קריירה ולימודים

מאות רופאים מתמחים מאיימים להתפטר: "יאיר לפיד אחראי ישיר"

ארגון מרשם המייצג רופאים מתמחים מאיים בהתפטרות המונית של מאות רופאים, במידה ולא יוצג מתווה לקיצור התורנויות שיצא לפועל כבר לפני הבחירות: "רואים ברוה"מ יאיר לפיד, בשר האוצר אביגדור ליברמן, בשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ובשר הבריאות ניצן הורביץ, האחראים הישירים למשבר"
מערכת ice |  1
מחאת המתמחים (צילום ארגון מרשם)

לאחר שבסוף החודש שעבר, פרסמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, את המתווה החדש לקיצור התורניות ועבודת המתמחים בבתי החולים, אשר זכה לביקורת מצד ארגוני העובדים, בין השאר לאור ההחלטה לדחות אותו לספטמבר 2023, והיותו מנוגד לדו"ח בנושא שחיבר משרד הבריאות, היום (רביעי) חידש ארגון רופאים המתמחים "מרשם" את האולטימטום שלו והודיע על כוונתו להוציא לפועל ההתפטרות ההמונית, במידה ולא תשונה ההחלטה.


כזכור, המתווה החדש שהוצע מבקש לקבוע כי מתמחים בעשרה בתי חולים, בערי הפריפריה ובמקצועות נבחרים, יעבדו בהיקף של עד 18 שעות, בניגוד לתורניות כיום שנמשכות 26 שעות. מהלך שזוכה לביקורת מצד המתמחים, אשר מבקשים להחיל אותו על כלל בתי החולים, וכבר בחודשים הקרובים. מנגד, בכירים במשרד הבריאות הזהירו על פי דיווחים שונים מכך שהמערכת אינה ערוכה לביצוע שינוי מהותי זה בזמן קצר.  


יעבדו בין 16 ל-18 שעות לכל היותר. זאת בניגוד לתורנויות המתמחים שנמשכות 26 שעות כיום. ההיתר החדש, נזכיר, היה אמור לצאת לפועל כבר ב-1 באפריל. למהלך היו מתנגדים רבים, כולל המתמחים עצמם, שדרשו קיצור גם בבתי חולים אחרים. מנגד, בכירים במערכת הבריאות טענו כי היא לא ערוכה לקיצור התורנויות הדרסטי שהוצע.

כעת, מציינים בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" כי החל שלב איסוף מכתבי ההתפטרות של המתמחים, אשר יוגשו לדבריהם ביום חמישי בשבוע הבא, במידה ולא ימצא פתרון. "הממשלה הפקירה אותנו וקברה את התוכנית לקיצור התורנויות. הבהרנו שאנחנו לא יכולים עוד לעבוד בתנאי עבדות ולסכן את עצמנו ואת המטופלים והמטופלות שלנו ולכן, במידה ולא תשונה ההחלטה ומהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות, גם בביה"ח בפריפריה וגם במרכז יחל מהלך התפטרות המוני של מתמחות ומתמחים, במסגרתו יוגשו מאות מכתבי התפטרות". מסרו בארגון.


עוד הוסיפו: "אנחנו מתנצלים בפני המטופלות והמטופלים שלנו אך לא נותרה בידינו ברירה. אנחנו רואים ברוה"מ יאיר לפיד, בשר האוצר אביגדור ליברמן, בשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ובשר הבריאות ניצן הורביץ, האחראים הישירים למשבר וקוראים להם לעשות כל מה שצריך כדי לשנות את ההחלטה ולמנוע את הכאוס הצפוי בביה"ח".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלכלה חינוך ורופאהמדיניות חוץ הצליח להרוס (ל"ת)
    דרום 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור