תיירות

בברכת איילת שקד: עיר חדשה הוכרזה רשמית בישראל

חריש משנה את מעמדה המוניציפאלי והופכת לעיר בישראל. איילת שקד, שרת הפנים, אמרה: "חריש היא פרויקט לאומי, ההכרזה עליה כעיר היא הכרזה על הצלחת הפרויקט". ראש עיריית חריש, יצחק קשת: "חריש ממשיכה כל הזמן לצמוח ולגדול בקצב אדיר"
מערכת ice |  7
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי זליגר)
חריש משנה את מעמדה המוניציפאלי והופכת לעיר בישראל: ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפלי ממועצה מקומית לעירייה התקבלה לאור צמיחתה של המועצה והתכנון העתידי שאמור להביא לגידול רב יותר, בהתאם לתכנית הממשלתית לפיתוח העיר באמצעות השקעות תקציביות של משרדי הממשלה השונים.
המשרדים הובילו לפתרונות תחבורה, לחיזוק אזורי התעסוקה, חיזוק התעשייה והמשרדים וכמובן צפי לגידול האוכלוסייה. זהו המנדט הראשון של הוועדה הגאוגרפית הקבועה לבחינת מעמד מוניציפאלי ולבחינת מיזוג רשויות מקומיות מרצון אשר דנה בנושא. הוועדה שמעה את הצדדים הנוגעים בדבר, בחנה וגם סיירה במקום והעבירה לשרת הפנים את המלצתה על שינוי מעמדה של הרשות לעירייה.
 
בין השיקולים להעניק לה תואר של עיר ניתן לציין את מאפייניה הדמוגרפיים של הרשות גם בהיקף האוכלוסייה הקיים בהווה, כאשר כיום מתגוררים ברשות כ-29,000 תושבים וב-3 שנים הקרובות צפויה אוכלוסיית הרשות לגדול לכ-60,000 תושבים לפי תחזיותיה, צמיחה גבוהה וחריגה של כ-680% באוכלוסיית הרשות בתוך חומש.
בנוסף, בחריש מתרחש פיתוח אינטנסיבי וניהול תקציבי פיתוח תוך עמידה ביעדי תכנית ההבראה, ונדרש עוד גידול בתעסוקה ובתעשייה בעיר אשר יובילו את חריש לכדי חוסן כלכלי.
שרת הפנים, איילת שקד, אמרה במעמד ההכרזה: "כפי שהתחייבתי, הכרזתי היום על חריש כעיר ואם בישראל. חריש היא פרויקט לאומי של הקמת עיר חדשה בישראל – ההכרזה עליה כעיר היא הכרזה על הצלחת הפרויקט. חריש היא מודל להקמת עיר יציבה בתוך עשור ולוקחת חלק משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור. שכונות שלמות, מערכת חינוך גדולה, מבני ציבור, פארקים וכ-29 אלף תושבים – וכל זה בשבע שנים בלבד".
 
לדבריה: "ההקמה והפיתוח של חריש היו כרוכים בהתמודדות עם אתגרים ייחודיים של בניית עיר כמעט מאפס, הקמת השירותים העירוניים והכל תוך כדי קליטת עשרות אלפי תושבים חדשים – אלה אתגרים שעיר ותיקה לא נדרשת להתמודד איתם – וחריש עמדה בהם בהצלחה".
ראש עיריית חריש, יצחק קשת: "היום אנחנו חוגגים נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של העיר הצעירה שלנו. ההכרזה החשובה היום על הפיכתה של חריש לעיר היא ההכרה הרשמית בהצלחת הפרויקט הלאומי הכל כך מיוחד הזה: הקמת עיר חדשה בישראל".
 
קשת אף עדכן כי "המלאכה לא הסתיימה, תהליך הקמת העיר עדיין בעיצומו וחריש ממשיכה כל הזמן לצמוח ולגדול בקצב אדיר. רק לאחרונה אושרה החלטת ממשלה חדשה לעיר, בהיקף של כחצי מיליארד שקל. האתגר גדול, ואנחנו שמחים על כך ששרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה עומדים לצדנו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כן כן עיר ערבית
    משה 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהיה כמו עכו ויפו עיר מעורבת לתפארת...ביזיון שהערבים שם קונים דירות
    סגור
  • 6.
    אחלה עיר חחח
    יונה 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לחינוך ילדים, המגזר חוגג שם
    סגור
  • 5.
    חריש!!
    אילנה אור פז 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתחתי לקרוא על חריש! ויצאתי מ-א-ד פגועה מנטלית. תושבי-חריש, הזכרתם לי את 12 המרגלים. חשתי צריבה ויריקה בצלחת שאתם אוכלים ממנה. למי שלא טוב בחיים- ישדר רוע ובחילה. לזכות לראות "כי-טוב" בעינייך זו בעיקר עבודה על המידות. הסיבה העיקרית לדעתי שדתיים ברוכי ילדים לא קופצים על "המציאה" בגלל שחדרי-ילדים קטנים מאד, מאד. בעלי תיווך מצלמים את הדירה בחושך. אין תאורה נכונה לראות את כל הדירה. אני באה מאילת ולא מעוניינת לקנות דירה כמו: "חתול-בשק"מרגישה שגונבים את דעתי. גניבת-דעת. שימו-לב לעצמכם!
    סגור
  • 4.
    עיר פשע
    אלי 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמויות של עבריינים ופשיעה עיר שמסוכן לגור בה אנחנו התאדנו משם בזמן
    סגור
  • 3.
    נצרת
    עמאד 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקד אל תגזימי על מה את מברכת הרי הוא ישוב מחוסר כל תנאי מחיא נורמליים גרים בו 35000 כולם יוצאים ממנו בבוקר וחוזרים בערב וגורמים לפקקי תנועה אדירים בכל הכווינם מחריש ואליה
    סגור
  • 2.
    שקד בזיון למדינה (ל"ת)
    אבי 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חריש אחלה עיר??
    גלית?? 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חריש עיר יפיפיה עם אוכלוסיה מגוונת וחמה. מרגש לראות את התפתחותה המהירה בכל התחומים עדין העיר בתהליך בניה דבר שמצריך הבנה וסבלנות ומצד שני כיף להיות שותפה . יש לחריש ראש עיר מר יצחק קשת שעובד ימים ולילות וביחד עם כל הצוות שלו מקדמים את חריש בכל התחומים. מזל-טוב לעיר חריש ??
    סגור