כסף וצרכנות
בשורה לצרכנים בישראל: כך תחסכו 200 שקל בקנייה אחת
בדיקה צרכנית חושפת הבדלים חדים במחירי סל קנייה זהה בין רשתות המזון. ההוצאה משתנה משמעותית – תלוי איפה אתם עושים קניות
אחרי החגים הגיע, והמשפחות בישראל חוזרות לשגרה – מה שאומר, בין היתר, חזרה לקניות גדולות בסופר. הארוחות הרבות, הקניות המרובות לחג והחזרה ללימודים ולעבודה מביאים איתם צורך למלא מחדש את המקרר והארונות, והרבה משפחות מוצאות את עצמן מוציאות סכומים לא מבוטלים כבר בתחילת החודש.
בדקנו בעזרת אתר פרייסז את מחירי סל הקניות ברשתות המזון השונות, כשהסל כלל מוצרי בשר, ירקות ופירות, מוצרי מזון יבשים, חומרי ניקיון ומוצרי צריכה שוטפת נוספים. מדובר בסל קנייה גדול יחסית, כזה שמאפיין קנייה שבועית למשפחה ממוצעת בישראל אחרי תקופה של חגים, בילויים והוצאות.
מהבדיקה עולה פערים בין הרשתות. את סל הקניות הזול ביותר מצאנו ברשת רמי לוי, שם עלות הסל עמדה על 1,346.57 שקלים. לעומת זאת, סל הקנייה היקר ביותר נמצא ברשת שופרסל דיל, עם עלות כוללת של 1,542.67 שקל. מדובר בפער של 196.10 שקל שזה כ-15% הבדל שיכול להצטבר למאות ואף אלפי שקלים בחודש למשפחות שעורכות קניות גדולות על בסיס קבוע.
הפערים נבעו בעיקר מהבדלים במחירי מוצרי הבשר, חומרי הניקוי ומוצרי המזון היבשים – תחומים שבהם נרשמו סטיות מחירים משמעותיות בין הרשתות. כך, לדוגמה, מחירי עוף טרי, אורז ושמן בישול היו זולים בצורה ניכרת ברמי לוי לעומת רשתות אחרות. גם בתחום הירקות והפירות נמצאו פערים, אך הם היו מתונים יותר.
עוד ב-
עבור הצרכן הישראלי, ההשוואה הזו מדגישה שוב עד כמה חשוב לבדוק מחירים לפני קנייה – במיוחד כשמדובר בסלים גדולים. מדובר לא רק בבחירה בין מותג למותג, אלא בהחלטה צרכנית שיכולה להשפיע באופן ישיר על ההוצאות החודשיות של כל משפחה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אני גמרתי עם שופרסל (ל"ת)רני 06/2025/05הגב לתגובה זו0 0סגור



