כסף וצרכנות

תחרות הסופגניות בשיאה: מה המחירים ברשתות המזון?

רשתות המזון ממשיכות בתחרות מחירי הסופגניות בכדי לכבוש את הצרכן לחג מלא סופגניות זולות וטעימות. אך מי הרשת הזולה באמת?
ענת סימן טוב | 
סופגניות עם ריבה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
בעוד פחות מחודש נחגוג את חנוכה ורשתות המזון כבר מתחרים על הכותרת המתוקה ביותר של העונה: הסופגניה הזולה. השנה נראה שקרב המחירים ברשתות המזון מגיע לשיאים חדשים, במיוחד סביב דגמי הסופגניות עם ריבה  והצרכן יצטרך להחליט: איפה לחטוף את הדיל המתוק ביותר?
לפי השוואת מחירים ב‑PriceZ, בקרפור הוצעה סופגנייה גדולה עם ריבה במשקל 64–80 גרם במחיר של 0.90 שקל לסופגניה, שזה המחיר הזול ביותר. מדובר במחיר שובר שוק, במיוחד אם משווים למחירים ברשתות אחרות  בשופרסל דיל, למשל, לפי המחיר הגיע ל־4.15 שקל לסופגנייה רגילה.
הפער בין המחיר הזול ביותר 0.90 שקל למקום היקר יותר 4.15 שקלים ברשת שופרסל דיל עומד על  פער של 3.25 שקלים עם פער של 360% במחירים.
אבל מה עובר על המחיר ברשתות המאפיות? שם, סופגניות “רגילות” עם ריבה במאפיות נמכרות לרוב החל מ־6 שקלים ומעלה ליחידה. המשמעות: הרשתות הקמעונאיות (סופרים) מצליחות להציע מחירים זולים בהרבה מהמאפיות המקומיות, והשווין הזה מקרב אותנו למחירים של שנים־אחורה.
קרפור נוקטת בתחרות אסטרטגית כדי למשוך קונים לחגים, לא רק עם מצרכים שגרתיים אלא גם עם מבצעים מפתים על חטיפים מסורתיים. כשהסופגנייה בסופר נמכרת במחיר נמוך משמעותית ממחיר המאפיות, הצרכנים נוטים לפנות לרשתות הקמעונאיות, מה שעלול לפגוע במאפיות המקומיות.
קנייה חכמה מחייבת לבדוק לא רק את המחיר “על המדף”, אלא גם אם מדובר במבצע מוגבל בזמן, למשל “עד גמר מלאי”. כדאי לזכור שהבדלי איכות קיימים: סופגנייה זולה של סופר עשויה להיות שונה בטעם, במרקם או בגודל מאפיית סופגנייה. אם אתם קונים מתוך נוסטלגיה או בגלל הטעם, חשוב להשוות גם את האיכות ולא רק את המחיר.
 
בסופו של דבר, השנה חנוכה לא רק מלא נרות, אלא גם קרב על הסופגנייה המשתלמת ביותר. ואם אתם כבר על הספירה לאור הנרות, יש לכם סיבה מצוינת לעצור בסופר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה