כסף וצרכנות

כך בחרו החברות במשק לפנק את העובדים לקראת החג

לאחר שנה שלוותה בחוסר וודאות רב בתוך המשך, כשעובדים רבים הוצאו לחל"ת, חברות רבות החליטו לקראת החג לפנק את עובדיהן באמצאות המתנות לחג. מה קיבלו עובדי בזק או ליין, מי חילקה לעובדים ביטקוין, ומה אתם קיבלתם?
אורן שטרנברג | 
מארז לחג ריסקיפייד (צילום ריסקיפייד)
בפסח בשנה שעברה, הייתה המדינה במצב של חוסר וודאות מאוד גדול, החשש ותחושת הבדידות בקרב האנשים היו בשיאן. חברות רבות העבירו את עובדיהם לעבוד מהבית, והמחשבה על להיפגש ולחגוג ביחד היו רחוקות מאוד מהמציאות. השנה המצב נראה אחר לגמרי. ההקלה בהנחיות וכמות המחוסנים הגדולה מאפשרים לחברות לחגוג את חג החירות בדרכים מקוריות ויצירתיות. 
חברת בזק און ליין, אחת השחקניות בשוק המוקדים הטלפוניים בישראל, החליטה לאפשר  ל-3,600 עובדיה לבחור מתנה באופן דיגיטלי וזאת תגיע ישירות אל ביתם תוך כמה ימים. העובדים יוכלו לבחור מבין גאדג'טים טכנולוגיים, כמו צמיד ספורט L5  של חברת  UNOMAS , לצד מתנות מסורתיות יותר כמו כלי בית ומוצרי חשמל של  מיטב המותגים המובילים קיצ'נאייד ,סולטם, סאוטר, ורדינון ועוד. בנוסף, תקיים החברה אירוע הרמת כוסית כמיטב המסורת, בנוכחות הנהלת ועובדי החברה.
אבי אטיאס, מנכ"ל החברה: "השנה, כל המתנות יישלחו במשלוח לבית העובד, זאת על מנת לאפשר לעובדים שלנו, שחלקם עובדים מהבית, לקבל את המתנה ללא צורך להגיע למשרדים. לאחרונה, הגאדג'טים הטכנולוגיים הפכו ללהיט במתנות המועדפות על העובדים, ולכן השקענו מחשבה ביצירת מגוון רחב, על מנת שכל עובד יבוא על סיפוקו".
 
חברת SISENSE
משנה את הכללים בתחום המודיעין העסקי המסורתי על ידי מתן אפשרות לארגונים להטמיע ניתוחי נתונים בכל מקום- הן באפליקציות הפונות ללקוחות והן בתהליכי עבודה הפונים לעובדים.
במהלך השנה האחרונה, קיימה החברה מידי שבועיים אירוע וירטואלי לכלל עובדי החברה תחת השם Sizzle בו הם התעדכנו בנעשה בארגון, חגגו אירועים מיוחדים, איפשרו פירגון הדדי בין עובדים וכד'. לכבוד חג הפסח החברה תקיים אירוע Sizzle מיוחד בהנחיית אביעד הראל -אחד מיזמי סייסנס ומנהל הסייט בישראל ,בהשראת חג הפסח. במסגרת האירוע כל עובד יקבל לביתו מארז קוקטיילים שנרקח ונארז במיוחד לטובת העניין, תוך הקפדה בבחירה בעסקים ישראליים קטנים. המארז בהשראת הגדת פסח כאשר שמות הקוקטיילים משלבים מושגים מקצועיים מעולמות התוכן של החברה, כשכל קוקטייל הוא take off על אחד מארבעת הבנים. כל זאת בנוסף לשובר מתנה מפנק.
חברת ריסקיפייד, העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי באתרי סחר אלקטרוני תחגוג את חג הפסח בסימן תרומה לקהילה, כחלק מפעילות האחריות התאגידית של החברה.
בחברה יזמו שתי פעילויות מיוחדות למען הקהילה: אחת בשיתוף עם ארגון 'דור לדור', והשנייה בשיתוף פרויקט 'כרובית'. במסגרת הפעילויות העובדים יוכלו לבחור בין תרומת ארוחות חג לקשישים לבין איסוף מוצרי מזון שיימסרו למשפחות נזקקות. בנוסף, החברה מתכננת הרמת כוסית וירטואלית עם כלל העובדים, שקיבלו לבתיהם מארז יינות וגבינות, ושובר מתנה יוקרתי לבחירתם.
 
בחברת הפינטק Coinmama
המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם  - מתנות החג לעובדים הפכו לשיחה המרכזית ולא רק בקרב עובדי החברה. זו כבר השנה השנייה שחברת קוינמאמא תחלק ביטקוין לעובדים. בתקופה בה הממוצע השנתי מראה עליית ערך מתמדת של הזהב הדיגיטלי נראה כי ככל שהזמן יחלוף ערך המתנה של עובדי החברה רק ימשיך לעלות. שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama: "מתנה בדמות הביטקוין עבורינו היא הדבר הברור מאליו. זה מה שאנחנו מאמינים בו כחברה והרצון שלנו הוא להנגיש את הביטקוין לכולם".
דיירי אחוזת צהלה עברו שנה לא קלה כשנאלצו להישאר תקופות ממושכות ללא המשפחות. בסיום השנה המאתגרת, כשפסח מסתמן שוב כחגיגה משפחתית, צוות אחוזת צהלה יציין את החג בשי ל-200 דיירי האחוזה, לאות הערכה למאמצים שהשקיעו השנה בשמירה על בריאות כלל הדיירים. כל דייר יקבל מארז אורגני של משק נאות סמדר, הכולל תמרים, זיתים ושמן כתית. חגית פינטו מנכ"לית אחוזת צהלה: "בסיומה של שנה קשה כמו השנה האחרונה, אנו שמחים להעניק לדיירינו שי לחג תוצרת כחול לבן, שמעניק רוח גבית לחקלאי ישראל, שעושים חיל לאורך כל השנה ומחזק אצל דיירינו את אווירת החג שיחזור שוב במתכונתו הרגילה השנה."
חברת SYTE, המפתחת מנוע חיפוש ויזואלי מבוסס AI, לא מדלגת על חגיגות פסח למרות הקורונה וחוגגים את חג החירות עם פיקניקים בחיק הטבע. הפיקניקים יתקיימו במהלך השבוע בקפסולות לפי מחלקות, כשכל קפסולה תקבל סלסלת פיקניקים מפנקת עם סלטים, מאפים, לחמים, פירות ועוד. כמו כן, העובדים יקבלו שובר מתנה. דבי דיימונד, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה: "לאחר שנה מאתגרת שבה לא יכולנו להיפגש. חג הפסח הנוכחי הוא הזדמנות להודות לכל העובדים והעובדות שלנו על העבודה הטובה שעשו בשנה האחרונה, למרות המגבלות. מי יתן וחג החירות יהיה נקודת המפנה ובה נוכל לחזור לחיי שיגרה".
חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis) המפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה היא לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים ובאמצעות הטכנולוגיה מניעה אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון, ארגנו הרמת כוסית לכל עובדי החברה לאור שקיעה בתל אביב לכבוד חג הפסח. בנוסף, מעניקה קפיטוליס שובר BUYME לשימושם הפרטי של העובדים. שלי ניסים, מנהלת משאבי אנוש בחברת קפיטוליס: "שקיעה, אוכל טוב, דרינק שמסמל את האביב וכמובן כל הצוות המדהים שלנו בחגיגה על הים. לא יכולנו לחשוב על דרך טובה יותר להעניק לעובדים את תחושת החופש שכולנו זקוקים לה."
חברת הביומד קדימהסטם שפיתחה טכנולוגיה לגידול והתמיינות של תאי גזע עובריים לכדי מוצרי "מדף" לטיפול במחלת הסוכרת ומחלת ה- ALS, עורכים משתה לכבוד חג הפסח במשרדי החברה. האירוע יכלול את כל עובדי החברה ויתחיל בדברי תורה מפי המדען הראשי בחברה, פרופ' רבל. בנוסף, יקבלו העובדים שוברים של MAX לשימוש אישי.
שרי הרצל, חברת קדימהסטם: "כולנו נרגשים לחוות את היחד סוף סוף אחרי התקופה המאגרת הזו, שאומנם הרחיקה אותנו פיזית, אבל לרגע לא נפשית. זה מחממם את הלב לראות את כל עובדי החברה נפגשים, צוחקים ומבלים יחד."
עובדי חברת הסייבר Ermetic שמספקת פתרונות הגנה מפני סיכוני גישה והרשאות בענן, יוצאים לסיור בשוק התקווה והרמת כוסית לכבוד חג הפסח ו"היציאה מהסגר". בנוסף, יקבלו העובדים יין ובקבוק שמן זית במתנה מהיקב החברתי "טוליפ", שתורם את ההכנסות לקיום כפר תקוה (עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים) ושובר BUYME לשימוש אישי. שרון חבויניק, Director of People בחברת Ermetic: "אנו נרגשים לקראת המפגש של כל עובדי החברה אחרי תקופה ארוכה של ריחוק שנפגשנו רק בהרכבים מצומצמים. בנוסף, אנחנו שמחים לנצל את ההזדמנות ולחלק לעובדים מתנה שהיא גם תרומה לקהילה".
חברת  GeoEdge המתמחה באבטחת מידע הנוגעת לפרסומות אונליין ומובייל חוגגים את פסח במסיבה בנושא מימונה בליווי תלבושות, מוזיקה ואוכל מסורתי שתערך על גג (RoofTop) בבניין ברמת החייל. בנוסף, כל עובדי החברה יקבלו גיפטקארד למימוש עצמי.
ג'ודי ינוביץ', סמנכ"לית משאבי האנוש בחברה GeoEdge: "אנחנו מתרגשים שסוף סוף מתאפשר לנו לפגוש את העובדים פנים מול פנים באווירה שמחה וחגיגית, תחת מגבלות התו הירוק והסגול".
חברת 'פרסייס' שירותים כלכליים מודה לעובדיה ומעניקה להם מתנה בזכות העבודה המאומצת שהשקיעו בשנה החולפת, שהייתה מאתגרת במיוחד. כל עובד מ-250 עובדי החברה יזכה לקבל מענק של 1,000 ש"ח שישמשו ליציאה לחופשה. מנהלי החברה רואים בכך הזדמנות להגיד תודה לעובדים, על שנה שהייתה מלאה בעבודה מאומצת ובקשיים, שלא הפריעו לעובדים להמשיך להעניק שירות מקצועי ללקוחות החברה בישראל ובעולם.
חברת Pliops, המפתחת מעבד אחסון חדשני לייעול והאצת עבודתם של מרכזי דאטה קיימה את אירוע הפסח השנה באווירת בראנץ' בטבע- בפארק הירקון, מירב הזמן הוקדש למפגש האנושי, למינגלינג בניגוד למופעים גרנדיוזים כפי שהיה נהוג בענף בעידן טרום קורונה. בגזרת המתנות, עובדי החברה קיבלו שוברי buyme בגובה 560 שקל ושמשיה ממותגת ברוח הפיקניק בטבע.
הדר רון, מנהלת ה HR בחברה מספרת "התחלנו את עידן הקורונה לפני כשנה עם 40 עובדים, כאשר בתקופה הזו הכפלנו את מצבת העובדים. בעוד שיטת העבודה במשרדים עודנה במודל היברידי 2-3, כשחשבנו על פעילות לפסח היה לנו ברור שזו הזדמנות מצוינת לאפשר לראשונה סוף סוף איחוד של כל עובדי החברה באופן פיסי. כמובן שרק בטבע ניתן לעשות כן ולכן הלכנו על קונספט של פיקניק בראנץ', במסגרתו העובדים נהנו מקייטרינג מפנק, משחקי חוץ כמו כדור רשת, שש בש, כדורגל ועוד ובעיקר מזמן איכות האחד עם השני ללא מסכים".

צילום באדיבות Pliops
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה