הפנים כוללים הרחבה של הרפורמה מ-2016, כולל תוספת 2,000 שקלים בחודש גם לעובדים שעדיין לא קיבלו אותה; קביעת שכר הבכירים לפי נתוני רשות האוכלוסין, מה שיכול להוסיף לשכרם כ-2,000 שקל ויותר בחודש; הקצאת תקציב עבור העסקת עובדים במיקור חוץ; התאמת שכר מהנדסי הוועדות המרחביות ועובדיהן להיקף האוכלוסייה הרלוונטית.
 
איגוד מהנדסי ואדריכלי הרשויות המקומיות השתתף בהתייעצויות שקיימה השרה, והחמיאו ליוזמה: "היא העזה להיכנס למקום שאף אחד לא רצה להיכנס אליו עד היום". 
עם זאת, מימוש הצעות שרת הפנים יהיה לא פשוט, במיוחד במצב הפוליטי הרעוע כיום, והמשא ומתן הפוטנציאלי בין האוצר למשרד הפנים בוודאי יתארך. נראה כי אנשי משרד האוצר יתקשו להשתכנע לתוספות שכר, שכן בסוף השנה ייפתחו הסכמי השכר של המהנדסים והאדריכלים ברשויות המקומיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה