כסף וצרכנות

רמי לוי, ויקטורי או יוחננוף? זו הרשת הזולה ביותר לסוכות

ביום שני הקרוב נחגוג את חג סוכות. לשם כך בדקנו והשוונו איפה הסל הזול ביותר  לקנייה לחג. התוצאות לפניכם
ענת סימן טוב | 
בדיקת אייס (צילום shutterstock)
לקראת חג הסוכות, משפחות רבות בישראל נערכות לקניות חג גדולות הכוללות שלל מוצרים  בשרים, ירקות, שתייה, מוצרי אפייה, חומרי גלם לבישול ועוד מגוון רחב של מצרכים שמרכיבים את שולחן החג, את סעודות השבת ואת הארוחות הקלות של חול המועד. מדובר בסל אחד גדול ומורכב שמורגש היטב בכיס, במיוחד בתקופה של יוקר מחיה גובר.
כדי לבדוק היכן משתלם יותר לקנות את סל החג, ערכנו בדיקה מקיפה באמצעות אתר פרייסז, שבחנה את מחירי אותם מוצרים בדיוק ברשתות המזון המובילות בישראל. התוצאה ברורה: רשת רמי לוי מציעה את סל סוכות הזול ביותר, עם מחיר כולל של 1,731.74 שקל. לעומת זאת, הסל היקר ביותר נמצא ברשת טיב טעם, שם הוא מתומחר ב-2,197.59 שקל.
מדובר בפער של 465.85 שקל, כמעט שליש יותר  בין שתי הרשתות, מה שממחיש היטב עד כמה מקום הקנייה משפיע על ההוצאה המשפחתית. הפער באחוזים עומד על כ-26.9%, סכום שיכול בהחלט לעשות את ההבדל בין קנייה בתקציב סביר לבין חג שמעיק כלכלית.
הסל שנבדק כלל בתוכו פריטים חיוניים ורלוונטיים לימי החג החל ממוצרי יסוד כמו, שמן וביצים, דרך פירות וירקות, בשרים ודגים, ועד למוצרים משלימים כמו שתייה, ממתקים, קפה, עוגות ומצרכים לשבת. לכן מדובר במדד מהימן ואמיתי להוצאות של משפחה ממוצעת לקראת סוכות.
בין הפערים הניכרים  שמצאנו היו במחירי החומוס 400 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 10.80 שקל ברשת רמי לוי ובעלות היקרה של 13.90 שקל ברשת קרפור היפר. מדובר בפער של 28%.
עוד פער נמצא במחיר העגבנות ל-1 ק"ג שנמכר בעלות מוזלת של 5.90 שקלים ברשתות רמי לוי, שופרסל דיל וטיב טעם, לעומת המחיר היקר של 7.90 שקלים בנמכר ברשת קרפור היפר. מדובר בפער של כ-34%.
עוד פער שמצאנו היה במחירי הענבים הלבנים ל-1 ק"ג, שנמכר בעלות מוזלת של 19.90 שקל ברשת שופרסל דיל, לעומת המחיר היקר של 29.90 שקל שנמכר ברשתות ויקטורי וטיב טעם. מדובר בפער של 50%.
הבדיקה הזו מעידה שוב עד כמה חשוב לבדוק, להשוות ולתכנן את הקניות מראש. משפחה שבוחרת היכן לערוך את הקנייה יכולה לחסוך מאות שקלים, ובתקופת החגים מדובר בחיסכון משמעותי. אם בעבר ישראלים התרגלו לקנות במקום הקבוע ולשלם מה שצריך, היום יותר ויותר צרכנים מחפשים את המחיר המשתלם ביותר, גם אם זה דורש שינוי בהרגלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה