קריירה ולימודים

"אם לא יהיה שוויון - אין שום צורך להתגייס"

שוויון בנטל: קבוצת אימהות הקימו את האגון אימהות בחזית והחלו לנהל מחאת ענק כנגד פטור הגיוס לחרדים "חוסר השוויון לא יכול להמשך"
מערכת ice | 
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
ארגון "אימהות בחזית" מנהל מחאת הענק של קבוצת אימהות נגד פטור הגיוס לחרדים. התנועה שואפת להביא לשינוי המציאות שרווחת במדינה. כפי שהובא אמש (שבת) בכתבה של רותי שלוני בחדשות 12.
הארגון הוקם לפני מספר חודשים ומאז הספיק לצבור תאוצה רבה וכיום חברות בו 15,000 אימהות אשר צועקות כי חוסר השוויון בגיוס לא יכול להימשך. שלוש האימהות העומדות בראש המאבק של "אימהות בחזית" הן איילת השחר סיידוף, אגמית גלב ואילת פלר מימון. האחת מושבניקית, השנייה קיבוצניקית, השלישית עירונית הבנים של שתיים מתוכן משרתים ביחידות קרביות בצבא. 
כזכור הפעולה הזכורה ביותר של הארגון הייתה מצעד העגלות עם ארונות המתים עליהן שמלבד תשומת הלב משכה גם ביקורת רבה. בהמשך היו מצעדי אלונקות, הפגנות, וחסימה של הבקו"ם. אבל כעת, לקראת מושב החורף, שבו אמורות להתקבל ההכרעות בנושא הפטור מגיוס לחרדים והחרדים דורשים חוק חסין מביקורת בג"ץ. לצד זאת, הם דורשים גם חוק השוואת תנאים בין לומדי התורה לחיילים.
האקדח שמניחות אימהות בחזית על השולחן מורכב יותר, הרי הילדים כבר בני 18, הם מחליטים לבד אם להתגייס או לא. עם זאת, אין ספק שהמסרים של האימהות הזועמות כבר מחלחלים בבתים גם למלש"בים. "אני רוצה להתגייס כי אני גרה בישראל. כולנו צריכים לתרום למדינה", אבל אני עומדת לבזבז שנתיים, או אפילו יותר, בזמן שאנשים פשוט יכולים לבחור שלא בא להם" מסרה המלש"בית שרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה