כסף וצרכנות

חשבון המים בדרך להתייקר? בניגוד להבטחות, זה המהלך שצפוי לקרות

למרות ההודעה של שר האנרגיה אלי כהן כי ההתייקרות בתעריף המים שצפויה לחודש יולי תידחה, רשות המים צפויה לקיים דיון בנושא התייקרות בשיעור של 5% - בטווח הזמן הקרוב. האם בקרוב כולנו נשלם יותר?
מערכת ice | 
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
תעריף המים מתעדכן בסך הכל פעמיים בשנה בחודשים ינואר ויולי, בהתאם לכמה מדדים מרכזיים, ביניהם מדד המחירים לצרכן, שכר העבודה ומחיר החשמל. רק בשבוע שעבר שר האנרגיה אלי כהן הכריז כי ביקש לדחות את העלייה שצפויה להתרחש ביולי הקרוב בשיעור של 7.7%, אך נראה כי ברשות המים לא מתרגשים – ועלייה בשיעור של 5% עשויה להתקבל כבר בטווח הזמן הקרוב, ודיון בנושא יתקיים מחר (חמישי).
לשר האנרגיה אסור להתערב בתעריפים של המים, ואין בסמכותו לקבוע אותם אלא רק לרשות המים ורשות החשמל. זו הסיבה כי הצהרתו הובילה לתהיות רבות שכן לא ברור מה אמינותה. במקביל, השר כהן הקים צוות שמטרתו לבחון אפשרות לצמצום ואף סגירת תאגידי המים בראשות זאב בילסקי, מי שהיה ראש עיריית רעננה, ועו"ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר – כך פורסם לראשונה ב-ynet.
הרקע לכך היא העובדה כי העובדה כי השר לא היה מרוצה מכך שתאגידי המים החליפו את הרשויות המקומיות כמי שאחראים על מתן שירותי מים וביוב לתושבים, והוא מאמין כי המהלך צפוי לגרום להורדת מחירים משמעותית עבור כלל המשפחות בישראל. חברי הוועדה התבקשו להגיש את מסקנותיהם בנושא בתוך שבועות.
אז בסופו של דבר, האם נזכה לעלייה במחירים או דווקא להוזלה בחשבון המים? עד שלא יתקבלו צעדים ברורים, הנושא נמצא בסוג של מבוי סתום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה