משפט

מקרון בצרות: תלונות אונס נגד שר ושרה בממשלה

ממשלת צרפת בלחץ: שתי תלונות הוגשו נגד השרה לענייני פיתוח קריזולה זקרופולו, הקשורות לעבודתה כגינקולוגית בימים שלפני הפוליטיקה. כמו כן נחקרות תלונות אונס נגד שר הסולידריות והמוגבלויות, דמיאן עבאד, שטוען כי בשל מוגבלותו הפיזית אינו מסוגל לבצע את המעשים
מערכת ice | 
מקרון לה פן (צילום צילום מסך עימות 2017)
שתי תלונות על אונס שהוגשו נגד קריזולה זקרופולו, שרה בממשלת צרפת, נחקרות על ידי התביעה בפריז. לפי הדיווחים, התלונות הן אודות מעשים שהשרה ביצעה לכאורה בעבודתה הקודמת כגינוקולוגית. זקרופולו, שנולדה ביוון, היא בת 46 ומכהנת כשרה לענייני פיתוח, פרנקופוניה ושותפויות בינלאומיות. זקרופולו הצטרפה לממשלה החדשה לפני כחודש, תחת ראשת הממשלה אליזבת בורן. זקרופולו היא חברה במפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, ובתפקידה הפוליטי הקודם כיהנה כחברה בפרלמנט האירופי. עדיין לא נמסרה תגובה מסביבתה של השרה.
התלונה הראשונה נגד זקרופולו הוגשה ב-25 במאי, סמוך להצטרפותה לממשלה. התלונה השנייה הוגשה ב-16 ביוני. על פי דיווחים, בתלונה השנייה נטען כי ביצעה את העבירה ב-2016 תוך כדי בדיקה רפואית של אישה בגירה. 
 
התלונות נגד זקרופולו מצטרפות לתלונות נוספת על עבירות מין שהוגשו כנגד חברים בממשלה החדשה של צרפת. בחודש שעבר התלוננו שתי נשים כי דמיאן עבאד, השר לסולידריות ולענייני אנשים עם מוגבלויות, ביצע בהן אונס לפני כעשר שנים. עבאד (42) הוא בעל מוגבלויות בעצמו - הוא סובל מארתרוגריפוזיס, בעיית שרירים נדירה ומולדת. לטענתו, עקב מצבו הפיזי, והמוגבלות בגפיים שלו, הוא כלל אינו יכול לבצע את המעשים שבהם מאשימות אותו הנשים.
הנשיא מקרון ספג מכה קשה בבחירות לפרלמנט בתחילת השבוע, כשאיבד את הרוב בבית התחתון שבו החזיק מאז 2017. התלונות החדשות מוסיפות לצרותיו. החקירות נגד זקרופולו ועבאד מגבירות את הלחץ, שכן צרפת עלולה להיקלע לשיתוק פוליטי, ואולי אף להגיע לבחירות חוזרות. ראש הממשלה בורן הציעה אתמול למקרון את התפטרותה, אך הוא דחה אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה