כסף וצרכנות

ועדת הכלכלה תוביל קנסות ענק? "אין מנוס, הציבור קורס"

יו"ר ועדת הכלכלה מודיע כי יקדם את תיקון חוק הגנת הצרכן שיפעל נגד העלאת המחירים, "הממשלה גוררת רגליים ולא מצליחה לבלום את השתוללות המחירים, אין מנוס מחקיקה"
שירה יום טוב |  3
דוד ביטן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע גל עליות המחירים הבלתי פוסק - ועדת הכלכלה תקדם את הצעת החוק של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, שנועדה למנוע עליות מחירים בתקופת המלחמה ומצבי חירום נוספים, לקראת הגשתה לאישור סופי במליאה.
היו"ר ביטן הודיע היום כי יכנס את הוועדה מיד עם פתיחת כנס הקיץ לדיון מיוחד בנושא, ושיעסוק גם בטיפול ביוקר המחיה ואמר: "מאחר והממשלה גוררת רגליים ולא מצליחה לבלום את השתוללות המחירים, אין מנוס מלמנוע זאת בחקיקה. הציבור קורס תחת הנטל הכלכלי".
לפי ההצעה של היו"ר ביטן וחברי הוועדה, עוסקים שיעלו מחירי שירותים ומוצרים חיוניים באופן חריג בתקופה בה יוכרז מצב חירות ביטחוני, אזרחי או בריאותי, יחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן.
 
במקרה כזה יוכל הממונה על הרשות להגנת הצרכן להטיל עיצומים כספיים בסך של כ-46 אלף שקלים לתאגיד וכ-25,600 שקלים ליחיד. בנוסף, מוצע כי הממונה על הרשות להגנת הצרכן יוסמך להוציא צו להפסקת ההפרה, ועוסק שיפר את הצו יהיה צפוי לעיצומים בגובה של פי 3 מהסכמים האמורים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם מכסים את הקנסות האלה
    מצחיק 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 5 דקות. מישהו יתייחס לזה בכלל?
    סגור
  • 2.
    יוקר מחיה
    סקודה 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירגע קודם כל סמוטריץ שמעלה מחירים על כל מה שזז ואחר כך תבואו בטענות אתם הממשלה קודם חונקים את הציבור ומעלים מחירים דלק,חשמל,ארנונה ומה לא
    סגור
  • 1.
    הצחקתם
    צח 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחקתם אותי 46000 שקלים קנס לתאגיד ? היכן זה בדיוק מדקדק לתאגיד ? בביצים של ביטן ? אני מציע קנס של 46000000 שקלים לתאגידים ששוחטים אותנו במחירים וזה פשוט כי הם יכולים ובפעם השניה שיתפס התאגיד בהעלאת מחירים אותו המחיר יוכפל וישולש..רק זו הדרך דהם יבינו
    סגור