כסף וצרכנות

מנכ"לית אל על על סערת וויז אייר: "אנחנו רוצים תחרות הוגנת"

הבוקר פרסמה חברת התעופה אל על את הדו"ח הרבעוני שלה, לצד מצגת למשקיעים ושיחת אונליין עם המנכ"לית דינה בן טל גנסיה. במהלך השיחה הוצגו צעדי ההמשך של החברה, וכן עמדתה של המנכ"לית בנוגע להקמת בסיס של וויז אייר בישראל. כל הפרטים
ענת סימן טוב | 
דינה בן טל גננסיה (צילום shutterstock, גיא כושי ויריב פיין)
חברת התעופה אל על פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה לרבעון הנוכחי ומפרסמת רווח נקי של  777 מילון שקל.
עוד עולה מן הדו"ח כי רווחי החברה ירדו ב-55%. הסיבה המרכזית לכך, כפי שטוענות גם חברות תעופה נוספות, היא מבצע "עם כלביא", במסגרתו נאלצו חברות להוציא את צי המטוסים שלהן מישראל ולהפסיק את הפעילות האווירית למשך יומיים.
עם זאת, חשוב לציין כי כבר יומיים לאחר תחילת המבצע החלו החברות להחזיר נוסעים, וכעבור מספר ימים אף חידשו את מכירת הכרטיסים עבור נוסעים שנתקעו ללא מענה.
בדו"ח מציינת אל על כי, היא מתכננת לרכוש שני מטוסי בואינג מדגם 737, שצפויים להצטרף לצי החברה בשנת 2026. בימים אלה המטוסים עוברים בדיקות ואישורים, והם מיועדים לפעול במסגרת חברת הבת של אל על,  סאן דור.
כמו כן, לחברת אל על הסכמי קוד שיתוף עם חברות תעופה רבות. משמעות הדבר היא שניתן להזמין טיסה דרך אל על, אך בפועל הטיסה תתבצע על ידי חברה אחרת. כך למשל, בטיסות לניו יורק מתקיים שיתוף פעולה עם חברת דלתא איירליינס, שצפויה לחדש את טיסותיה לישראל ב-1 בספטמבר. אל על הודיעה כי תרחיב את מערך שיתופי הפעולה ותוסיף 23 הסכמי קוד שיתוף חדשים לטיסותיה.

במהלך שיחת ועידה עם מנכ"לית אל על הפורשת, דינה בן טל, שנערכה הבוקר בנוגע לדו"ח הרבעוני, היא נשאלה על עמדת החברה בנוגע להקמת בסיס של חברת וויז אייר בישראל. כזכור, אל על שיגרה מכתב נוקב נגד המהלך, בטענה כי הקמת בסיס קבע לחברת לואו קוסט זרה תפגע בתחרות בענף התעופה המקומי. בן טל גנסיה התייחסה לנושא ואמרה: "אנחנו בעד תחרות הוגנת. וויז אייר לא משלמים הוצאות ביטחון והוצאות נוספות שאנחנו נדרשים לשלם".
חברות התעופה הישראליות הביעו חשש מהמהלך, בשל ההטבות הצפויות לוויז אייר, ובעיקר בשל הפער במחירי הכרטיסים – שכן מדובר באחת מחברות הלואו קוסט הגדולות באירופה. הטענה המרכזית של החברות הישראליות היא כי וויז אייר לא תישאר לפעול בישראל בעת משבר ביטחוני, בעוד שהחברות הישראליות מחויבות להמשיך לפעול גם בתנאים מורכבים.
נכון לשעה זו, לא נראה כי ההתנגדות של חברות התעופה הישראליות מצליחה להשפיע על קידום המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה