קריירה ולימודים

פורנו והימורים: הדרך החדשה של אוקראינה להילחם בפוטין

לאחר סנקציות כלכליות רבות, מלחמת תודעה עולמית וסיוע צבאי, באוקראינה מאמצים ניסיון חדש להשפיע על תושבי רוסיה, דרך פרסומים באתרי פורנו והימורים
מערכת ice | 
אילוסטרציה קזינו (צילום Pixabay)
הפלישה של רוסיה לאוקראינה אילצה מיליונים לקום, לקחת נשק ולצאת למגננה מול כוחותיו של פוטין, אבל אחרים במדינה נלחמים בדרכים פחות קונבנציונליות. אנסטסיה ביידצ'נקו היא ביניהם.
המנכ"לית של לשכת הפרסום הממשלתית של אוקראינה (IAB) משתמשת בפרסומות הכוללות תמונות וסרטוני וידאו באתרי פורנו והימורים במטרה לספר לרוסים ולבלרוסים את האמת על הסכסוך באוקראינה.
 
ביידצ'נקו אמרה בריאון ל'ביזנס אינסיידר' כי הפרסום באתרים אלו מועיל לחשיפה שלהם ומעלה את הסיכוי שרוסים ובלארוסים יראו אותם, מה גם שעלות הפרסום שם זולה יותר. למרות היעדר מערכת מעקב להערכת האפקטיביות, היא האמינה שכ-80% מהפרסומים הגיעו לרוסים ולבלארוסים. "לאתרי תוכן למבוגרים והימורים יש קהל רוסי, ופלטפורמות מודעות יכולות למכור לנו את הטראפיק הזה".
למרות שההסברה לא הייתה משמעותית מדי, "זה עוד כלי" שאסור לפסול אותו, אמרה ביידצ'נקו. "אנחנו מאמינים מאוד שעלינו לנסות להעביר מסרים אמיתיים לאלו שהיו תחת עשרות שנים של תעמולה ממלכתית". נזכיר כי בתחילתה של הפלישה, דווח כי הדיסאינפורמציה של פוטין הייתה כה יעילה שאוקראינים רבים לא הצליחו לשכנע את משפחותיהם ברוסיה שהם מותקפים.
 
ישנם שיעורי חסימת פרסומות נמוכים באתרים האלה, היא אמרה, בהשוואה לאתרים גדולים יותר כמו YouTube. האתגר הגדול ביותר שלה הוא מימון. ביידצ'נקו אמרה ששימוש באתרי פורנו הוא דרך טובה להגיע לרוסים, אך לא הוציאה מהכלל פלטפורמות גדולות בהרבה המופעלות על ידי מטא וגוגל, גם אם המדיניות המחמירה שלהן מקשה עליהן לעשות זאת.
ג'מימה סטיינפלד, המנהלת של Index on Censorship, עמותה העוסקת בקידום חופש ביטוי, אמרה שכדי להילחם בצנזורה, צריך "לזרוק על זה הכל". עם זאת, היא הזהירה: "עלינו גם להיות מודעים לכך שכאשר רואים פרסומות על המלחמה, ייתכן שלא תמיד תהיה להם קבלת הפנים המיועדת."
 
"כאשר קיבלת סיפור חד צדדי, הצד השני יכול פשוט לתפוס זאת כתעמולה. זו הסיבה שאלו שמפרסמים פרסומות ברוסיה עשויים לבחור עוד סיפורים שקשה יותר לפסול מיידית - כמו אינפלציה".
"בוודאי במקרה של פייסבוק, זה נתפס כאיום מספיק גדול שרוסיה עברה לחסום אותה", אמרה סטיינפלד. ואכן, רוסיה מתחה ביקורת על פייסבוק על "הגבלת החשבונות הרשמיים של ארבעה כלי תקשורת רוסים". סטיינפלד הוסיפה: "ראינו שמדיה חברתית יכולה לפעול נגד חופש ביטוי - אלגוריתמים יכולים להיות כלים חזקים, חוסמים מידע חיוני כאילו הוא מידע מוטעה. אבל, אל לנו לזלזל בתפקידה ליידע אותנו על לוחמה והפרת זכויות אדם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה