כסף וצרכנות
מחירי המזון מזנקים אחרי החגים: זו הרשת שייקרה הכי הרבה
סקר של המכון לחקר הקמעונאות מגלה כי בין ספטמבר לנובמבר 2025 עלו מחירי עשרות מוצרי צריכה נפוצים בישראל בכ־11.4% בממוצע, עם טחינה שמזנקת ב־150% וממרח השחר בכ־88%
בזמן שהציבור מחכה למבצעי בלאק פריידיי, מחקר חדש של המכון לחקר הקמעונאות מגלה שהתייקרות מחירים כבר כאן. עשרות מוצרים מהותיים – חלב, מזון יבש, קפוא, מוצרי טיפוח וחומרי ניקוי – עלו בממוצע בכ־11.4%.
המובילים בעליות הן טחינה 100% שומשום ששובצה מעל 150% בשופרסל דיל, ממרח השחר העולה בכ־88% וקרם השחר ב־50%. גם מוצרי טיפוח נפגעו: שמפו פינוק עלה ב־49% ומיונז הלמנס בכ־42%.
לצד העליות נרשמו ירידות נקודתיות, בעיקר במותגים פרטיים או ברשתות שמנסות לשמור על הצרכן: חטיפי נייטשר וואלי ב־47% פחות בקרפור היפר, חזה עוף טרי ב־15%, ובירה קפה ומוצרים נוספים ירדו במעט. ברמת הרשתות, שופרסל דיל בולטת כמי שהעלתה את המחירים בצורה החדה ביותר, עם זינוק משמעותי במוצרים מובילים, בעוד רשתות כמו יוחננוף ויש חסד שמרו על יציבות יחסית, עם עליות מתונות בלבד ורמת תמחור יציבה שמעניקה אמון לצרכן.
לפי המסקנה של ד"ר חזי גור מזרחי ב"וואלה", מי שמקפיד על מותגים אהובים משלם יותר, ומי שמוכן לבחור חלופות ומותגים פרטיים יכול לחסוך. הרשתות מנצלות את נאמנות הצרכן ומיישמות אסטרטגיות פסיכולוגיות שמייצרות תחושת הנחה – אך בפועל השוק מעלה מחירים באופן מתמיד. סל הקניות הממוצע צפוי לעלות עוד כ־3% עד סוף השנה. הצרכן הישראלי צריך להשוות מחירים, לזהות הנחות אמיתיות ולבחור חכם כדי להימנע מלשלם ביוקר.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



