קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מחלק מענק השבוע של 1,676 שקל: מי הזכאים?

ההורים מקבלים בשורות טובות: התוספת הראשונה לתקנות ילד נכה תוקנה, כך שהיא תכלול גם זכאות בגין ילד אשר זקוק באופן קבוע לשימוש במכשיר עזר בשל חוסר תפקוד מלא של גפה אחת או בשל היעדר גפה. מעתה, ההורים זכאים גם לקצבת ילד נכה בשיעור של 50%
מערכת ice |  7
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
אם אתם הורים לילדים בישראל עם גפה אחת שזקוקים באופן קבוע למכשיר עזר, אתם זכאים לקצבת ילד נכה בשיעור של 50% שעומדת כיום על סכום של 1,676 שקלים בחודש, כך עולה מתקנות חדשות של הביטוח הלאומי שהתקבלו לאחרונה בכנסת וכעת ייכנסו לחשבונות הבנק של הזכאים עוד בחודש אוגוסט.
על פי ההחלטה, התקנות תוקנו לאור הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת ינון אזולאי ממפלגת ש”ס בשיתוף עם עמותת “הצעד הבא”, שמסייעת לקטועי גפיים בישראל. בלשכת אזולאי הבהירו:. “פנו אלינו עשרות הורים לילדים קטועי גפה בודדת או משותקים, שטענו כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך”, הסבירו בלשכה. “נחשפנו לעיוות הזה ואמרנו שנתקן אותו, לא משנה כמה זה יעלה. גם ילדים כאלה הם ילדים נכים, והם צריכים להיות זכאים לכלל הזכויות”.

ב'שווים' הסבירו כי קצבת נכות לילד ניתנת בחמש רמות זכאות, בהתאם למוגבלות הקטין והעומס המוטל על הוריו. קטוע שתי גפיים, התקנות קבעו עד היום זכאות לגמלה בשיעור של 100%, אך לא זיכו בגמלה מי שילדו קטוע גפה אחת בלבד. היו גם מקרים שבהם הוכרה זכאות לגמלה למי שילדו קטוע גפה אחת, וזאת בהתאם למצבו הכללי והעומס הטיפולי הנובע מכך, אלא שלרוב זכאות זו נקבעה רק לאחר גיל 3.
התיקון יכלול גם זכאות בגין ילד אשר זקוק באופן קבוע לשימוש במכשיר עזר בשל חוסר תפקוד מלא של גפה אחת או בשל היעדר גפה. כאמור, מהחודש הנוכחי, יולי 2023, הוא יהיה זכאי לקצבת ילד נכה בשיעור של 50%. בגובה 1,676 שקל מדי חודש, עלות התיקון למדינה צפויה לעמוד על כ-4 מיליון שקלים בשנה.
יש לציין שההחלטה תהיה כפופה להצבעות בכנסת, ואחרי שעברה אישור הנהלת הביטוח הלאומי והמועצה, היא עברה לפרסום להערות לציבור, ואחר כך תעבור למעבר לכנסת לקראת הליך חקיקה. תוצאות ההחלטה יהיו בהתאם לדיונים בוועדה ולהצבעות הסופיות של חברי הכנסת.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הגיע הזמן לטפל גם בהם
    מה עם הנכים של PTSD 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה אוכלת יושביה .
    סגור
  • 5.
    בבקשה לביטוח לאומי
    סבטלנה 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכבוד ביטוח לאומי, אתם כול הכבוד עוזרים במענקים הרבה אבל רק לילדים נכים. שיהיו בראים אמן. אבל מה איתנו, נגיד אני מתקיימת רק מקצבת נכות 100 אחוז, מתי תתחשבו גם אלינו?
    סגור
  • 4.
    מענק
    שירה 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה רק מענקי לימוד נותנים
    סגור
  • 3.
    כל ההטבות שמחלקים זה מאנשים כמוני שעבדו 42 שנה ומחלקים
    גימלאית 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי שעבד כל חייו לא מקבל הטבה. מי שלא עבד פרזיטים של המדינה הם נהנים מכספי ציבור. בושה למשרדי הממשלה
    סגור
  • את הכסף שלנו מחלקים על חשבוננו לכילם רק לנו נותניםאת
    רנה 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכולם מחלקים רק לקשישים לא חצופים כל החיים עבדנו
    סגור
  • 2.
    פשוט חרפה!!!!
    אנצי! 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בושה שהמדינה בשם שמירה על הקופה הציבורית,לא עושה מה שבג"ץ הורה לה לעשות מזמן:לחשב כמה עולה לחיות במדינה בזאת עם יוקר המחיה.כי המדינה נותנת בכוונה קצבה נמוכה לנכים ופנסיונרים כדי שיצאו לעבוד! כשהיא יודעת שמצד 1 שלא יקבלו אותם לעבודה ומצד שני שיש להם יותר הוצאות מאדם רגיל!!!! כך שזה מראה שהמדינה לא דואגת לציבור!!!!
    סגור
  • 1.
    אזרח ותיק מחוץ לתחום הקיומי. (ל"ת)
    אטרי 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור