כסף וצרכנות
המתחרה של תנובה ושטראוס נחשפת: "מכרנו כמות של חודש ב-4 ימים"
שוק החלב בישראל עובר בשנים האחרונות שינוי עמוק – לא רק במבנה השוק ובשחקנים החדשים שנכנסים אליו, אלא גם במה שקורה בצלחת ובמקרר של כולנו. פעם, המבחר היה מצומצם: קוטג', גבינה לבנה וחלב 3%. היום? קשה לעמוד מול המבחר. מפטה בולגרית ועד גבינות כבשים נדירות, ממועשרים ועד תחליפי חלב נטולי לקטוז – השפע לא רק עצום, אלא גם משקף תודעה צרכנית חדשה, הרבה יותר מודעת, בררנית ומורכבת.
"אם הייתי שואלת את זה לפני 30 או 40 שנה, לא הייתה שאלה בכלל – קוטג', גבינה לבנה וגבינה רכה היו הכוכבות של כל מקרר ישראלי. זה היה טעם אחד, הרגל אחד, מוצר אחד לארוחת ערב. היום? זו כבר שפה אחרת. החך הישראלי התפתח מאוד. יש חיפוש אחר טעמים מגוונים, מרקמים ייחודיים, גבינות עם אופי. אנחנו רואים עלייה צרכנית משמעותית בגבינות מלוחות, צרפתיות, בולגריות ופטה. והמהפכה האמיתית? כניסת הגבינות המיוחדות – מוצרלה, גאודה, צ'דר, פקורינו. אלה מוצרים שהישראלים נחשפו אליהם בטיולים בחו"ל, במסעדות, ועכשיו הם רוצים את זה גם בבית".
"הרכישה התבצעה במאי 2023, כשהמחלבה הייתה בתהליך של הבראה לאחר פשיטת רגל. זנלכל באו עם שני מנועים מרכזיים: ראשית, החזון הציוני – לפתח את הפריפריה ולהקים מוקד תעשייתי חזק בצפון. ושנית, ההיכרות העמוקה עם תוצרת חקלאית – זנלכל היא גוף שיווקי מוביל בתחומי הירקות והתוצרת הישראלית. המעבר לעולם החלב היה מהלך טבעי. מאז הרכישה השקענו רבות בשדרוג תשתיות, בציוד מתקדם, בקווי ייצור חדשים ובפיתוח מוצרי פרימיום. החזון שלנו ברור: להפוך את מחלבות רמת הגולן למחלבה החמישית בגודלה בישראל".
"נכון. בעשור האחרון יש צמיחה דו-ספרתית גם בכמות וגם בהוצאה הכספית על תחליפי חלב. כרגע אנחנו מתבוננים על המגמה מהצד, תוך כדי בנייה זהירה של מותג החלב שלנו.
יש פה פוטנציאל – אין ספק. אבל אנחנו מאמינים בבנייה הדרגתית ונכונה: קודם כל לעצב זהות מותג ברורה בעולמות החלב המסורתיים, ליצור אמון, ואז נבחן את הכניסה לתחום תחליפי החלב".
"לא אכנס לדיון על ריכוזיות ומבנה השוק – זו סוגיה שמעסיקה את כל המדינה, לא רק את תעשיית החלב. אבל אפשר לומר את זה: במשך שנים שלטו שלושה שחקנים – תנובה, שטראוס וטרה. רק בעשור-שניים האחרונים התחילו לצוץ מחלבות קטנות ובינוניות. אנחנו מביאים ערך מוסף ברור – חדשנות, פרופיל טעם ייחודי, ונוכחות בפריפריה. מה שחשוב הוא לא רק להתחרות, אלא להציע אלטרנטיבה אמיתית".
"בהחלט. יש עלייה דו-ספרתית בצריכת חלב דל לקטוז ונטול לקטוז – בעיקר בחמש השנים האחרונות. הציבור הרבה יותר מודע. בעבר לא קישרו תחושות של אי נוחות לצריכת חלב. היום – יש מודעות, אבחונים, והעדפה ברורה. אנחנו נענים לצורך הזה – כבר השקנו חלב מועשר נטול לקטוז, ואנחנו היחידים שמציעים גם שמנת מתוקה 38% נטולת לקטוז – מוצר שאין לאף מחלבה אחרת".
"בהחלט אבל כל דבר בזמנו. כרגע אנחנו נוגעים בתחום עם מוצרים ייחודיים, וכבר רואים ביקוש. העתיד בהחלט פתוח להתרחבות – ביוגורטים, בגבינות, ובמוצרי בישול ואפייה. המטרה היא להציע פתרונות מגוונים – לאוכלוסיות רגישות, לצרכנים מודעים ולשוק שמשתנה כל הזמן".
"אין ירידה כוללת בצריכה. שוק החלב מתנהג בהתאם לקצב גידול האוכלוסייה – עלייה של אחוז-שניים בשנה. מה שכן משתנה – זה סוג הצריכה. פחות מוצרים בסיסיים כמו חלב ניגר וקוטג', ויותר ביקוש למוצרים עם ערך מוסף: גבינות ייחודיות, מוצרים מועשרים, פרמיום ובריאות. זה לא רק מה אוכלים – אלא איך ולמה. אנשים מחפשים חוויה, פינוק, ערך תזונתי".
"לחלוטין. קחי גבינה בולגרית 16% שומן, תעשי טעימה עיוורת – תרגישי הבדל. כל מחלבה מפתחת פרופיל סנסורי שונה – מרקם, מליחות, חמיצות. אנחנו יצרנו טביעת אצבע ייחודית – מרקם רך, טעם מלא, איזון בין מלח לשמנת. בנוסף, נכנסנו לשוק עם מוצרים שאין למתחרים – גבינת פטאקי, ברינזה כבשים. אלו מוצרים שפיתחנו בעצמנו, מתוך רצון לחדש ולגוון את המדף".
עוד ב-
"אנחנו עובדים כיום בפריסה רחבה מאוד – עם רוב רשתות השיווק, גדולות וקטנות. המטרה שלנו ברורה: להנגיש את המוצרים שלנו לכל בית בישראל, בלי תלות ברשת אחת או אחרת. יש לנו פורטפוליו עשיר, איכותי, ואנחנו רוצים שכל צרכן יוכל למצוא אותנו במדף הקרוב לביתו".
חג שבועות: מה קורה במקרר הישראלי בימים שלפני החג?
"מהפכה. בשבועות, תוך ארבעה ימים נמכרות כמויות של חודש שלם. זה חג שכולו חלב – ארוחות, קינוחים, מאפים, סלטים. היקף הצריכה מגיע לשיא שנתי – וזה גם הזמן שבו הצרכנים פתוחים לחדשנות ולמוצרים מיוחדים. אנחנו נערכים מראש – גם לוגיסטית, גם שיווקית. מבחינתנו, זה לא רק חג – זה פסגת השנה".
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.ל-5 נטול 3% היה עמיד עכשיו יש 2% (ל"ת)טרי 06/2025/02הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.כיבוש גירוש והתיישבות יהודית רק פייגלין בבחירות הקרובחייל בעזה 06/2025/02הגב לתגובה זו1 0כיבוש. גירוש. והתיישבות יהודית. זו הנוסחא היחידה. מצביעים/ות פייגלין מפלגת זהות בבחירות הקרובות. נגמרו המשחקים.סגור
-
7.אני תמיד מעדיף לקנות חלב הגולן... 06/2025/01הגב לתגובה זו0 0הבעיה שהיום כבר קשה למצוא על המדפים את החלב 3% במחיר הרגיל ותמיד יש את החרטא "חלב בתוספת סידן" שעולה הרבה יותר ואז אני נאלץ לקנות מתנובה הסיניםסגור
-
תנובה הסינית גם בחינם (ל"ת)לא הייתי לוקח 06/2025/03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.טעים מאוד חלב 3%. חלב 4% לצערי (ל"ת)לא מה שהיה פעם 06/2025/01הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
5.חלבנון 06/2025/01הגב לתגובה זו3 0אגב את חלב הגולן גיליתי לפני המון שנים במיוחד את נטול לקטוז 3 אחוז.. החלב לוקח בהליכה את רוב המחלבות בארץ. אחרי שיטבתה התקלקלו בגלל שטראוס אני מקווה שהם יצליחו לשמור על רמה נאותה. . נאחל להם בהצלחה ולחשוב על הצרכן ולא כמה רווח ולשמור על עדר הפרות ולא להעביד אותן קשה, לשמור על הרפתנים ועל כל מי שעובד..סגור
-
נטול 3 אחוז היה עמיד עכשיו יש 2 אחוז (ל"ת)טרי 06/2025/01הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.תקשיבו, חלב בטעם של פעם, לא כמו המים הלבנים של השאר. (ל"ת)ממליץ ביושר 06/2025/01הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.מצוין לתחרות, אין על סמוטריץ, לתפארת מדינת ישראל (ל"ת)א. ברדק 06/2025/01הגב לתגובה זו2 2סגור
-
אתה ציני, נכון? (ל"ת)בצי 06/2025/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.תחזירו את המתכון המקורי של גבינת סופיה של שומרון (ל"ת)רן 06/2025/01הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.אחלה של גבינות ניסיתי ואהבתי מאודניסיתי ואהבתי 06/2025/01הגב לתגובה זו3 0כל הכבוד לכם תצליחו בגדולסגור
-
רציני או פייק? (ל"ת)אדם 06/2025/01הגב לתגובה זו0 1סגור



