קריירה ולימודים

מטא לעובדים: אל תדברו בעבודה על נושא ההפלות

אחת מהחברות הגדולות במשק אסרה על עובדיה להתבטא בעניין ההפלות שמסעיר את אמריקה. החברה מנטרת הודעות במערכת שלה, "על מנת למנוע אי נעימות בעבודה"
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
ענקית הביג-טק מטא, שלחה מסר לעובדים שלה בו הזהירה אותם שלא לדון בהחלטת בית המשפט העליון לבטל את הזכות החופשית לנשים לבצע הליך הפלה, ולתת את המנדט בידי כל מדינה. על פי הדיווח של הניו-יורק טיימס, במערכת החברה ניטרו הודעות שדיברו על הנושא ומחקו אותן.
עובדים בחברה שדיווחו על כך לתקשורת, אמרו כי מדובר במדיניות ששמה "מעקות בטיחות חזקים סביב שיחות חברתיות ופוליטיות רגישות במקום העבודה." מהנדס תוכנה במטא, כתב בפוסט בלינקדאין שהוא מאוכזב מכך שהחברה לא מאפשרת לדון בנושא. "בפלטפורמת Workplace הפנימית שלנו, אחראים מסירים במהירות פוסטים או תגובות המאזכרות את המילה הפלה."
 
תזכיר החברה מ-12 במאי שהגיע לידי ה"טיימס" הזכיר שהודעות ופוסטים פנימיים רבים בנוגע להפלות הוסרו בשל הפרת המדיניות של החברה. המדיניות הובילה למספר גבוה של תלונות. בתזכיר החברה, שהודלף ל"טיימס", נאמר גם כי מטא אפשרה בעבר דיון פתוח על הפלות, אך מאוחר יותר החליטה שזה יוצר "שיבושים והפרעות משמעותיים במקום העבודה בהתחשב במורכבות משפטית ייחודית ומספר האנשים המושפעים מהנושא".
עם זאת, מטא הצהירה כי היא תחזיר הוצאות נסיעה "בהיקף המותר בחוק" לעובדות שזקוקות "לגשת לטיפולי בריאות מחוץ למדינה". ערוצים.
 
למרות שלעובדים עצמם אסור לדבר על כך בעבודה, שריל סנדברג, סמנכ"לית מטא שהודיעה על פרישתה בסתיו הקרוב, כתבה בפוסט בפייסבוק כי "פסיקת בית המשפט העליון מסכנת את בריאותן וחייהן של מיליוני נערות ונשים ברחבי הארץ". עוד היא כתבה, "זה מאיים לבטל את ההתקדמות שנשים עשו במקום העבודה ולמנוע מהנשים כוח כלכלי. זה יקשה על נשים להגשים את החלומות שלהן".
כזכור, ביום שישי בית המשפט העליון בארצות הברית ביטל את פסק הדין רו נגד ווייד, התיק שהיווה תקדים לאפשר את הזכות לביצוע הפלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה