משפט

ביטוח לאומי נעקץ במשך 30 שנה: זה האיש שגרף מיליונים

אדם מחולון נדרש על פי תביעה של ביטוח לאומי נגדו להחזיר למדינה סכום של 650 אלף שקל, בגין קבלת קצבאות זקנה עבור אמו בניגוד לחוק על אף העובדה שהיא בכלל עברה עם השנים לארצות הברית ושם התגוררה בעוד קצבאותיה המשיכו להכנס.
מערכת ice |  9
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
סיפור כזה לא רואים כל יום. על פי פרסום במאקו, תושב חולון שהביא ארצה את אימו מאיראן בתחילת שנות ה-90, נדרש על פי תביעה של ביטוח לאומי נגדו להחזיר למדינה סכום של 650 אלף שקל, בגין קבלת קצבאות זקנה עבור אמו בניגוד לחוק על אף העובדה שהיא בכלל עברה עם השנים לארצות הברית ושם התגוררה בעוד קצבאותיה המשיכו להכנס.
אמו של אותו נתבע, כבר הייתה בגיל פנסיה ומדי חודש זכתה לקצבה מביטוח לאומי. לצד מעמד של עולה חדשה עם כל התנאים וההטבות שאלו זכאים להם על פי חוק. משלא הסתדרה בישראל, האם עזבה לארה"ב תוך זמן קצר ואותו תושב חולון לא הודיע על כך לרשויות וביטוח הלאומי המשיך להעביר קצבאות לאמו כשהיא בכלל לא חיה בארץ.

עוד מתברר כי האמא נפטרה לפני שנים אחדות והבן שמר על שקט בנושא ולא דיווח לאף אחת מהרשויות, כאשר הקצבאות המשיכו להכנס. בעקבות זאת, הביטוח הלאומי הגיש תלונה במשטרה וחקירה פלילית נפתחה נגד החשוד שבכלל טען: "אני לא אמור לעדכן אתכם בעניין. זו בעיה שלכם שלא בדקתם כל השנים".
במשטרה ובפרקליטות סבורים שבמשך 30 שנה אותו בן עשה הון מהכסף שנכנס לאמו כשזו כלל לא חיה כאן ועתה הפרקליטות מתכוונת להגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגדו בגין קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות. סנגורו השליך את האשמה גם כן על מדינת ישראל.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בולשיט
    אבי 06/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הוא גרף מיליונים איך זה שבית משפט נותן לו להחזיר 650000, כתבה הזוייה
    סגור
  • ביטוח לאומי מקשה
    פורה 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האישה שילמה כל חייה לביטוח לאומי .למה ביטוח לאומי מקשה על גיל השחישי היכן לגור למה לא משלמים לאנשים שעוזבים תארץ .זה כ.הכסף שצברו ליום קשה אולי יש לה ילדים גרים בחו"ל
    סגור
  • כתבה לא אמינה-מאות אלפי שקלים הפכו למליונים
    דוד 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשובתו של הנתבע נכונה - הביטוח הלאומי צריך לבדוק את מקבל/ת הקצבה. מניסיון- יש לביטוח הלאומי מעקב על היוצאים והנכנסים מ-ואל הארץ. הפשלה היא שלהם.
    סגור
  • 5.
    ביטוח לאומי שם לעולם לא היה צדק
    דוד כהן 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שעקץ את הביטוח הלאומי זאת מצווה. אני נכה נפגעתי קשה בעבודה. כאשר הייתי מגיש מסמכים לויעדות רפואיות המסמכים היו נעלמים מהמוסד לביטוח לאומי. לא יאומן מה שאני מספר יש לי את המסמכים חתומים כנתקבל עים חותמת של המלל אך לוועדות המסמכים לא הגיעו ולא יגיעו. מוסד עברייני לשמו. עורך דיני פנה למבקר המדינה . לפניות הציבור במל"ל. תשובה ממבקר המדינה הגיע ונכתב תלונותייכם נמצאו צודקות. מפניות הציבורשל ביטוח לאומי לא קיבלצי תשובה מלבד העניין בטיפול מלפני 5 שנים.
    סגור
  • 4.
    יוקר מחיה
    כן 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם יוקר המחייה בארץ אי אפשר להתקיים נטו עם קצבאות, מעניין למה היא גרה באמריקה עם הקצבאות האלה
    סגור
  • 3.
    הגונב מגנב פטור (ל"ת)
    אאא 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גנב מביטוח לאומי
    בן ציון לוי 08/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פטור מתשלומי כפלאבל את הגנבה חייב להחזיר ????
    סגור
  • 2.
    האזרח צודק 1000000%
    סלט 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המדינה הייתה צריכה לבדוק כל שנה ושנה וכשגילתה את הטעות טוב עשתה שהפסיקה להזרים כסף לחשבון. חוץ מזה תחשבו שהבנאדם ניצול שואה ותעזבו אותו לנפשו
    סגור
  • 1.
    אתר הזבל
    רר 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך פחות מליון הפך למליונים. ?? האמינות שלכם לא כל כך .. ..
    סגור