כסף וצרכנות

עדכוני תעופה: אלו החברות שחזרו ואלו שביטלו

נראה כי השמיים כמעט פתוחים מחדש טרום התקיפה באיראן, עם זאת עדיין חברות תעופה רבות לא חזרו. עושים לכם סדר, מי חזרה , מי צפויה לחזור ומי לא תחזור
ענת סימן טוב | 
טיסות לישראל (צילום shutterstock)
נראה כי רוב חברות התעופה שהיו צריכות לחזור לפעילות כבר חזרו, אך עדיין יש כמה שצפויות לשוב רק בספטמבר ובאוקטובר. למרות שהקיץ כמעט מאחורינו, עדיין ישנן מספר חברות תעופה זרות שטרם שבו לפעול בישראל. לשם כך, אנחנו עושים סדר: מי כבר חזרה, מי עוד בדרך  ומי ככל הנראה לא תשוב בקרוב.
בין החברות שעדיין לא חזרו ניתן למצוא את אייר סיישל, שצפויה לשוב כבר מחר, ואת אייר בלטיק שמתוכננת לחזור ב-4 בספטמבר. אחריהן צפויות להצטרף גם טרנסאוויה ב-8 בספטמבר וסוויס ב-25 בספטמבר. גם דלתא האמריקאית צפויה לחזור לקו תל אביב ניו יורק ב-31 באוגוסט, ואילו חברת התעופה האיטלקית ITA צפויה לשוב ב-1 באוקטובר. כמה ימים לאחר מכן, ב-9 באוקטובר, אמורה לחזור גם אייר קנדה לפעילות בישראל.
לעומת זאת, ישנן חברות שביטלו את טיסותיהן עד לתקופה ארוכה יותר. עד ה-25 באוקטובר הודיעו מספר חברות תעופה על ביטול טיסות, בהן איבריה אקספרס, בריטיש איירווייז, ריינאייר, אייר אינדיה, יורווינגס ו-KLM.
חברת הלואו קוסט איזי ג’ט ביטלה את קוויה עד ל-28 במרץ 2026, אך צפויה לשוב לקראת סוף אותו חודש. באותו זמן, צפויה גם אמירייטס לחדש את פעילותה.
עם זאת, ישנן חברות תעופה שבשלב זה נראות כמי שלא מתכוונות לחזור לפעול בישראל לפחות לא בטווח הנראה לעין. בין החברות האלו ניתן למנות את אמריקן איירליינס, טאפ, פינאייר, אייר סרביה, איסלנדאייר, נורוויג’ן, אייר מלטה, וירג’ין אטלנטיק, פגאסוס, טורקיש איירליינס, ויולינג וחברות נוספות.
מנגד, חברות התעופה שכן פועלות בימים אלו כוללות את החברות הישראליות אל על, ישראייר, ארקיע ואייר חיפה. לצידן טסות גם חברות זרות רבות כמו טוס אייר, בלו בירד, וויז אייר, סייפרוס, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, לוט, נאוס, יורווינגס, אייג'אן, פליי לילי, פליי דובאי, אתיחאד, אייר אירופה ועוד.
 
למרות החזרה ההדרגתית לשגרה, ברור כי שוק התעופה בישראל עדיין רחוק ממצב של יציבות מלאה. בעוד שחלק מהחברות כבר שבו לפעול כסדרן, אחרות נוקטות משנה זהירות  והנוסעים בישראל עדיין ממתינים לשובם של היעדים המוכרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה