כסף וצרכנות

למה בשנת 2025 אין wifi ברכבת ישראל ומתי זה ישתנה?

בשנת 2025 אנו מצפים לטכנולוגיה מתקדמת, אבל בכל הקשור לאינטרנט ברכבת ישראל - הדברים מתעכבים. אז למה אין עדיין wifi ברכבת ישראל בדיוק כמו באירופה והאם זה ישתנה בקרוב? | בדיקה
ענת סימן טוב |  1
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בשנת 2025, בשנה שבה כבר קיימים רכבים שנוסעים בעצמם, ובינה מלאכותית שמשמשת כאדם עם גוגל מובנה שמסייע לנו כמעט בכל תחום, עדיין לא הצליחו ליישם חיבור WIFI ברכבת ישראל.
שנים רבות עוברות ואין ברכבת ישראל WIFI אלחוטי בקרונות, ויותר מזה, במהלך הנסיעה הנוסעים חווים בעיות קליטה שפוגעות גם באינטרנט הסלולרי, כך שזה משבש לחלוטין את חוויית השימוש במכשירים הניידים.
רכבת ישראל יודעת שיבושים לא רק באינטרנט, אלא גם במסלולים. כזכור, לפני כשבועיים, סגרה הרכבת את החיבור בין תל אביב ופגעה בנוסעים רבים.
נוסעים רבים משתמשים ברכבת בישראל כדי להגיע לעבודה, לשירות הצבאי ולמגוון נקודות נוספות. בדרכם הם פותחים מחשבים ועובדים, או לפחות מנסים לעבוד, אך ללא חיבור אינטרנט יציב ורציף, הדבר כמעט בלתי אפשרי.
ישראל נשארת מאחור גם בנושא הזה, כמו בתחומים נוספים שקשורים לטכנולוגיה מתקדמת. באירופה, במדינות רבות, קיים WIFI בתוך הרכבות. בין המדינות הללו ניתן למצוא את צרפת, איטליה, ספרד, בריטניה, אוסטריה, שווייץ ועוד. חשוב לציין כי במדינות אלו הנסיעות בדרך כלל ארוכות יותר, והמסלולים עצמם נמשכים עשרות ולעיתים מאות קילומטרים, מה שמצריך פריסה נרחבת יותר של אנטנות תקשורת. ובכל זאת, השירות קיים ומתפקד, אז למה בישראל בשנת 2025 השירות הזה עדיין לא קיים?
בישראל, נכון לעכשיו, לא נראה שפריסת WIFI צפויה להתרחש בקרוב. למעשה, ברכבת ישראל מתמקדים בימים אלו בשיפור קליטת האינטרנט הסלולרי במהלך הנסיעה. מרכבת ישראל נמסר כי הם מקדמים את מהלך שיפור הקליטה:"אחרי שנים ללא פתרונות קליטה ברכבת ישראל, הובילו השרים מירי רגב ושלמה קרעי מהלך לשיפור קליטת הסלולר לאורך צירי תחבורה מרכזיים. שני המשרדים פעלו יחד להסרת חסמים רגולטוריים ולחיבור בין תשתיות התחבורה לתשתיות התקשורת, מהלך שמוביל לשיפור משמעותי בשירות עבור אזרחי ישראל".
עוד נמסר: "לאחרונה הקצה משרד התחבורה תקציב ייעודי של 68 מיליון שקלי לחריצת החלונות בכל קרונות הרכבת, זאת לאחר שפיילוט שנערך הסתיים בהצלחה. עד כה הותקנו חלונות מחורצים בלייזר בשלושים קרונות, ובקרוב יגדל מספרם פי כמה, לאחר שהוקצה לכך תקציב ייעודי. כמו כן, כל הקרונות החדשים שיגיעו לישראל יכללו חלונות מחורצים בלייזר מראש, כחלק מהמפרט התקני המעודכן".
למעשה, הפתרון הוא בראש ובראשונה טיפול בבעיות הקליטה שחווים הנוסעים ברכבת. בנוגע ל־WIFI נמסר מרכבת ישראל כי: "נבחן פתרון נוסף לפריסת אינטרנט אלחוטי עוצמתי בקרונות הרכבת, הנמצא כיום בשלבי ניסוי מתוך כוונה ליישמו ככל שהתוצאות תהיינה משביעות רצון. רכבת ישראל עובדת עם משרד התקשורת לשיפור הקליטה בתוואי מסילות הרכבת, על ידי התקנת אנטנות לאורך המסילות וכן מגברים להרחבת רוחב הפס העושים שימוש בתרני תקשורת של רכבת ישראל המוצבים לאורך המסילות. אלה הם תנאים הכרחיים לטובת שיפור הקליטה והקיבולת. בנוסף, פעלה הרכבת רבות לשיפור הקליטה במנהרות, בין היתר באמצעות פריסת אמצעים ייעודיים כגון כבל מקרין וסיבים אופטיים המהווים מערכת להפצה סלולרית, המגבירה את האות הסלולרי".
אז אולי בעתיד נראה גם בישראל רכבת עם WIFI זמין, אמין ונגיש. בינתיים, הנוסעים ימשיכו לתמרן בין קליטה חלשה לנתק מוחלט, בתקווה שאי שם לאורך המסילה, גם האינטרנט יעלה על הפסים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להרבה תיירים או נוודים שחוזרים אין סים בשניה שנוחתים.
    אמיר 09/2025/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבאס שאין אופציה להגיע לאנשהו בלי אינטרנט לנווט
    סגור