כסף וצרכנות

הטבות מס לאזורי התעשייה באשקלון "ספגה מכה קשה"

המצב הביטחוני זירז את תכנית הממשלה לחיזוק העיר אשקלון, ושר האוצר ושר הכלכלה חתמו על הכנסת אזורי התעשייה בעיר תחת ההגדרה של אזור פיתוח א' להגברת ההשקעות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים. האם זה מה שיציל את אשקלון?
מערכת ice | 
פגיעת רקטה באשקלון (צילום פלאש 90)
בעקבות המצב הביטחוני, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ חתמו השבוע על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, כך שאזורי התעשייה המרחביים בעיר אשקלון שטרם נכללו בתוספת, יוגדרו כאזור פיתוח א' - המשמעות: העיר הדרומית תקבל הטבות ממס ואפשרות למענקים והטבות של משרד הכלכלה והתעשייה.
על פי הודעת משרד הכלכלה, ההחלטה הגיעה נוכח האיום הביטחוני הייחודי שחל על העיר אשקלון - דבר שזירז את החלטת הממשלה בעניין התוכנית לחיזוק העיר כבר מדצמבר 2020. בעקבות כך, חתמו כץ ופרץ על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון. יש לציין שוועדת הכספים של הכנסת צריכה לאשר את התיקון.
מה נכלל בתיקון? הוראת שעה עד שנת 2022, להכניס את אזורי התעשייה המרחביים באשקלון תחת ההגדרה של אזור פיתוח א' כדי להביא להגברת השקעות באזורי התעשייה בעיר דרך מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.
בנוסף להכנסת אזור התעשייה המרחבי להגדרת אזור פיתוח א', בימים האחרונים הושלמה ההעברה של 60 מיליון שקל לצורך פיתוח תשתיות עירוניות במסגרת הסכם הגג של אשקלון, אשר כלולות בו 18,000 יחידות דיור, וכבר שווקו בו אלפי יחידות. כמו כן, כ-8 מיליון שקל הועברו לטובת מיגון מסוף התחבורה רמז, וכעת מתבצעת עבודה שתאפשר גם העברת 50 מיליון ש"ח לטובת הקמת תחנה מרכזית חדשה בעיר.
שר האוצר, ישראל כ"ץ מסר כי "העיר אשקלון ספגה מכה קשה לאורך השנים האחרונות, וביתר שאת בימי הלחימה האחרונים, והמענה האמיתי לכל מי שמאיים על העורף הישראלי הוא דווקא בהמשך הפיתוח ובתנופת הבנייה, דברים שאשקלון הוכיחה היטב בשנה האחרונה בהיותה שיאנית בשיווק דירות למגורים. התקנות שיובאו לוועדת הכספים של הכנסת יהיו בשורה גדולה עבור כלל תושבי העוטף, שכן יעודדו יצירת מקומות עבודה חדשים והשקעות, לצד חיזוק החוסן האזרחי והרחבת התשתיות בעיר, צעדים שיגדילו את הכנסות הרשות ויתורגמו להשקעה בתושבים. אני מודה לראש העיר תומר גלאם, על עבודתו הקשה ומנהיגותו האחראית שפועלת יום יום אל מול אתגרים יוצאי דופן, ומחזק את ידיהם של תושבי אשקלון בימים לא פשוטים אלה".
עוד הוסיף גם שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "הימים הקשים שעברו על העיר אשקלון, ממחישים את חשיבות ההחלטה שקיבלנו כבר לפני מספר חודשים להפוך את אשקלון לאזור פיתוח א' .אזורי התעשייה של אשקלון כאזורי פיתוח א' יעניק לעסקים באזור הטבות מס ואפשרות ליהנות ממענקים והטבות של משרד הכלכלה והתעשייה כמו הקצאות קרקע ללא מכרז והנחות משמעותיות במס חברות, שיובילו  לעידוד השקעות, לצמיחה כלכלית ותעסוקה איכותית. אני רוצה להודות לראש העיר תומר גלאם ולתושבי העיר אשקלון שעומדים ללא מורא אל מול התקפות הטילים על בתיהם. כתושב שדרות, אני מחזק אתכם ובטוח שצה"ל יחזיר את השקט לאזור הדרום שיביא לשגשוג כלכלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה