כסף וצרכנות
רמי לוי, ויקטורי או שופרסל? הפער בין הרשת הזולה ליקרה 400 שקל
הערב יחול יום כיפור, ורבים עדיין מכתתים רגליים ברשתות המזון כדי להשלים את הקניות לקראת החג וסוף השבוע. לשם כך בדקנו היכן תוכלו למצוא את סל הקניות הזול ביותר
לקראת יום כיפור, כשמדפי הסופר מתמלאים במצרכים לארוחות המפסקת והמפסקת שלאחר הצום, צרכנים רבים מחפשים להרכיב סל קניות צנוע, מזין ולא כבד מדי. הארוחות בימים שלפני ואחרי הצום מתמקדות לרוב במנות קלילות, לא מתובלות, הכוללות מרקים, ירקות טריים, שתייה מרובה, דגנים, לחמים קלים, מוצרי חלב, פסטות, אורז ועוד בלי התחכמויות ובלי רוטב כבד.
כזכור, בבדיקה הקודמת שערכנו לשישי מצאנו כי, רשת המזון הזולה ביותר לשישי הייתה רשת רמי לוי.
כדי לבדוק היכן הכי משתלם לעשות את הקנייה הזו, ערכנו סקר מחירים מקיף באמצעות אתר פרייסז, שכלל את הרכיבים המרכזיים להרכבת סל לצום. התוצאה הייתה ברורה:
הסל הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי, עם עלות כוללת של 1320.43 ש"ח, בעוד הסל היקר ביותר היה בטיב טעם, עם עלות של 1711.65 ש"ח.
הסל הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי, עם עלות כוללת של 1320.43 ש"ח, בעוד הסל היקר ביותר היה בטיב טעם, עם עלות של 1711.65 ש"ח.
הפער בין הסלים עומד על 391.22 ש"ח, שהם כ־29.6% הפרש עבור אותם המוצרים בדיוק. המשמעות ברורה: בחירה נכונה של רשת הקנייה יכולה לחסוך כמעט 400 ש"ח בסל בסיסי יחסית, וזה עוד לפני שמדובר בקניות גדולות לקראת החג או הארוחה המשפחתית.
הבדיקה כללה עשרות פריטים נפוצים לצום החל ממוצרי יסוד יבשים כמו אורז, פסטה, פתיתים, דרך ירקות טריים, מים מינרליים, מיצים קלים, מוצרי חלב, ועד מצרכים להכנת מרק פשוט ואיכותי כמו עדשים, גריסים ושמן קנולה.
בין הפערים הניכרים שמצאנו היו בשמן זית כתית מעולה 750 מ"ל שנמכר בעלות מוזלת של 19.80 שקל ברשת רמי לוי, ובעלות יקרה של 37.90 שקל ברשת טיב טעם. מדובר בפער של 91%.
עוד פער ניכר היה במחיר של קוסקוס שנמכרת בעלות מוזלת של 4.50 שקלים ברשת רמי לוי, בעלות המוזלת, ובעלות היקרה של 6.50 שקלים ברשתות טיב טעם ורשת ויקטורי. מדובר בפער של 44%.
עוד פער ניכר במוצר במחירי הקלמנטינות ל-1 ק"ג שנמכר בעלות מוזלת של 4.90 שקלים ברשת יוחננוף, ובעלות של 9.90 שקלים ברשת טיב טעם. מדובר בפער של 102%.
עוד ב-
ברקע יוקר המחיה, המסקנה מהבדיקה ברורה: גם בקנייה צנועה אפשר לחסוך מאות שקלים אם עושים את שיעורי הבית, משווים מחירים ונכנסים לרשת הנכונה. לקראת כיפור – זה לא רק עניין של רוח, אלא גם של חשבון פשוט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



