קריירה ולימודים

מהפכה בתעודות הזהות בישראל: יותר לא תצטרכו לצאת מהבית?

ההצעה תיקבע כהוראת שעה באופן זמני, כאשר יש כמה תנאים להגשתה מרחוק בלי להגיע עד ללשכה בעירכם. רק בגירים מעל גיל 18 יוכלו לבקש זאת, ילדים עדיין יצטרכו להגיע ללשכות. עוד נקבע כי מגישי הבקשה צריכים להמצא בארץ ולא בחו"ל
מערכת ice | 
תעודת זהות (צילום פלאש 90/ אנה קפלן)
הקלה גדולה במיוחד למבקשים להוציא דרכון או תעודות זהות ביומטריות. אמש (חמישי) פורסם תזכיר חוק המאפשר לראשונה להגיש בקשות דרך האינטרנט, לתוקף של חמש שנים בסך הכל.
על פי YNET, ההצעה תיקבע כהוראת שעה באופן זמני, כאשר יש כמה תנאים להגשתה מרחוק בלי להגיע עד ללשכה בעירכם. רק בגירים מעל גיל 18 יוכלו לבקש זאת, ילדים עדיין יצטרכו להגיע ללשכות. עוד נקבע כי מגישי הבקשה צריכים להמצא בארץ ולא בחו"ל.
 
רק בעלי מסמך זיהוי ביומטרי שפג בחצי השנה האחרונה או יפוג במהלך השנה הקרובה, יוכל להגיש בקשה אינטרנטית על פי YNET, זאת משום שנדרשות טביעות האצבע של המבקש שיישמרו במאגר הביומטרי של מדינת ישראל.
המבקש צריך להוסיף תמונת פנים עדכנית עד כמה שניתן וישלח לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים. לצד זאת, בעל דרכון ביומטרי מעל גיל 18 שבתוקף לחמש שנים לא יוכל להכלל במסלול של פטור מויזה לארצות הברית: "לצד מנגנון זה, ימשיכו לשכות רשות האוכלוסין לקבל בקשות לתיעוד גם בדרך הרגילה של תהליך הרכישה הכולל נטילת אמצעים ביומטריים ולאזרחים תהיה אפשרות לבחור בין אחת משתי דרכים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה