כסף וצרכנות

הבנק של אמנון שעשוע משנה את אופי השירות: "אין ביקוש"

הבנק הדיגיטלי שנפתח בקול רעש גדול לפני קצת פחות מ-4 שנים הבטיח שירות 24/6, אולם כעת הם מצמצמים משמעותית את שעות מתן השירות. בנק וואן זירו בתגובה: "אין ביקוש למענה בלילה" 
מני הרץ |  26
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
פרסום ראשון: הבנק שהבטיח זמינות סביב השעון, משנה מהותית את הבטחתו ומצמצם שעות פעילות.
בחודש הבא ימלאו ארבע שנים לפתיחת הבנק הדיגיטלי וואן זירו, אולם בעוד המגמה כיום בשוק הבנקאות, לפחות בהיבט השיווקי, הוא להגביר שעות מתן שירות בערוצי הדיגיטל, מסתבר שדווקא הבנק שהתהדר יותר מכל בשירות הניתן בו 24/6, דווקא הוא מחליט לקצץ בשעות הפעילות. מעתה יוענק השירות הבנקאי אך ורק בין השעות 07:00-23:00 באמצע השבוע.
הבנק הדיגיטלי שהוקם ע"י אנשי ההיי טק מריוס נכט ממייסדי צ'ק פוינט ופרופ' אמנון שעשוע מייסד מובילאיי, הושק בשעתו בהתרגשות רבה, והיה זה הבנק שהושק, 40 שנה אחרי הבנק האחרון שנפתח בישראל.
הבנק מציע את מגוון השירותים שמציעים שאר הבנקים בישראל, ופעילות הבנק מתבצעת באמצעות האינטרנט, וללא סניפים, וכך גם לא יכולים הלקוחות להפקיד מזומן.
אולם, אם הבנק ייצר ציפייה רבה לשינויים דרמטיים בשוק הבנקאות בישראל, נכון לעכשיו, לא נראה מהפך של ממש בשוק, למעט בסוגיות בודדות, שאף אותן אי אפשר לייחס ממש רק לכניסתו של הבנק לשוק.
בעוד בשנה האחרונה פתח בנק לאומי בקמפיין שיווקי על זמינות גבוהה יותר בשעות הפעילות, דווקא עתה בבנק הדיגיטלי החדש משנים את הגישה שאפיינה אותה מאז פתיחתה.
יש לציין כי על אף צמצום שעות מתן השירות, שעות פעילות מוקדי שירות מהבוקר ועד הלילה, הן בהחלט חשובות ללקוחות, דבר שלמשל דווקא הבנק הדיגיטלי של לאומי אינו מאמץ כאשר בנק פפר של לאומי בהבטחתו אמור להעניק שירות סביב השעון לכאורה, אך בפועל מעניק שירות רק עד 20:00, שעות מצומצמות עוד יותר מאשר חברת האם, לאומי.
כזכור, וואן זירו ביצע בחודשים האחרונים סבב פיטורים שני בשנה, במסגרתו פוטרו 23 עובדים נוספים, המהווים 6.5% מכוח האדם. סך הכל, מתחילת השנה פוטרו כ-14% מעובדי הבנק. למרות זאת, הבנק מדווח על צמיחה ביתרות הפיקדונות ובתיק האשראי, אם כי עדיין מדובר בנתחי שוק קטנים יחסית לשוק הבנקאות הכללי.
מבנק וואן זירו נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו עולה כי בניגוד למה שציפינו בתחילת הדרך אין ביקוש למענה בלילה וגם מיעוט הפניות שמגיעות, הטיפול בהן לרוב מועבר ליום שכן הן דורשות בדיקה מול חברות האשראי והמערכת הבנקאית שלא פועלים בלילה.
אלה הבנקאית הדיגיטלית שלנו מספקת מענה מיידי מסביב לשעון ליתר הפניות הן בנושאים כלליים והן אישיים על החשבון.
הודענו היום לכלל הלקוחות שלנו כי בנקאי הלילה יעברו לתגבר את המענה האנושי בין 7 בבוקר ל11 בלילה כדי לאפשר מענה וסגירת טיפול מהירים. נמשיך לשפר את חווית השירות ולפעול בשקיפות מול לקוחותינו".
 
 
תגובות לכתבה(26):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    אחלה בנק
    אלי 02/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהתחלה היתה בעיה בפתיחת חשבון משותף. אני מחזיק חשבון כמעט מאז הפתיחה ומרוצה מאוד
    סגור
  • 23.
    אסור
    יוסוף 02/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לגעת בכלום שהאיש הזה מייצג
    סגור
  • 22.
    אחלה בנק, כ"א חו"ל הכי זול (ל"ת)
    אלכס 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הפתרון ליוקר השירותים בישראל יגיע ע"י הורדת בירוקרטיה
    שעשוע 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והגברת הפיקוח ולא ע"י ריבוי שחקנים, שלמעשה אין להם אינטרס מובהק להתחרות מאמת האחד בשני אלא רק ליישר קו....
    סגור
  • 20.
    אחלה בנק ?? ממליץ בחום
    לא פראייר 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמנהל תיק השקעות ונוסע הרבה לחו"ל בנק מס 1 אין עמלות המרה של מט"ח כמו כן 10 פעוות ח י נ ם כן חינם ?? בקניה ומכירה של ניירות ערך תמשיכו להיות פאריירים.....
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    להיות בהשקעה עם מריוס
    אזרח 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו ההשקעה נמחקת
    סגור
  • 18.
    בנק מצויין סןף סוף תחרות (ל"ת)
    רני י 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    משהו מוזר קורה איתם
    גיא 02/2025/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנו כזוג שמרוויחים יפה ולא במינוס בבנק מעל עשור פניתי כ 3 פעמים בבקשה לקבל פרטים לפתיחת חשבון ולא חזרו אלי, לכן אולי הבעיה זה לא שאין לקוחות אלא שאין מענה ללקוחות פוטנציאלים, או שמישהו מנסה בכוונה לחבל בבנק. דרך אגב באופן מוזר לאחר שפניתי אליהם קיבלתי שיחה מבנק אחר הצעה להצטרף..
    סגור
  • 16.
    חיובים כפולים בדביט!
    Alon 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמצאו כבר פיתרון לחיובים הכפולים שלכם בכרטיס הדביט המעפן שלכם! חוץ מזה אתם אחלה. תדעו כולם שכל חיוב שבצעתם בכרטיס ירד שוב מהעוש ויחזור אחרי 48 שעות אז תתארגנו עם כסף לפני שפותחים חשבון.
    סגור
  • 15.
    בנק חירטוט הם בצלילה חזקה למטה (ל"ת)
    המנהל 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    בנק מצויין למי שיודע להשתמש בו בצורה נבונה. (ל"ת)
    הלקוחות בעייתיים 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 13.
    זה לא בנק!!! אין אופציה להפקדות מזומן!
    רייבן 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדי להפקיד מזומן אתם תצטרכו להחזיק בחשבון בבנק אמיתי ורק ככה להתנהל. נורא. עבודה בעיניים ולא בנק
    סגור
  • 12.
    אעלק אין דמי ניהול ,יש דמי חבר שעות כמו כולם
    עמית רומם 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סתם בנק שגובה 600 שח בשנה דמי חבר אני בבנק הבינלאומי ויש אחלה שירות
    סגור
  • 11.
    זה שיש מוקדן בלילה..
    יהוה 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או ביום שעושה טובה ועונה לך במקרה הטוב יכול להעביר את הבקשה לבנקאי, שיענה תוך שבוע... זה כמו בנק רגיל עם פעולות שלוקחות שבוע לבצע. תחשבו לעצכם, לשלם על שירות בנקאי איתי במיוחד, לא יעיל וגרוע כמו כל בנק שיענה לך במקום. מיותר.
    סגור
  • 10.
    גם בבוקר השרות צולע - שעה במקרה הטוב
    איש שלום 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועדיין לקוח שלו בזכות החדשנות, הנסיונות והריבית בהפקדות יומיות - למרות שגם לא הוגן
    סגור
  • 9.
    בנק חכם יעיל ומתפתח במהירות
    לקוח ותיק 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש לי חשבונות בכל הבנקים. אבל החשבון האישי העברתי לוואן זירו... בנק חכם שמתפתח ומאפשר לי לעשות הרבה מאוד פעולות וחוסך לי הרבה מאוד כסף... רק חסר הנושא של משכנתאות.
    סגור
  • 8.
    אני מאוד מרוצה ריביות פגז (ל"ת)
    Rafi 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 7.
    במקרה הטוב מקבלים שירות אחרי כמה ימים או שבוע
    מרינה 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שירות מאוד איטי מבנקאי יכול לקחת שבוע וגם אפליקציה לא אינטואטיבית
    סגור
  • 6.
    לבנק הזה יש עתיד רק במקרה אחד
    המבין עניין 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כניסה תחרותית לשוק המשכנתאות בתהליך דיגטלי מלא יתן להם בוסט לכבוש נתח שוק
    סגור
  • 5.
    דווקא נותנים ריבית הכי טובה מכולם על פיקדונות (ל"ת)
    לקוח 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 4.
    ואן זירו
    נורד 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל אני כול מוצש מיתקשר ללאומי(להגיד להם שבוע טוב)
    סגור
  • 3.
    אם פתחת שם חשבון וסגרת , אי אפשר לפתוח שוב (ל"ת)
    יציק 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    עזבו תגידו את האמת אין ביקוש לבנק הזה בכלל, אתם שורפים (ל"ת)
    סמי 02/2025/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    שמעתי מאנשים רק תלונות . אין שום דבר חדש בבנק הזה
    פיטוס 02/2025/06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שום דבר לא מפתיע בנק כמו כולם אין שום דבר שיכול למשוך לקוחות
    סגור
  • בדיוק!
    יהוה 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המענה הוא על ידי מוקדן ולא בנקאי, בנקאי עונה תוך שבוע. כל פעולה לוקח נצח לעשות וכל השאר זה גרוע בדיוק כמו בנק רגיל.
    סגור
  • בנק על הפנים
    הלקוח המאוכזב קשות 02/2025/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לקבל שרות של בנקאי לרוב זה בין 3 ימים לשבוע ולפעמים כלל לא! לעיתים רחוקות מאד יש מענה באותו יום. כן יש להם את אלה הבנקאית הדיגיטלית שעונה מיד, משכתבת את הבקשה , הרבה פעמים בצורה לא מדויקת והיא בעצמה מעידה על עצמה שהיא חדשה ומתלמדת.... איזה שרות מעולה.. לא עובדים עם כרטיסי אשראי בנקאיים אלא רק של ישראכרט וכפי שנאמר לא ניתן להפקיד מזומן. והעמל. רק 10 ש"ח בחודש במסלול הרגיל ועוד עכשיו מצטמצמים בנותני השירות?????
    סגור